Google Ads Nedir?

Google Ads Nedir?
Google Ads Nedir?

Elif YILMAZ,
Editör

2022-09-12
1Okunma

Google arama motoru pazarlamacılığı, her gün milyonlarca kişiye farklı dallarda hizmet vererek, arama motoru pazarlamacılığında en çok tercih edilen ve müşterilere birbirinden farklı kampanya oluşturma olanağı sunan platformdur.

Google Ads yerel ve yerel olmayan tüm internet pazarlamacılığında aktif olarak kullanılan dijital reklamların oluşturulduğu ve pazarda teklif stratejileri ile büyümenin metrik ve veriler ile gerçekleştiği reklam pazarlama aracıdır. Google Ads ile web sitenizde yer alan envanter ve hizmetlerinize arama, görüntülü, arama ağı, video, alışveriş reklam pazarlamacılığı modelleri ile potansiyel müşterilerinize doğru yerde, doğru zamanda ulaşmanızı sağlayarak, kullanıcıların aradıkları ürün veya hizmetin daha pratik bir şekilde bulunmasına olanak sağlar. Google Ads ile işletmenizin marka bilinirliğini arttırıp, ürün ve hizmetlerinizin doğru kullanıcılara ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Dijital dünyada herhangi bir işletmeye sahip olan bütün kullanıcılar Google AdWords'ün pazarlama ve reklam stratejilerinden faydalanabilir. Dünyanın heryerinde Google AdWords sanal ve dijital arama motoru pazarlamacılığını kullanabilir. 

Google Ads dijital ve sanal pazarda diğer arama motorlarına göre en fazla reklam geliri sağlayan pazarlama aracıdır. İşletmeniz ister küçük ister büyümeyi hedefleyen bir işletme olsun, Google Ads hedefleme ve reklam modellerinin doğru kullanımı ile işletmenizi kısa bir süre içerisinde dönüşüm raporları ve optimizasyon metriklerini inceleyerek minimum bütçe ile maksimum potansiyel müşteri elde edebilirsiniz. Google arama motorunda her gün 1 milyonu aşkın birey ürün veya hizmet için arama yaparak dijital ihtiyaçlarını gidermektedir. Böylesine büyük bir pazarda doğru hedef kitle ve yakın ilgi alanı özelliklerini tespit ederek, Google Adsin kaçırılmayacak fırsatlarından yararlanabilirsiniz. Dijital dünyada nerede olursanız olun reklamlarınızı internetin ve hesabınızın olduğu her yerde yayınlayabilirsiniz. Yerel mağazanız için opsiyonel potansiyel müşterileri bulup müşteri eşleştirme ve yeniden pazarlama kitlelerini kullanarak daha önce satmak istediğiniz veya web sitenizi ziyaret etmiş ürünü sepette bırakıp almayan kullanıcılara ulaşabilirsiniz.  

Google AdsWords Hesabı Nasıl Oluşturulur?

İşletmeniz adına açılmış veya kişisel gmail adresinizin olması

İşletmenizin web site adresi ( yani alan adı )

Herhangi bir hesabınız yok ise akıllı kampanyaları kullanarak 15 dk içerisinde reklam verebilirsiniz. Google Ads’te hesap oluşumunu gerçekleştirdikten sonra adımları inceleyerek reklamınızı oluşturabilirsiniz. 

 

google ads hesap kurulumu

  • Gmail hesabınıza giriş yapın.
  • Google amblemine tıklayın. Reklam verme işlemlerini gerçekleştirmek için hesabınıza giriş yaptıktan sonra konum hedefleme ve dil hedefleme seçeneklerini bulunduğunuz ülke ve kullandığınız dil seçenekleri ile eşleştirin.
  • Panelde solda bulunan seçenekler içerisinde kampanyaları tıklayın.
  • Daha sonra kampanya ve uzantılardan oluşturmak istediğiniz reklam modelini seçerek reklam kampanyanızı oluşturun.
  • Reklam vereceğiniz ürün veya hizmetin anahtar kelime listesini girerek 3 ile 5 reklam grubu oluşturmanız Google Ads tarafından önerilmektedir. 
  • Anahtar kelimelerinizi girdikten sonra başlığı en az 3 adet farklı olacak şekilde ile işletmenizi rakip işletmelerden farklı kılan özelliklerinden bahsederek reklamlarınızın başlığını özgünleştiriniz.
  • Başlıklarınızdan tam geçerli not aldıktan sonra kaydet ve ilerle tuşuna basarak devam ediniz. 
  • Anahtar kelime listenizde reklam oluşturmak istediğiniz kampanyanın, işletmenizin fırsatlarını ve avantajlarını ön plana çıkarmak için reklam uzantılarını doğru bir şekilde kullanınız. 
  • Reklam uzantıları işletmeniz ile ilgili kullanıcılara kısa mesaj veren, ürün veya hizmetinizin özelliklerini vurgulayarak kullanıcıya detaylı bilgiyi verdiğiniz kısımdan oluşmaktadır. Alakalı içerik, doğru sektör analizi, rakip araştırması yaparak hedef kitlenizin aradığı ve satın almak istediği ürün veya hizmeti reklam uzantıları ile karşısına çıkarabilirsiniz. 
  •  Reklam uzantıları ile web sitenizin telefon numarası, ürün veya hizmet değerlendirmesi, gösterilmesini istediğiniz ekstra bilgilere yer verebilirsiniz. 
  • Reklam uzantılarını doğru bir şekilde doldurduktan sonra, site bağlantısı uzantılarını doldurmanız gerekecek.
     

    hesap

     
  • Site bağlantısı uzantıları müşterilerinizi yönlendirmek istediğiniz sayfanının gösterildiği yerdir. Google Ads’te bilinen adı “nihai URL’dir.” 
  • Nihai URL işletmenizde bulunan ürün veya göstermek istediğiniz hizmete ait olan detaylı sayfadan oluşan kısımdır. 
  • Site bağlantısı uzantılarını geçtikten sonra kaydet tuşuna tıklayıp ilerleyin.
  • Google Ads’te reklam bütçenizi kendiniz günlük, haftalık, aylık olarak belirleyebilirsiniz.
  • Reklamlarınızın doğru kullanıcılara direk ulaşması için, hemen çıkma oranını doğru yakalamak için otomatik teklif verme stratejisi Google Ads hesap bütçe yönetim stratejileri alanında önerilmektedir. 
  • Otomatik teklif verme stratejisi ile reklamınız açık arttırmaya girer. Google Ads sizin için en doğru teklifi belirleyerek, rakip ve sektör analizi yapar. Sektörel olarak belirlenen bütçe üzerinde sadece 1 kuruş arttırma stratejisi kullanarak reklamlarınızı ön plana çıkarır. Bunada Google Ads açık artırma teklif stratejisi denir. 
  • Tekliflerinizi manuel olarakta belirleyip, dilediğiniz zaman bütçenizi kendiniz yönetebilirsiniz. 
  • Bütçe yönetimi ve reklam planmasını yaptıktan sonra kaydet ve devam et butonuna tıklayınız. 
  • Google AdWords’te reklam verme işlemi aşamaları takip ederek başarılı bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. 
  • Reklamınızı son olarak onaya gönderiniz. Otomatik teklif verme stratejisinde reklamınızın çıkma oranı 3 ile 5 iş günü içerisindedir. 
  • Manuel teklif stratejisi ile reklamınız 24 saat içerisinde herhangi bir olumsuzluk yok ise onaylanacaktır. 
  • Reklamınızı oluşturduktan sonra son olarak doğru hedef kitleye hitap edebilmek adına eşleme türlerini seçmeniz gerekecektir. 
  • Reklam modeline uygun anahtar kelimelerin bulunduğu listeye gelerek, aynı gruptaki anahtar kelimelerin sol tuş ile tümünü seçiniz. 
  • Seçilen anahtar kelimelerin üst kısmındaki düzenle bölümünden eşleme türünü seçiniz. 
  • Eşleme türünü doğru seçtikten sonra reklamınızdaki ulaşmak istediğiniz potansiyel müşterilere doğru Google Ads pazarlamacılığı ile ulaşabilirsiniz.

 Google AdWords Eşleme Türleri Nelerdir?

Google Ads reklam pazarlamacılığında sürekli kullanılan ve doğru potansiyel müşteri, marka bilinirliği, ürün veya hizmet tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz 3 adet eşleme türü bulunmaktadır. Sıralı eşleme, geniş eşleme ve tam eşleme 

Sıralı Eşleme: Sıralı eşleme de müşterileriniz yalnızca sunulan anahtar kelime ile ilgili alakalı içerikte gösterilir. Sadece ürün veya hizmet için kullanılan arama metodlarında gösterilen eşleme türüdür. Anahtar kelimenin başı ve ya sonu bu eşleme türü ile çeşitlendirilebilir.Tam eşlemeye nazaran daha fazla, geniş eşlemeye nazaran daha az müşteri eşleştirmesi elde edebilirsiniz. Sıralı eşleme türü anahtar kelime ile birebir aynı anlamı taşıyan çeşitlendirilmiş sözcük öbekleri ile arama sonuçlarında gösterilir.

Tam Eşleme: Reklam grubunuzdaki anahtar kelime ile tam olarak aynı anlamı taşıyan arama sonuçlarında gösterilir. Sıralı eşleme ve geniş eşleme türlerine göre daha az kullanıcıya ulaşmayı sağlayan, tamamen anahtar kelime ve aynı anlam taşıma odaklı oluşturulan eşleme türüdür. 

Geniş Eşleme: Geniş eşlemeler tüm anahtar kelime gruplarına atanan eşleme türüdür. Google Ads'in en kapsamlı ve geniş kullanıcıya ulaştığı eşleme türü içerisindedir. Geniş eşleme sayesinde kapsamlı bir anahtar kelime oluşturmanız gerekmemektedir. Reklam grubundaki anahtar kelime işlevsel ve fonksiyonel olarak yapılan ve benzer tüm sorularda eşleşerek, görüntülenme ve tıklanma sayısını arttırmaktadır. Geniş eşleme türü en iyi arama sonuçlarını akıllı teklif stratejisi uygulandığı anda vermektedir. 

Google reklamları ile marka bilinirliğini daha üst sıralara taşımak, verdiğiniz reklamların doğru hedef kitleye ulaşması, reklam bütçenizdeki dönüşümleri arttırmak için kullanabileceğiniz en sağlıklı arama motoru pazarlamacılığına sahiptir. Google AdWords ile kitlenizi ayrıntılı inceleyebilir, ürün veya hizmetinizi doğru Google Ads reklamcılık modelleri ile kullanıcıların karşısına çıkarabilirsiniz .

 

Google Ads Reklamcılık Modelleri Nedir? Ne İşe Yarar?

Arama Ağı Reklamları

Arama ağı reklamları işletme sahiplerinin en çok kullandığı ürün veya hizmetlerini kullanıcıların karşısına (SERP) yani arama motoru sonuçları sayfalarında üst seğmede çıkarmaktadır. Google’da ürün veya hizmet ihtiyacı olan bir kullanıcı arama yaptığında ilk çıkan başında reklam yazan metin içeriklerinden oluşur. Google markaların teklif stratejileri ve reklam kalite puanına göre konumlandırmasını gerçekleştirir. İyi bir reklam kalite puanı anahtar kelime listesi, açılış sayfası deneyimi, web sitesinin şeffaflık bildirimlerini esas alır. Sayfanın alt ve üst ve alt kısmında haritalar , sayfanın alışveriş uygulamalarının yer aldığı kısımda dahil olmak üzere arama ağı reklamlarının göründğü yerdir. Arama sonucunda yer alan anahtar kelimelerin değişikliği, teklif stratejileri, anahtar kelimeler ile web sitesi veya açılış sayfasının ne kadar uyuştuğunu Google metrikler ile ele alır. Arama ağı reklam türlerinin içerisinde 4 model reklam çeşidi bulunmaktadır. Bunlar:

  • Metin Reklamları
  • Duyarlı Arama Ağı Reklamları
  • Dinamik Arama Ağı Reklamları
  • Yalnızca Telefon Araması Oluşturan Reklamlar

Görüntülü Reklam Ağı Reklamları (GDN)

Görüntülü reklam ağı, Google’da kullanıcıların satış ve potansiyel müşteri etkileşimini arttıran, bilinirlik üzerinde düşünme sağlayan, doğru erişim ile yönlendirme yapabileceğiniz, verilere göre segmentlere ayrılan, görsel optimizasyonın ön planda olduğu ilgi çekici reklam grupları ile yüz binlerce kullanıcıya ve web sitesine ulaşma olanağı sağlayan reklam modelidir. Google görüntülü reklam ağı modeli ile aranılan arama ve anahtar kelimelerin ötesine geçerek büyük bir potansiyel müşteri pazarına erişim sağlayabilirsiniz. Bunun dışında büyük bir pazarda büyük rakipler ile sektörde yarışarak hedef gösterim payını görüntülü arama ağı reklam modeli ile genişletebilirsiniz. Günümüzde büyük ölçekli müşteri yelpazesine ulaşmak isteyen website sahiplerinin görüntülü arama ağında kullandıkları 4 çeşit reklam modeli mevcuttur. Bunlar;

  • Metin Reklamları
  • Resim Reklamlar
  • Etkileşim Reklamları
  • Gmail Reklamları

Görüntülü reklam modeli ile hedef kitlenizin bazı kullanıcı ve fiziksel özelliklerine erişerek, potansiyel müşterilerinizin kitle segmentlerini tespit edip, oluşturacağınız reklam kitlesinden yüksek performans gösteren dönüşüm elde edebilirsiniz. Seçtiğiniz doğru anahtar kelime hedeflemesi, yerleşim hedefleme, ilgi alanı hedefleme, demografik hedefleme, remarketing ( yeniden pazarlama) kitle segmentleriniz ile reklam stratejilerinizde büyük ölçekli dönüşüm ve performans planlayıcı ölçülerini kullanarak, görüntülü reklam ağı modeli ile hem yerel hemde global olarak dijital dünyadaki potansiyel müşterilerinize Google Ads sayesinde geniş kapsamlı bir şekilde ulaşabilirsiniz. 

Alışveriş Reklamları

Alışveriş reklamları web sitenizdeki ürün veya hizmet satışlarını gerçekleştirmek için kullanacağınız reklam modelleri içerisindedir. Unutulmaması gerekir ki e-ticaret uygulamasına web siteniz dahil degilse alışveriş reklamlarından faydalanmanız mümkün değildir. Alışveriş reklamları hem kullanıcıya hemde satıcıya maksimum avantaj getirisi olan reklam modelidir. Web sitenizdeki ürünlerin fiyatını, renklerini, özelliklerini, varyant grubu gibi farklı içerik metodlarını ön plana çıkaran Google arama motoruna kullanıcı istediği ürünü yazıp, alışverişe tıkladığı zaman, direk olarak ürünün özelliklerini gördüğü için çift taraflı avantaj oluşturan reklam modelidir. 

Video Reklamları

Video reklamları Google'ın iş ortaklığı yaptığı Youtube ve başka internet sitelerinde gösterilen reklam modelleri olarak tanımlanır. İlgili hedef kitleye direk video yoluyla ulaşım sağlayan geri dönüşü yüksek olan Google reklamcılık modelidir. Video reklamları Youtube’da içeriğin başında veya izlenilen içeriğin içerisinde gösterilir. Youtube üzerinden video reklamlarının yayınlanabilmesi için hesap oluşumu şarttır.

Video reklam çeşitleri 5’e ayrılmaktadır. Bunlar:

  • Görüntülü Reklamlar ( Display Ads Marketing)
  • Yer Paylaşımlı Reklamlar ( Overlay Ads Marketing)
  • Yayın İçinde Gösterilen Reklamlar ( Trueview Marketing)
  • Atlanamayan Video Reklamlar ( Bumper )
  • Masthead Reklamlar
  • Evrensel Uygulama Reklamları

Google Ads ile işletmeniz için doğru reklam modellerini seçerek, doğru zamanda doğru kullanıcılar ve hedef kitleye ulaşarak potansiyel müşteri, dönüşümleri arttırma, otomatik teklif stratejisi, satışları artırma, yeni müşteriler bulma, maksimum reklam performanslarını ön plana çıkarma gibi işlemlerini Google arama motoru pazarlamacılığı ile gerçekleştirebilir, dijital dünyadaki yerinizi üst sıralara taşıyabilirsiniz. 

BENZER İÇERİKLER