Instagram’da Mağaza Açmak İçin 10 Neden


Elif Yılmaz, Yazdı
05.02.2023
1Okunma
- Instagram Neden Mağaza Açmalısınız?
- Instagram’da mağaza açmak için 10 neden şunlardır;
- Instagramda Mağaza Açmanın Avantajları Nelerdir?
- Web Sitesi ile Instagram Hesapları Nasıl Bağlanır?
- Instagramda Mağaza Açmak Zahmetli mi?
- Mağaza Oluşturduğumda Satışlarımı Nereden Görebilirim?
- Instagramda Mağaza Açmanın Maliyeti Nedir?
- Instagram Mağazalarında Hangi Ödeme Yöntemleri Çalışır?
Instagram’da mağaza açmak için 10 neden; son zamanların en popüler sosyal medya uygulamalarından biri olan Instagram’da zamanını geçiren kimse yok denecek kadar azdır. Kullanıcılar instagramı hem eğlence hem de iş amaçlı kullanabilmektedir.
Instagram Neden Mağaza Açmalısınız?
Her gün post, fotoğraf ve video paylaşımları yaparak markanızın bilinirliliğini arttırabilirsiniz. Instagramda yeni yerler, ürünler, markalar, mekanlar…vb. keşfetmeniz mümkün.Günümüzde E-ticaret sektöründe çalışanlar ürünlerinin ve markalarının reklamlarını sadece web siteleri aracılığıyla değil sosyal medya platformları üzerinden de yapmaktadır. Böylece kısa sürede az emek harcayarak milyonlarca kişiye ulaşabiliyorlar. İşletmelerin markalarının reklam ve tanıtımları açısından en çok dikkati çeken ve tercih edileni hiç kuşkusuz Instagramdır. Instagram’da mağaza açmak için 10 neden; Instagram ilk çıktığı yıllarda sadece bir fotoğraf paylaşım sitesi vizyonuyla adından söz ettirmişti.
Ancak influencer denilen kişisel Dijital Pazarlama işlerini yapanların kullandıkları ürünleri ve kıyafetleri hesaplarından rutin bir şekilde paylaşmalarının ardından marka ve işletme sahipleri de takipçi sayıları fazla olan bu kişilerle iletişime geçerek ürünlerinin reklamlarını yaptırdılar. Bu reklamlar kısa videolar ve fotoğraflarla, etkili içerik metinlerle yayınladılar. Günümüzde birçok popüler sanatçı, oyuncu, futbolcu, fenomen ve influencerlar bu platformlardan yüksek maliyetler kazanmaktadır.
Instagram’da mağaza açmak için 10 neden şunlardır;
- Hedef kitlenizi kolay bir şekilde belirlersiniz
- Kısa sürede hedef kitlenize ulaşırsınız.
- Düşük miktarlarda reklam bütçesiyle kaliteli tanıtımlar yapabilirsiniz.
- Dünyadaki gelişen ve değişen trendlerden haberdar olursunuz.
- Yüksek gelir elde edebilirsiniz.
- Yeni müşteriler kazanabilirsiniz.
- Hızlı iletişim kurarak, marka bağımlılığı yaratabilirsiniz.
- Zamandan tasarruf sağlarsınız.
- Trendleri ve değişimleri öğrenebilirsiniz.
- Yurtdışı satış yapabilirsiniz.
Instagram’da mağaza açmak için 10 neden; Türkiye’de Instagram kullanıcılarının sayısının 10 milyondan fazla olduğu söyleniyor. Amerika’da ise bu sayı 88 milyon. Tüketiciler Instagram’da yapılan reklam ve tanıtımlara çok daha güven duyuyor. Bunun nedeni ise pazarlamanın çok doğal ve gerçekçi bir şekilde yapılması. Kullanıcılar aldıkları ürünlerle ilgili yorumları görsel olarak yaptıkları için çok daha inandırıcı olabiliyor. Bu da kullanıcıların Instagram üzerinden alışveriş yapmasına neden olur. Günümüzde insanlar çok uzun reklamlar izlemekten artık sıkılıyorlar.
TV reklamlarını izlerken sıkılan ve kanal değiştiren tüketiciler Instagram’dan yayınlanan kısa süreli reklamları ise keyifle izleyebiliyorlar. Bunun nedeni reklamın stüdyolarda değil de doğal yerlerde yani evde, ofiste, tatilde yaşamın olduğu her yerde yapılmış olmasından etkileniyorlar bu durumda reklamların izlenmesini sağlıyor.Birçok markanın ve işletmenin sosyal medya hesapları bulunuyor. Bunların yönetimini ise sosyal medya uzmanlarına veriyorlar. Bu anlamda sosyal medya yönetmenlerine veya uzmanlarına çok iş düşüyor.
Bu kişilerin son derece yetenekli ve atik olmalarının yanı sıra sosyal medya dilinden ve trendlerinden haberdar olmaları gerekmektedir. Fotoğraf makinesi, kamera gibi sosyal medyada kullanılabilecek ekipmanları profesyonel bir şekilde kullanması önemli bir detaydır. Ürün fotoğrafçılığını en iyi şekilde yapmalıdır. Bu özelliklere sahip sosyal medya uzmanlarıyla işletmelerin çalışmaları gerekmektedir. Instagram’da mağaza açmanız için işletme Meta’ya yani Facebook’ta hesabınızın olması gerekmektedir.
Bunun nedeni Facebook ticaret yöneticisi olan Meta ve Instagram’ın aynı şirkete dahil olup, teknik olarak birbiriyle bağlantılı olmasıdır. Bunun yanı sıra dijital reklam ve pazarlama ajanslarıyla sözleşme imzalayarak ürünlerinizi ve markalarınızın reklam ve tanımlarını yaptırabilirsiniz. Bu ajanslar tamamen dijitale odaklı oldukları için çok daha kaliteli ve etkili çalışmalar ortaya koymaktadırlar. Günümüzde her ne kadar her şirketin pazarlama departmanı olsa da büyük bir çoğunluk dijital ajanslarla çalışmayı tercih etmektedir.
Instagramda Mağaza Açmanın Avantajları Nelerdir?
Instagram'da bir mağaza açmak küresel pazarlamacıların günümüzün en etkili ve en verimli çözümlerinden biridir. Instagram'da mağaza açmak, girişimcilere, markalara ve küçük işletmelere daha fazla müşteriye ulaşma ve satışlarını arttırma fırsatı sunmaktadır.
- İlk yapmanız gereken adım mağazayı Instagram üzerinden faaliyete geçirmek için ticaret hesabı oluşturmanız gerekir. Ticaret hesabınız, iş yürütmeyi desteklemek için satış ve ödemelerin işlem gördüğü en önemli alanlardan biridir. Ticaret hesabınız, ürünleriniz hakkında bilgi veren profesyonel görseller ve detaylı ürün açıklamaları şeklinde profesyonel özelleştirilmiş bir profil oluşturmanıza izin verir. Facebook Meta Business Üzerinden Ticaret Yöneticisi ile mağazanızı oluşturup, sektöre yönelik ürün ve hizmetlerinizi hedef kitlenize sunabilirsiniz.
- İkinci adım, Instagram üzerinden mağazanızı büyütmek için pazarlama ve lansman stratejileri oluşturmalısınız. Instagram üzerinden mağaza açmak, geleneksel pazarlama çabalarından farklıdır. Instagram, markaların ürün ve hizmetlerini sergileyebilmeleri ve yeni müşteriler kazanabilmeleri için yeni bir hareket noktası oluşturmuştur. Bunu yapmak için özgün içerik yaparsanız sosyal medya mecralarındaki marka bilinirliğiniz artar.
- Üçüncü adımoluşturmak, etkileşim ağazanızın satışını arttırmak için ödemelerin nasıl işleneceği konusunda bir strateji oluşturmanız gerekir. Bu işlemler, dijital ödeme platformları aracılığıyla müşterilerin kolayca ödemelerikurmak ve zengin pazarlama kampanyaları oluşturmak gibi stratejileri kullanmalısınız. İçeriklerinizi doğru zamanda doğru hedef kitle etkileşim saati ile, Instagram üzerinden mni gerçekleştirmelerini sağlamak için güvenli ve kullanımı kolay bir çözümdür. Kredi kartı ve sanal pos işlemlerini Facebook Meta Business ticaret yöneticisindeki kurulum aşamaları ile gerçekleştirebilirsiniz.
Bu üç adım, Instagram üzerinden bir mağaza açmak için gerekli olan temel adımlardır. Ancak, Instagram'taki mağazanızın başarıyla çalışması için pazarlama, etkileşim, ödeme işlemleri ve ürünlerinizin güncellenmesinin kademeli ve düzenli bir biçimde yapılması gerekmektedir.
Web Sitesi ile Instagram Hesapları Nasıl Bağlanır?
E-ticaret sitenizi Instagrama bağlamak, satışlarınızı geliştirmenizi sağlayan çok sayıda özellik sunmaktadır. Çoğu platform, kullanıcılara reklamlar oluşturma, ödemeleri kabul etme, geri bildirim toplama ve mağaza görüntüleme gibi özellikler sunar. Ek olarak, çeşitli dersler, makaleler ve forumlar Instagram mağazalarının nasıl çalıştığını öğrenmek için kullanılabilir.
Instagramda Mağaza Açmak Zahmetli mi?
Hayır. Instagram, kullanıcıların kolay bir şekilde bir mağaza oluşturup satışlarını yönetmesini sağlayan kullanıcı arayüzü ve özellikler sunar. Basit bir internet tarayıcısı kullanarak mağazanızı oluşturup içeriğinizi yönetebilirsiniz.
Mağaza Oluşturduğumda Satışlarımı Nereden Görebilirim?
Satışlarınız, mağazanızın sunucudaki bağlantılı raporlarından veya ödeme işlemcilerinin veri tabanlarından kontrol edilebilir. Diğer türlü, mağazanızın her satışından haberdar olmak için bir e-posta bildirim servisi kullanabilirsiniz.
Instagramda Mağaza Açmanın Maliyeti Nedir?
Maliyet, mağazanız için ortaya çıkabilecek ücretlerden oluşur. Örneğin, mağazanız için ödeme yöntemi kontrol etmeyi gerektirecek bir E-ticaret platformu kullanıyorsanız, bu ayarlar için ücret ödemek zorundasınız. Ayrıca, reklam ve dijital içerik oluşturma gibi hizmetler için de ücret ödemek zorunda kalabilirsiniz.
Instagram Mağazalarında Hangi Ödeme Yöntemleri Çalışır?
Instagram mağazaları, çoğu hizmetlerde desteklenen çeşitli ödeme yöntemlerini destekler. Örneğin, kredi kartı, Paypal ve Apple Pay dahil her türlü ödeme kabul edebilirsiniz. Buna ek olarak, bol miktarda ülkede kullanılan ödeme yöntemleri ve kripto para birimleri de desteklenmektedir.
İlginizi Çekecek Diğer İçerikler
- Influencer Marketing Nedir? Neler Yapar?
- Tiktok'ta Reklam Nasıl Verilir - TikTok Reklam Verme
- Sosyal Medya Ajansı Ne Yapar?
- Instagram’da Mağaza Açmak İçin 10 Neden
- Facebook Ticaret Yöneticisi İstatistikleri Nedir?
- TikTok'ta Satış Yapmanız İçin İhtiyacınız Olan İpuçları
- Sosyal Medya Hesap Yönetimi Yapmanız İçin Bilmeniz Gerekenler
- Sosyal Medya Yönetimi Nedir?
- İnstagram'da Mağaza Nasıl Açılır?
- Sosyal Medya Hesapları Meta Business Kurulumu
Soru Sor
BENZER İÇERİKLER

Influencer Marketing Nedir? Neler Yapar?

Tiktok'ta Reklam Nasıl Verilir - TikTok Reklam Verme

Sosyal Medya Ajansı Ne Yapar?

Instagram’da Mağaza Açmak İçin 10 Neden

Facebook Ticaret Yöneticisi İstatistikleri Nedir?

TikTok'ta Satış Yapmanız İçin İhtiyacınız Olan İpuçları

Sosyal Medya Hesap Yönetimi Yapmanız İçin Bilmeniz Gerekenler

Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

İnstagram'da Mağaza Nasıl Açılır?

Sosyal Medya Hesapları Meta Business Kurulumu