Google Alışveriş Reklam Modeli (Shopping Marketing)

Google Alışveriş Reklam Modeli (Shopping Marketing)
Google Alışveriş Reklam Modeli (Shopping Marketing)

Elif YILMAZ,
Editör

2022-08-05
1Okunma

Dijital pazarda e-ticaret pazaryeri modelleri üzerinden yapılan satışlar ve elde edilen kar oranlarında büyük bir etkiye sahip olan Google alışveriş reklam modeli, tüketici firmaların ve e-ticaret sitelerinin en çok kullandığı yada kullanması gereken reklam modelleri içerisindedir.

Yerel ve online satışları arttırmada büyük etki sağlayan alışveriş reklamları Google’da sayfanın üst sırasında yer alarak, müşterilere fiyat karşılaştırma imkanı sunan, potansiyel müşterilere aradıkları ürün hakkında detaylı bilgi veren Google reklam modelidir. Alışveriş reklamını sadece e-ticaret sitesi üzerinden ürün satmak isteyen kullanıcılar için uygundur.

Envanter ve fiyat karşılaştırmalarının olduğu bu modelde giyimden kıyafete, kıyafetten beyaz eşyaya, beyaz eşyadan elektronik cihaza kadar birbirinden farklı ürün listesini karşılaştırılması olasıdır. Bir e-ticaret siteniz var ise alışveriş reklamlarını kullanmak için “Google Merchant Center” uygulamasına kayıt olmanız gereklidir.

 Google Merchant Center Nedir?

Google Merchant Center, e-ticaret sitelerinin potansiyel müşterilerine ulaşmasını sağlayan, ürünlerin görsel, fiyat, boyut gibi özelliklerini gösteren aracıdır. E-ticaret sitelerinin ürünlerini mağaza bilinirliği, marka bilinirliği gibi özellikleri ön plana çıkararak Kendi web siteniz dışında Google’ın Alışveriş sekmesindeki mağazasında ürünlerinizi satışa sunabilir. Özetle ürünlerinizin satış oranını arttırmak bilinirlik oluşturmak için Google’ın e-ticaret siteleri üzerinden satış yaptığı mağazalara sağladığı dijital platformdur.

Google Merchant Center’ın temel işleyişi Google alışveriş aramalarında görüntülenmeyi sağlamak için ürünlerin fiyat, beden, renk gibi özelliklerinin sunulmasına izin vermektedir. Aynı zamanda e-ticaret siteleri “Google My Business” ve “Google Ads” ile entegre bir şekilde çalışabilir.

Google Merchant Center kullanırken karıştırılmaması gereken unsur, platformda potansiyel müşteriler ürünlerinize doğru zamanda ulaşsın diye mağaza ile aradaki köprü görevini üstlenir. Burası ürünlerin olduğu bir mağaza değildir. Ürünlerinizin kolayca bulunmasını sağlayan, rakip ve fiyat karşılaştırılması yapabileceğiniz dijital platformdur.  shopping ads alışveriş reklamları nedir

Google Merchant Center Kullanmak İçin 10 Neden

1.Özelleştirilmiş ürün ve veri sayfalarını içe aktarma

2. Ürün düzenleme ve güncel tutma

3. Diğer Google araçları ile entegre edilebilir.

4. Tamamen ücretsiz bir platformdur

5. Ürünlerinizin veri feedlerini daha pratik bir şekilde sunar. 

6.  Ürünlerinizi vitrinde optimize eder.

7. Filtrelenebilir tüketici özelliklerini sınırlar.

8. Potansiyel müşterilere fiyat karşılaştırması sunar.

9. Google Alışveriş alanını kullanan kişilerin feedlerini toplar. 

10. Google Merchant Center veri birikimleri ile daha geniş hedef kitle ve potansiyel müşteri kitlesine ulaşarak remarketing dönüşümlerinizin doğru hedef kitle ile uyuşmasına olanak sağlar. 

Google Merchant Center, e-ticaret pazar yerleri sahiplerinin kesinlikle kullanması gereken Google platformları içerisinde yer alır. Dijital dünyadaki ara segmentler ve veriler ile satış durumunu çok kısa sürede iki katına çıkarabilir, Google Ads'te sitenizi ziyaret etmiş kullanıcılara daha kısa sürede ulaşmak için dönüşümleri izleyerek, remarketing pazarlamacılığı ile potansiyel müşterilerinize ayrıntılı yakın ilgi alanı, ilgi alanı, müşteri eşleştirme, pazardaki kitleler gibi veri analizleri ile ulaşım sağlayabilirsiniz

BENZER İÇERİKLER