Instagram’da Mağaza Açmak İçin 10 Neden

Instagram’da Mağaza Açmak İçin 10 Neden
Instagram’da Mağaza Açmak İçin 10 Neden

Elif YILMAZ,
Editör

2022-08-18
1Okunma

Instagram’da mağaza açmak için 10 neden; son zamanların en popüler sosyal medya uygulamalarından biri olan Instagram’da zamanını geçiren kimse yok denecek kadar azdır. Kullanıcılar instagramı hem eğlence hem de iş amaçlı kullanabilmektedir.

Her gün post, fotoğraf ve video paylaşımları yaparak markanızın bilinirliliğini arttırabilirsiniz. Instagramda yeni yerler, ürünler, markalar, mekanlar…vb. keşfetmeniz mümkün.  Günümüzde e-ticaret sektöründe çalışanlar ürünlerinin ve markalarının reklamlarını sadece web siteleri aracılığıyla değil sosyal medya platformları üzerinden de yapmaktadır. Böylece kısa sürede az emek harcayarak milyonlarca kişiye ulaşabiliyorlar. İşletmelerin markalarının reklam ve tanıtımları açısından en çok dikkati çeken ve tercih edileni hiç kuşkusuz Instagramdır.  Instagram’da mağaza açmak için 10 neden; Instagram ilk çıktığı yıllarda sadece bir fotoğraf paylaşım sitesi vizyonuyla adından söz ettirmişti.

Ancak influencer denilen kişisel dijital pazarlama işlerini yapanların kullandıkları ürünleri ve kıyafetleri hesaplarından rutin bir şekilde paylaşmalarının ardından marka ve işletme sahipleri de takipçi sayıları fazla olan bu kişilerle iletişime geçerek ürünlerinin reklamlarını yaptırdılar. Bu reklamlar kısa videolar ve fotoğraflarla, etkili içerik metinlerle yayınladılar. Günümüzde birçok popüler sanatçı, oyuncu, futbolcu, fenomen ve influencerlar bu platformlardan yüksek maliyetler kazanmaktadır.instagramda mağaza açmak

Instagram’da mağaza açmak için 10 neden şunlardır;

  • Hedef kitlenizi kolay bir şekilde belirlersiniz
  • Kısa sürede hedef kitlenize ulaşırsınız.
  • Düşük miktarlarda reklam bütçesiyle kaliteli tanıtımlar yapabilirsiniz.
  • Dünyadaki gelişen ve değişen trendlerden haberdar olursunuz.
  • Yüksek gelir elde edebilirsiniz.
  • Yeni müşteriler kazanabilirsiniz.
  • Hızlı iletişim kurarak, marka bağımlılığı yaratabilirsiniz.
  • Zamandan tasarruf sağlarsınız.
  • Trendleri ve değişimleri öğrenebilirsiniz.
  • Yurtdışı satış yapabilirsiniz. 

Instagram’da mağaza açmak için 10 neden; Türkiye’de Instagram kullanıcılarının sayısının 10 milyondan fazla olduğu söyleniyor. Amerika’da ise bu sayı 88 milyon. Tüketiciler Instagram’da yapılan reklam ve tanıtımlara çok daha güven duyuyor. Bunun nedeni ise pazarlamanın çok doğal ve gerçekçi bir şekilde yapılması. Kullanıcılar aldıkları ürünlerle ilgili yorumları görsel olarak yaptıkları için çok daha inandırıcı olabiliyor. Bu da kullanıcıların Instagram üzerinden alışveriş yapmasına neden olur. Günümüzde insanlar çok uzun reklamlar izlemekten artık sıkılıyorlar.

TV reklamlarını izlerken sıkılan ve kanal değiştiren tüketiciler Instagram’dan yayınlanan kısa süreli reklamları ise keyifle izleyebiliyorlar. Bunun nedeni reklamın stüdyolarda değil de doğal yerlerde yani evde, ofiste, tatilde yaşamın olduğu her yerde yapılmış olmasından etkileniyorlar bu durumda reklamların izlenmesini sağlıyor. Birçok markanın ve işletmenin sosyal medya hesapları bulunuyor. Bunların yönetimini ise sosyal medya uzmanlarına veriyorlar. Bu anlamda sosyal medya yönetmenlerine veya uzmanlarına çok iş düşüyor.

Bu kişilerin son derece yetenekli ve atik olmalarının yanı sıra sosyal medya dilinden ve trendlerinden haberdar olmaları gerekmektedir. Fotoğraf makinesi, kamera gibi sosyal medyada kullanılabilecek ekipmanları profesyonel bir şekilde kullanması önemli bir detaydır. Ürün fotoğrafçılığını en iyi şekilde yapmalıdır. Bu özelliklere sahip sosyal medya uzmanlarıyla işletmelerin çalışmaları gerekmektedir. Instagram’da mağaza açmanız için işletme Meta’ya yani Facebook’ta hesabınızın olması gerekmektedir.

Bunun nedeni Facebook ticaret yöneticisi olan Meta ve Instagram’ın aynı şirkete dahil olup, teknik olarak birbiriyle bağlantılı olmasıdır. Bunun yanı sıra dijital reklam ve pazarlama ajanslarıyla sözleşme imzalayarak ürünlerinizi ve markalarınızın reklam ve tanımlarını yaptırabilirsiniz. Bu ajanslar tamamen dijitale odaklı oldukları için çok daha kaliteli ve etkili çalışmalar ortaya koymaktadırlar. Günümüzde her ne kadar her şirketin pazarlama departmanı olsa da büyük bir çoğunluk dijital ajanslarla çalışmayı tercih etmektedir.

BENZER İÇERİKLER