İnstagram'da Mağaza Nasıl Açılır?

İnstagram'da Mağaza Nasıl Açılır?
İnstagram'da Mağaza Nasıl Açılır?

Elif YILMAZ,
Editör

2022-08-10
1Okunma

Instagram’da mağaza nasıl açılır? Sorusu özellikle Instagram üzerinden satış yapmak isteyen işletmelerin ilgi odağında olan sorulardan biri. Instagram günümüzde en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biri.

Dünyada milyarlarca insan bu platformu kullanarak markalarının ve ürünlerinin reklamını yapıyor. Türkiye’de ise nüfusun %74’ü internet kullanıyor ve bunun %54’ü ise sosyal medya kullanıyor. En çok kullanılan sosyal medya platformları ise Instagram ve Youtube.  Günümüzde milyarlarca insan Instagram’da hem özel hem de iş hayatlarıyla ilgili paylaşımlarda bulunuyor.

En çok takip edilenler ise fenomenler ve influencerlar. Bunun yanı sıra çalıştıkları sektörde ürettikleri hizmetlerin ve ürünlerin pazarlamasını yapıyor. Bazı kurumlar ise amatörce Instagramda bazı paylaşımlarda bulunuyor. Ancak bazı şirketler ise dijital pazarlama şirketleriyle birlikte çalışarak daha profesyonelce bir pazarlama planı hazırlayabiliyorlar.

Bu anlamda dijital pazarlama şirketlerinde çalışan sosyal medya uzmanları şirketlerin sosyal medya hesaplarını yöneterek markalarının bilinirliğini yaymak ve güçlendirmek için paylaşımlarda bulunuyor. Link yönlendirmeleri, günlük paylaşımlar, müşterileri satış için web sitelerine yönlendirmek gibi uygulamalarla kısa sürede ürünlerinizin veya markanızın reklamını rahatlıkla yapabilirsiniz.

Instagram’da mağaza nasıl açılır? E-ticaret sitesi olan firmalar ise Instragrm Shopping aracılığıyla ürünlerini kolaylıkla satabiliyorlar. Özellikle keşfet bölümü ise firmalar için sıkça kullanılıyor. Bunun nedeni ise kullanıcılar instagrama giriş yaptıkları zaman ilk önce bu “keşfet” bölümüne tıklayarak beğenilen gönderilere benzer olan sayfalara ve ortak arkadaşlara ve kişilere yer veriyor, sizi direk bu seçeneklere ulaştırıyor. Üst menüde Seyahat, IGTV, Sanat, Yemek, Dekorasyon, TV ve Filmler, Müzik, Spor, Güzellik, Kendin Yap ve Güzellik gibi kategoriler karşınıza çıkıyor.sosyal medya yönetimi

Instagram’da mağaza nasıl açılır? Alt menüde ise mağaza seçeneği bulunuyor. Instagramda ise satış yapan ve mağazası olan firmaları kolaylıkla bulabiliyorsunuz ve öne çıkan ürünlerin kampanyalarına rahatlıkla ulaşabiliyorsunuz. Günümüzde bu e-ticaret siteleri bu düzenlemeyi kullanmak çalışmalara başladılar. Instagramın alışveriş özelliği ise herkesin istediği ürüne kolayca ulaşabilmesini sağlıyor. Fakat bu özellik herkesin kullanabileceği bir özellik değildir.

Instagram’ın alışveriş özelliğini açmanız için yapmanız gerekenler şunlardır;

  • Facebook ve Instagram hesabınızı birbirine bağlamalısınız.
  • Hesabınızı mutlaka işletme hesabına dönüştürmelisiniz.
  • E-ticaret siteniz varsa eğer mağazanızın aktif olması gerekmektedir.
  • Ürünleriniz e-ticaret sitenize eksiksiz olarak yüklemelisiniz.
  • Meta Buseness Manager’da işletme ve bir katalog oluşturabilirsiniz.
  • Katalogda yer alan ürünlerinizi tam ve eksiksiz olarak girmelisiniz.
  • En son yapacağınız adım ise alışveriş özelliğini aktif etmelisiniz. Daha sonra hesabı inceleyip onaylanmasını bekleyin.
  • Instagram’a ürün eklerken, ürünün mağazada görülmesi için yapmanız gerekenler ise;
  • Paylaşmak istediğiniz bir görseli seçin
  • Ürün Etiketle seçeneğine tıklayarak ürününüzü etiketleyin. sosyal medys pazarlaması

Günümüzde bir çok marka ve işletme Instagram üzerinden ürünlerinin veya hizmetlerinin pazarlamasını yaparken ayın zamanda popüler ve de takip sayısı fazla olan influencerlarla anlaşma yapmaktadırlar. Ürünlerini bu fenomen kişiler aracıyla tanıtarak kısa sürede milyonlarca kitleye ulaşabiliyor ve ürünlerinin satışlarını arttırabiliyorlar. Instagramda ürün paylaşımı yaparken mutlaka doğal ve gerçekçi olmalısınız.

Hedef kitlenizi ikna etmek ve onlara karşı inandırıcı olmak için doğal videolar ve fotoğraflar kullanmalısınız. Fotoğraflarınız size ait olmalıdır. Başka platformlarda satılan fotoğrafları kullanmanız doğru bir fikir olmaz. Samimi bir dil kullanın ve müşterileri kendinize çekin. Sürekli olarak aktif ve ulaşılabilir olmalısınız. Kullanıcılar daha çok hangi zaman diliminde instagrama giriyorsa o saatlerde paylaşımlar yapmalısınız. Böylece görünür olur ve sizlere ulaşmalarını sağlarsınız. Kullanıcılar ürünleri gördükten sonra paylaşımın altına yorum yaparak bilgi almak isterler. Sizler onlara bilgiyi DM yani direkt mesaj üzerinden verebilirsiniz. 

BENZER İÇERİKLER