SEO Ajansı Nedir? SEO Çalışmasında Neler Yapar

SEO Ajansı Nedir? SEO Çalışmasında Neler Yapar

SEO ajansları markalara ait web sitelerinin arama motoru sonuçlarında daha üst sıralarda yer alması için SEO stratejileri geliştirmek, uygulamak ve değerlendirmektedir.

SEO Ajansı, arama motoru optimizasyonuna (SEO) stratejilerine odaklanmış şirketlerdir. SEO ajansları uzman ekipleri ile web site içeriğinin, hızının, bağlantılarının ve teknik düzenlemelerin sürekli değerlendirilmesini sağlamaktadır. SEO kampanyalarının başarılı olmasının birincil nedeni, arama motorlarının ve kullanıcıların ne aradıklarını en iyi şekilde anlayarak optimizasyon ile ne kadar etkili oldukları hakkında kapsamlı bilgiyi arama motorlarına ve kullanıcılara sunmaktan geçer. 

SEO Ajansı, organik arama sonuçlarında yer almak isteyen marka siteleri için arama motorlarında sayfa sıralamasında iyileştirmeler gerçekleştirmek için çalışır. Bu uygun ve etkin iyileştirmeler, sayfa sıralamasında pazarlama stratejileri uygulamak için kullanılan birçok araç ve teknikleri içerir. Aynı zamanda, arama motorlarının doğasına ve en son teknolojilere göre çalışarak sayfaların teknik hatalarını giderir ve kaliteli içeriklerle, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve içerik pazarlaması verimliliğini artırmak için çözümler geliştirmek de SEO ajansının görevleri arasında yer alır.

Bir SEO ajansı, arama motorlarında daha yüksek sıralamalara sahip olmayı hedefledikleri gibi, marka web sitelerine itibar kazandırmak için etkili içerikler ve stratejiler geliştirmektedir. SEO ajansları, müşterilerine rekabet avantajı sağlamak için arama motoru algoritmalarını anlamaya ve arama motoru sonuç sayfalarında daha iyi bir sıralama elde etmek için çalışırken, doğru hedef kitleye doğru içerikleri sunmak için sektörü çok iyi analiz etmek durumundadır.

SEO Ajansının Sorumlulukları Nelerdir?

  1. Site üzerindeki SEO tekniklerinde uzmanlık ve tecrübe sağlamak
  2. Sektör ve Rakip analizleri sonucu Stratejik SEO Planı oluşturmak
  3. Web sitesi arama motorları tarafından daha hızlı taranmasını sağlamak ve arama motoru trafiğini arttırmak 
  4. Sitenin kullanıcı dostu olması için kullanıcı deneyimi optimizasyon sağlamak
  5. SEO analizleri, çevrimiçi trendleri ve arama motoru algoritmaları hakkındaki bilgileri takip etmek
  6. İç ve dış bağlantılar hakkında analiz yapmak ve bunları geliştirmek
  7. Müşterilerin web siteleri için öneriler ve stratejiler geliştirmek 
  8. Arama motoru kurallarını özümseme, uygulama ve güncellemek
  9. Trafik elde etmek için sosyal medya pazarlama stratejileri önermek ve uygulamak
  10.  Search Console takibini aksatmadan kapsam sorunlarına müdahale etmek. 

Neden Profesyonel Bir SEO Ajansı ile Çalışmalıyım?

1. SEO profesyonelleri, sizin için en iyi sonuçları sağlayacak stratejiler geliştirebilir ve web siteniz için en uygun çözümler sunabilirler. 

2. Profesyonel bir SEO ajansı, sizi en son teknikler ve gelişmeler konusunda bilgilendirerek arama motoru optimizasyonu (SEO) yönergelerini güncel tutabilirler. 

3. Sürekli olarak arama motorlarının değişen algoritmalarını yakından takip eder ve çözümler geliştirirler. Profesyonel bir SEO ajansı, sitenizi daha verimli hale getirmek için profesyonel çalışmalar gerçekleştir.

4. SEO çalışmalarınız için uygun verimlilik raporlama özelliklerine sahiptirler.

5. SEO ajansları, yüksek kalitede olağanüstü Backlink ağı oluşturmak için size yardımcı olabilir. Backlink sağlamak arama motoru sıralamasında önemli bir konudur.. 

6. SEO ajansı, potansiyel müşterilerinizin internette başarılı bir şekilde sizi bulması için içeriğinizi arama motorları yönergelerine uygun olarak optimize ederler.

 

seo ajansı sorumlulukları

 

SEO Ajansı Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

  1.  SEO Ajansının Referansları: SEO ajansının daha önce yaptığı projeler hakkında bilgi edinin. Referanslarını sorgulayın. Ajans hakkında kimlerden ne tür yorumlar almış olursa olun, tüm kaynakları kontrol ederek karar vermeye çalışın.
  2. Uzmanlık Alanları: Bunun için detaylı araştırma yapmalısınız. SEO ajanslarının amaçları, alanları ve faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olmalısınız. Bazı ajanslar örneğin özgün içerik üretimi, backlink çalışması gibi konular için sonradan ekstra ücret talep ederler.
  3. SEO Teknikleri: SEO alanında çok fazla kaliteli seçenek ve yöntem vardır. SEO ajansının hangi teknikleri tercih ettiği hakkında araştırmak çok önemlidir. Kullanılan tekniklerin arama motorlarının yönergelerine uygun olup olmadığını kontrol etmelisiniz.
  4. Fiyatlar ve Sözleşmeler: Ajansların yaygın olarak seçtikleri fiyat modeli, korunma koşulları ve sözleşme detaylarının genellikle belli olması gerektiğini unutmayın. Fiyatları kıyaslayarak ve kabul edebileceğiniz sözleşme koşullarını inceleyerek en iyi ekibi bulmaya çalışın.
  5. Sonuçlar: Sonuçların neye göre ölçülmesi ile ilgili de bilgi sahibi olmalısınız. Arama motoru sıralaması, arama trafiği, web sitesi sürümü, kalite skoru ve dönüşüm oranı gibi rakamları ölçerek sonuçları izlemeye çalışın.
  6. SEO seçim sürecinizi doğru şekilde yönetmek için, size destek verebilen bir ajans ile çalışmanızı öneririz. Doğru SEO ekibi ile çalışmak daha sonraki seviyelere gelmenizi kolaylaştıracaktır.

Kurumsal SEO Danışmanlığı Nedir?

Kurumsal SEO Danışmanlığı web siteleri üzerinde arama motorları tarafından daha yüksek seviyede görünürlük üretmeyi amaçlayan firmalar için verilen bir danışmanlık desteğidir. Kurumsal SEO danışmanlığı alarak, SEO algoritmalarına göre detaylı destek alarak, web sitenize güncellenmiş özel SEO stratejileri oluşturmak ve uygulamak için kurumsal bir seo danışmanlığı sağlar. Bu stratejiler sayesinde sonuçların iyileştirilmesi, arama sonuçlarında yüksek sıralamalar elde etmek, web sitenize trafik arttırmak ve hedef kitleler hakkında değerli bilgiler toplamak mümkün olur. 

SEO Hizmeti Nedir?

SEO, arama motoru optimizasyonu olarak da bilinmektedir. SEO Hizmeti, bir web sitesinin arama motoru sonuçlarında daha yüksek sıralarda listelenmesini sağlamak için, uygulanan teknik düzenlemeler ve içerik optimizasyonu sağlamaktır. Sitenizi özelleştirmek, arama motoru algoritmalarına uygun hale getirmek ve arama motoru sonuçlarında daha üst sıralarda yer almak için yapılan çalışmaların bütündür. SEO hizmeti, sitenizi arama motorlarında daha üst sıralarda listelemek ve bu şekilde potansiyel müşterilere ulaşmak için birçok çeşit teknik ve stratejilerin bir arada kullanılmasını içerir.

SEO hizmeti, arama motorları aracılığıyla web sitelerinin arama sonuçlarında öne çıkararak arama sonuçlarındaki sıralamayı daha da üst seviyelere taşımak için gerekli çalışmaları sağlar. SEO hizmetleri, arama motorları tarafından henüz çok yeni keşfedilen web sitelerini arama motoru sonuçlarına katkıda bulunarak, onların pazarlamasına yardımcı olma gibi çeşitli işlevleri de üstlenir.

SEO Hizmeti Neleri Kapsar?

SEO hizmetleri, web sitesi içeriğinin optimize edilmesini, arama motorlarındaki etkililiği artırmak için web sitelerine uygulanan teknik ve taktikleri kapsar. Bu teknikler arasında, anahtar kelime araştırması ve anahtar kelime stratejisi oluşturmak, özgün ve kaliteli içerik yazmak, bağlantılar almak, web sitesinin kullanıcı deneyimin sunmaktır. SEO'nun amacı, web sitenizi arama motoru aramasında üst sıralara taşımaktır.

SEO Hizmetini Kapsayan Çalışmalar?

  • Anahtar kelime araştırması
  • Meta etiketlerini doğru kullanmak
  • Url yapılandırması
  • Görsel optimizasyonu
  • JS ve CSS sıkıştırma işlemleri
  • PageSpeed iyileştirme çalışması
  • İçerik üretimi
  • Site içi bağlantı oluşturma
  • Site dışı backlink ağı oluşturma
  • Marka bilinirliği yükseltme
  • Organik trafik sağlama

Site içi SEO (on-page)

Site içi SEO, web sayfasındaki tüm öğeleri optimize etme sürecidir. Sayfa içi SEO bir web sitesini arama motorları için daha anlaşılır ve öne çıkarılabilir hale getirmeyi hedefler. Oluşturulan SEO stratejisi ile, arama motorlarının web sitesini daha kolay ve hızlı taraması, hedef kitle anahtar kelimelerine göre sonuçlarda yer almayı sağlamak için gereklidir. Site içi SEO çalışması, web sayfasının arama motorları tarafından daha kolay taranmasını ve daha iyi listelenmeyi sağlamak mümkündür. Site içi SEO, website içeriğinin, tasarımının ve şeklinin arama motorlarıyla etkileşim için ayarlanması olarak tanımlanabilir. Site içi SEO, arama motoru optimizasyonu stratejisinin temelidir ve aşağıdaki araçları içerir:

  • Site Yapısı: Web sitesinin tüm sayfalarının arama motorları tarafından nasıl taranabileceğini hale getirilmeli. Site yapısı, arama motoru yönergelerine uygun bir şekilde ayarlanmalıdır. Kullanıcı deneyimi olmazsa olmazlardandır.
  • Anahtar Kelimeler, Metin ve Açıklamalar: Web sayfasının arama motorları tarafından sıralanmasında web sitesi arama motorunda arama motoru arasındaki anahtar kelimeleri tanımlamak da önemlidir. 
  • Meta Etiketler: Web sayfasının arama motorları tarafından sıralanması için meta etiketleri kullanılır. Meta etiketleri, web sayfasının arama motorları tarafından taranması için önemlidir.
  • Bağlantılar: Web sayfaları içerisindeki bağlantılar, arama motorları tarafından aranırken sayfa değerlendirmesinde önemli bir etkendir.
  • URL Yapısı: Web sitenizin URL'leri arama motorları tarafından taranıp sıralanması için arama motorları tarafından taranabilir olması önemlidir.
  • İçerik Optimizasyonu: Web sayfanın arama motorları tarafından taranma sırasında anahtar kelimelerin içerikte ne kadar yoğun olacağı önemlidir. İçerik optimizasyonu, web sayfalarına arama motorlarına ulaşılabilecek şekilde anahtar kelimeleri kullanmayı amaçlar.

Site dışı SEO (Off-Page SEO)

Off-page SEO (site dışı SEO) özel olarak web sitesi için marka bilinirliği çalışması ile başlar. Bunların arasında blog yayınları, sosyal medya paylaşımları, backlink alımı ve daha bir çok çalışmayı içerir. Off-page SEO için kullanılan en popular teknikler bağlantı edinme ve marka bilinirliği artırmak olarak bilinir. Aynı zamanda, Site Dışı SEO ile yükselme zamanı doğru planlandığında başarı kaçınılmazdır.

Off-Page SEO (site dışı SEO), arama motoru algoritmalarına web sitelerinin ne kadar önemli olduğunu gösteren diğer etkenlerdir. Arama motorlarının bunlardan faydalanarak web sayfalarının nasıl sıralandığı ve üst sıralarda listelenmesinde rol oynayan çalışmaları kapsar. Bunların arasında dışı bağlantılar (backlink), sosyal medya arama motoru içeriği, arama motoru dizinleri, paylaşımlar, resimler ve videoları içeren İçerik Pazarlama yer almaktadır. Site Dışı SEO, arama motoru optimizasyonuna aralıksız olarak çalışmak için gerekli olan arama motoru algoritmalarına uyum sağlayarak sayfanın iyileştirilmesidir.

Site dışı SEO Neleri Kapsar?

  • Backlink ağı oluşturma
  • Sosyal medya trafik çekme
  • Marka bilinirliği yükseltme çalışması
  • Dizinlere kayıt
  • Blog içerik yayınlama
  • Popüler forumlarda aktif olmak
  • Sosyal medya pazarlama

SEO Hizmeti Süreleri Neye Göre Belirlenir? Ne Kadar Sürer?

SEO hizmeti vermek için çok değişken vardır ve sonuçlar genellikle 9-12 ay içinde gözlemlenebilir. Eğer SEO Hizmeti alınacak web sitesi zor bir sektörde ise, uzun dönemli SEO Hizmeti alınmalıdır. Ayrıca, herhangi bir web sitesi uzun vadeli başarı için sürekli SEO hizmeti alması gerekir.

Her durum farklı olabilir ancak ortalama olarak en az bir yıllık SEO hizmeti almanız önerilmektedir. Bu zaman diliminde, sizin için en uygun SEO stratejisinin oluşturulması ve uygulanması için yeterli süre olacaktır. Bazı durumlarda, SEO hizmetleri daha uzun süre alınabilir.

Bir Marka Büyütmek İçin SEO Hizmeti Tek Başına Yeterli mi?

SEO hizmeti tek başına yeterli değildir. SEO, bir işletmenin görünürlüğünü ve çevrimiçi varlığını geliştirmek için gerekli bir hizmettir. Ancak web sitesi için sürdürülebilir bir başarı elde etmenin tek yolu olmayacaktır. Bir işletme, SEO hizmetine ek olarak, online reklamlar, etkili e-posta pazarlama stratejileri ve etkili Dijital Pazarlama taktikleri gibi Dijital Pazarlama çözümlerinden de faydalanmalıdır.

SEO tek bir web sitesini ve içeriğini arama motorlarına daha çekici hale getirdiğinden, SEO başarısına ulaşmak için birden fazla çalışma arasında yer alması gerekir. SEO hizmeti sitenin arama motorlarında daha iyi listelenmesini sağlamak için güncel duruma getirilmesi gerekir. Bu, arama sonuçlarında web sitesinin üst sıralarda listelenmesini sağlayacak anahtar kelime kullanımından, uyumlu link arayışına ve analitik raporların gerçek zamanlı olarak izlenmesine kadar pek çok çalışmada değişiklikler yapılmasını gerektirir.

SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

SEO çalışması, sitenizin arama motorlarında daha üst sıralarda listelenmesini sağlamak ve daha büyük trafiğe ulaşmak için yapılan çok önemli bir çalışmadır. SEO'nun temel amacı, arama motoru tarafından elde edilen sonuçlarda yüksek sıralama elde etmek ve organik trafik çekmektir. Bu nedenle, öncelik olarak arama motorunun algoritmasını uygun içerik girişi ve doğru anahtar kelime yoğunluğu kullanılmalıdır.

SEO çalışmasını yapmak için öncelikle arama motoru optimizasyonu (SEO) uyumlu bir web sitesi oluşturmak gerekir. Bu, site içeriğinin doğru yazılım kodu, anahtar kelimeler ve bağlantıları baz alarak ve arama motoru tarafından daha kolay taranması sağlanır.

Sonra, arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışması için web sitenizi kullanmak üzere anahtar kelimeler ve meta etiketlerinin seçilmesi gerekir. Bu anahtar kelimelerin ve meta etiketlerin çoğu, araştırma ve etkileşimli konular aracılığıyla belirlenmelidir.

Son olarak, SEO çalışmasının dijital pazarlama stratejileriyle tamamlanması gerekir. Web sitenizin SEO başarısını arttırmak için SEO içerik stratejileri ve bağlantı kurma kampanyaları dahil olmak üzere dijital pazarlama çalışmaları yapılmalıdır. SEO analizleri de kullanılarak web sitesi arama motorlarındaki görünümünü izlemek ve daha iyi sonuçlar elde etmek mümkün olacaktır.

SEO Çalışması Neleri Kapsar?

1. Anahtar Kelime Araştırması ve İçerik Planlama: Sektördeki yüksek arama miktarlarına sahip anahtar kelimeleri tespit edin. Sonrasında, seçilen anahtar kelimeler üzerine optimize edilebilir içerik üretin.

2. W3C Uyumu Kontrolü: En iyi SEO performansı için, yeni bir web sitesinin W3C uyumlu olması gerekir. Bunu sağlamak için, web sitenizde HTML, CSS, JavaScript vb. kodlarını doğru bir şekilde kullanın.

3. Hızlı Yüklenme PageSpeed Optimizasyonu: Kullanıcı, bir web sitesini açtığı anda hızla açılmasını ister. Web sitenizin yüklenme hızını arttırmak için, PageSpeed önerileri doğrultusunda iyileştirme çalışmaları yapılır.

4. SEO Uyumlu Bağlantılar: SEO için bağlantılarınızı iyi organize edin. Arama motorları web sayfaları okurken bağlantıları takip ederek diğer sayfalarınızıda okurlar. Bu nedenle bağlantıların oluşturulması çok önemlidir, bu bağlantılar aynı zamanda kullanıcılarınızın site içi gezinmesini kolaylaştırır.

5. Teknik SEO: Teknik SEO, web sitenizin arama motorları tarafından anlaşılabilir ve taranıp indekslenebilir olmasını sağlamak için bazı düzenlemeleri kapsar. Bu, URL düzenini, meta etiketlerini, XML sitemap'i, kullanım dostu bağlantıları gibi ögeleri kapsar.

6. İçerik ve Dijital Pazarlama: Kaliteli ve güncel içeriklerin, arama motorları tarafından kabul edilmesi ve referans olarak kullanılabilmesi için pozitif bir etki yaratır. Ayrıca tüm arama motorlarının sayfalarınızın listelenmesi için özelleştirilmiş arama sorguları ve kullanıcıları hedef alan dijital pazarlama kampanyaları da uygulanabilir.


SEO Çalışmalarında Dikkat Edilmesi Gerekenler

  1. Anahtar Kelime Seçimi: Google'ın arama sonuçlarına yön vermesi için yapılan anahtar kelime seçimleri en etkili SEO çalışmasının başlangıcıdır. Anahtar kelime seçimi özellikle de terimler ve sözcükleri seçerken arama motorlarında aranabilecek şekilde belirlemek çok önemlidir.
  2. İçerik Yönetimi: Site sahiplerinin web sitelerine geliştirdikleri içerik, arama motorlarının arama sonuçlarının genel değerlendirmesi için çok önemlidir. Özellikle de üst başlıkları ve özgün makaleleri kullanarak çok kısa sürede çok sayıda arama sonucu elde edilebilir.
  3. Web Tasarımı Ve Teknik SEO: Teknik SEO uzun vadede arama motorunu yönergelerine uygunluk sağlanması ve web sitelerin indexlenmesini geliştirmek için yürütülen çalışmalardır. Web tasarımı ise arama motorlarına uyumlu ve kullanıcı dostu bir web sitesi yaratmak için yapılır.
  4. Backlink Yönetimi: Bu çalışma, özellikle de başka web sitelerinden sitenize kaliteli referans bağlantılar oluşturmak ve arama motoru sıralamalarınızı yükseltmek için yürütülür. 
  5. Analiz: Web sitelerinin performansını ölçme veya arama motoru görevlerini bazı özel araçlarla ne kadar başarılı ve etkili şekilde yürüttüğünü değerlendirmeyi sağlayan analiz çalışmasıyla SEO çalışmalarının sonuçlarını da görebilirsiniz.

SEO Başarısı Sağlayan Markaların Ortak Yönleri Nelerdir?

  1. Anahtar Kelimelerin Doğru Seçimi: SEO’da başarılı olmak için arama motorlarında aranan anahtar kelimelerin doğru seçimi çok önemlidir. Aranılan kelimeler markaların amacına ve hedef kitlelerine uygun olmalıdır. 
  2. Kullanıcı Deneyimi: SEO başarısında kullanıcı deneyimi çok önemlidir. Anahtar kelimelerin aramada kullanıma uygunluğunun sağlanması ve internet sitesinin hareketlilik, hız ve zengin özelliklerinin kullanıcı dostu biçimde sunulması çok önemlidir.
  3. Sürekli Güncelleniyor Olma: Arama motorları algoritmaları sürekli güncelleniyor ve bu güncellemeler markalara rekabet avantajı sağlamak için faydalıdır. SEO için önemli olan budur; SEO algoritmaları arama motorlarının arama sonuçlarının kalitesini artırmayı amaçlanarak sürekli güncellenmektedir. 
  4. Kaliteli İçerik Oluşturma: Kaliteli ve özgün içeriklerle internet sitenize ziyaretçileri çekmek ve okuma süresini artırmak çok önem taşıyan bir diğer etken. Arama motorları özgün ve kaliteli içerikleri arama sonuçlarında üst sıralara çıkaracaktır.
  5. Sosyal Medya Etkisi: Her markanın sosyal medyayı kullanarak hedef kitlesini genişletmesi ve marka bilinirliğii oluşturması gerekmektedir. Sosyal medya hedef takipçi sayısını arttırmak, markaların SEO sıralamasını artırmak, daha fazla trafik çekmek gibi potansiyeller taşımaktadır.
  6. SEO’ya Süresiz Olarak Bakmak: SEO kısa süreliğine yapılacak bir çalışma değildir. SEO uzun dönem yatırımı için en etkili pazarlama aracıdır. SEO’da başarılı markalar SEO çalışmasını hiç bir zaman bırakmazlar.

İlginizi Çekecek Diğer İçerikler

  1. SEO'da SWOT Analizi Nedir?
  2. Kurumsal SEO Nedir Nasıl Yapılır?
  3. SEO Ajansı Nedir? SEO Çalışmasında Neler Yapar
  4. 2023 SEO Trendleri
  5. E-E-A-T İle Google'da Sitenizi Daha Kaliteli Hale Getirin
  6. Query Deserves Freshness Algoritması (QDF) Nedir?
  7. SEO Analizi Nedir Nasıl Yapılır?
  8. SEO Uyumlu Pagination Yapısı Oluşturma
  9. En İyi SEO Araçları Nedir? SEO Uzmanlarının Kullandığı Popüler SEO Araçları
  10. Google’ın Yeni Faydalı İçerik Güncellemesi Kaliteli içerikleri Hedefliyor

Soru Sor

Security Code

*Lütfen zorunlu alanları doldur...

BENZER İÇERİKLER