İçerik Pazarlama Ajansı Nedir?

İçerik Pazarlama Ajansı Nedir?
İçerik Pazarlama Ajansı Nedir?

Elif YILMAZ,
Editör

2022-09-12
1Okunma

İçerik pazarlaması bir kişinin, şirketin veya markanın çevrimiçi varlığını geliştirmesi ve daha da üst seviyeye çıkartması için yazı, video, fotoğraf gibi içerik malzemelerini kullanarak belirir bir strateji doğrultusunda özgün bir şekilde kurgulanmasıdır.

İçerik pazarlama ajansları da tüm bu yaratım, proje sürecini en baştan alarak A’dan Z’ye içerik pazarlaması stratejisini profesyonelce yöneten ve yürüten ajanstır.  Bir diğer adı ile global anlamda “content marketing” yani içerik pazarlama, yeni medya ve dijital pazarlama dallarında hedef kitleye yönelik içeriklerin oluşturulması, web site iyileştirme  çalışmalarının ön plana çıkarılması ve tabikide mutlu müşteri kitlesini ifade eder. İçerik pazarlama hizmeti oldukça geniş bir alandır. İçerik pazarlamada nihai hedef müşteri davranışlarıdır. Herhangi bir web sitesi iyileştirme çalışmalarının temel taşı içerik oluşturmaktan geçer.

Günümüzde Google ve diğer arama motorları dahil olmak üzere birbirinden farklı milyarlarca web sitesi mevcuttur. Hepsinin temel taşını hedef aldığımız zaman hedeflemelerin birçoğunun içerik üretiminden geçtiğini görürüz. Sanal dünyada ister ürün satıyor olun, ister hizmet pazarlıyor olun içerik olmazsa olmazlar içerisindedir. Dijital pazarlamanın temellerine indiğimizde SEO hizmeti, Google Ads yani SEM hizmeti, Sosyal Medya Danışmanlığı ve E-ticaret gibi hizmetlerin var olduğunu görürüz.

Örnek; Dijital pazarlamanın hangi hizmetinden yararlanır sanız yararlanın, içeriğe birçok alanda ihtiyaç vardır. İçerik pazarlama hizmeti uzman içerik editörleri tarafından herhangi bir konu ile ilgili yazılmış metinlerin müşterilere yönelik marka bilinirliğini arttırma, web sitesi ziyaretini arttırma, doğru kategori ve anahtar kelimelerde ön plana çıkarma, sektörde lider konuma getirme, Alanında yapılan çalışmalar niteliğinde ulusal ve yerel kimlik stratejisi geliştirme işlemleri için içerik pazarlama stratejisi dijital pazarlama ajansları veya dijital pazarlama uzmanları tarafından sağlanır.

 

content marketing

İçerik pazarlama ajansları bu materyalleri firmalar veya markalar adına üreterek, doğru platformlarda belirledikleri hedef kitlelerine ulaşarak ürün hakkında dijital reklam yaparak pazarlarlar. İçerik pazarlaması sadece marka kimliği üzerinden değil içeriğin potansiyel müşterilere ulaşması için stratejik plan yapar. Bu plan çalışmasıyla müşterilerin sıcak satışa dönüşmesini sağlar.

Dijital içerek pazarlama ajansı online mecralar için infografikler, ürün sayfaları, kategori sayfaları gibi çeşitli web sitesi içerikleri şablonlar, videolar, listeler, forum, yorum içerikleri, sosyal medya içerikleri, e-bültenler, podcastler gibi sektörün ihtiyaç duyduğu haber ve röportajlar gibi orijinal, özgün içerikler üretir. Gerek geleneksel gerekse dijital platformlarda içerik üretmek için bazı kriterler ve unsurlar bulunmaktadır.

Ortaya çıkan içeriğin kaliteli ve özgün olması için dört temel kategorinin en az biriyle bağlantısının olması gerekmektedir. Bunlar;

  • Konuyla ilgili öğretici ve bilgi verici olmalı (Authority)
  • Dili akıcı ve de konuya dair merak uyandırıcı, ilgi çekici olması (Attraction)
  • Kişilerin hayatına dokunmalı ve empati kurabilmeli (Affinity)
  • İçeriğe ulaşan kişileri harekete geçirmeli (Action)

İçerik pazarlama ajansı nedir; içerikler bu kategorilerin hepsini veya en az birkaç tanesini barındırmalıdır. Her içerik mutlaka özgün ve bilgilendirici olmalıdır, en önemli nokta budur. Kullanıcıyı illaki harekete geçirmesi gerekmez. Aynı zamanda içeriklerin bu kategorilerden oluşması normal şartlarda olması gereken bir durumdur. Bu içeriklerin pazarlama stratejisi doğrultusunda doğru bir şekilde konumlandırılması da verim sağlayacaktır.

İçerik üreten dijital ajansların dijital platformları çok iyi bilmesi ve tanıması gerekir. Böylece sektörde her güncel adımı yakından takip eden bir ajans olması gerekmektedir. Her markanın, kişinin, firmanın kendi işinin yanında dijital dünyanın hızlı akışına yetişmesi çok zordur. Dijital içerik üretmen vakit ve emek isteyen bir süreçtir. Bu çalışmalara yönelik personel istihdamı sağlamak çoğu zaman yeterli olmayabilir.

 

içerik pazarlama nedir

 

Bunun nedeni ise içerik üretimi mutlak suretle pazarlama ve reklam tarafıyla ele alınmalıdır. Tüm bu çalışmalar dijital pazarlama stratejisinin bir parçasıdır. Dijital pazarlama ajanslarında çalışan personelin takım ruhuyla çalışması gerekir. Personelde eksik bir durum varsa gerektiğinde eğitimler verilmeli ve profesyonelliklerini değişik alanlarda da arttırmaya yönelik aksiyonlar almalıdır. İçerik pazarlama ajansları her şeyden önce müşterisini ciddiyetle projelendirmeli ve dikkatli bir şekilde ele almalıdır.

İçerik Pazarlamada Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Dikkat
  • Fikir Üretimi
  • Hedef Kitle Analizi
  • Rakip Analizi
  • Sektör Araştırması
  • İçeriğe uygun SEO çalışmalarının yapılması
  • İçerik İçerisinde olması gereken (H1 ,H6 ) etiketleri, Li, Ul, Ol etiketleri
  • İçerik Tasarımları
  • Sayfa Bütünlüğü
  • Çalışma Yapılan web sitesi için harekete geçirici mesajlar
  • İçerik ile ilgili Görsel Optimizasyon
  • Özgün İçerik Üretimi ve Stratejisi
  • Doğru Başlık ve Anahtar Kelime Listesi
  • Düzenli Ölçüm ve Analizler
  • İçerikleri Sosyal Medya Tasarımları ile Bütünleştirme

Müşterinin veya markanın sektörü hem de bu sektördeki dinamikleri rakipler açısından iyi bir şekilde incelenmeli, analizi yapılmalı eksiler ve artılar ise en baştan belirlenmelidir. Bu işlem eğlenceli bir Youtube videosu veya bir blog yazısı gibi bir içeriğin oluşturulmasından da önemlidir. Dijital içerik üretimi stratejinin bir parçası olarak ele alınmalıdır.

 

içerik pazarlama ajansı

 

Müşteriler çok iyi analiz edilmeli ve içerik pazarlama stratejisi bu yönde yapılmalıdır. Buradaki amaç müşterinin beklentisine en iyi şekilde cevap verebilmektir. İçerik pazarlama adımlarını gerçekleştirirken daha fazla aksiyon gerekebilir. Bu yüzden durumlar tespit edilip, ele alınmalıdır.

Gereksinimler doğrultusunda firmalar veya markalar, içerik pazarlama ajansları tarafından yönlendirilir. Müşterilerde bu yönlendirilmeye açık hale gelerek ve süreçlerin iyi bir şekilde uygulanmasını desteklemiş olurlar. Etkili içerik pazarlaması stratejilerini geliştirmek için sektörel olarak araştırmalara devam etmeli, güncel içerik stratejilerinizden yararlanmalısınız. Günümüzde başarılı içerik stratejileriniz için SEO araçlarından faydalanıp, üretimin yönünü ve web sitesinin iyileştirme çalışmalarına katkıda bulunabilirsiniz.

BENZER İÇERİKLER