İnstagram'da Mağaza Nasıl Açılır?


Elif Yılmaz, Yazdı
10.02.2023
1Okunma
- Instagram’ın alışveriş özelliğini açmanız için yapmanız gerekenler şunlardır;
- Instagramda Mağaza Açmak İçin Ne Gereklidir?
- Instagram Üzerinden En Çok Ne Satılıyor?
- Instagrama Ürün Nasıl Yüklenir?
- Instagramda Mağaza Kaç Günde Açılır?
- Instagrama Gönderi Ne Zaman Atılmalı?
- Instagram Mağaza Katalog Nasıl Oluşturulur?
Instagram’da mağaza nasıl açılır? Sorusu özellikle Instagram üzerinden satış yapmak isteyen işletmelerin ilgi odağında olan sorulardan biri. Instagram günümüzde en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biri.
Dünyada milyarlarca insan bu platformu kullanarak markalarının ve ürünlerinin reklamını yapıyor. Türkiye’de ise nüfusun %74’ü internet kullanıyor ve bunun %54’ü ise sosyal medya kullanıyor. En çok kullanılan sosyal medya platformları ise Instagram ve Youtube. Günümüzde milyarlarca insan Instagram’da hem özel hem de iş hayatlarıyla ilgili paylaşımlarda bulunuyor.
En çok takip edilenler ise fenomenler ve influencerlar. Bunun yanı sıra çalıştıkları sektörde ürettikleri hizmetlerin ve ürünlerin pazarlamasını yapıyor. Bazı kurumlar ise amatörce Instagramda bazı paylaşımlarda bulunuyor. Ancak bazı şirketler ise Dijital Pazarlama şirketleriyle birlikte çalışarak daha profesyonelce bir pazarlama planı hazırlayabiliyorlar.
Bu anlamda Dijital Pazarlama şirketlerinde çalışan sosyal medya uzmanları şirketlerin sosyal medya hesaplarını yöneterek markalarının bilinirliğini yaymak ve güçlendirmek için paylaşımlarda bulunuyor. Link yönlendirmeleri, günlük paylaşımlar, müşterileri satış için web sitelerine yönlendirmek gibi uygulamalarla kısa sürede ürünlerinizin veya markanızın reklamını rahatlıkla yapabilirsiniz.
Instagram’da mağaza nasıl açılır? E-ticaret sitesi olan firmalar ise Instragrm Shopping aracılığıyla ürünlerini kolaylıkla satabiliyorlar. Özellikle keşfet bölümü ise firmalar için sıkça kullanılıyor. Bunun nedeni ise kullanıcılar instagrama giriş yaptıkları zaman ilk önce bu “keşfet” bölümüne tıklayarak beğenilen gönderilere benzer olan sayfalara ve ortak arkadaşlara ve kişilere yer veriyor, sizi direk bu seçeneklere ulaştırıyor. Üst menüde Seyahat, IGTV, Sanat, Yemek, Dekorasyon, TV ve Filmler, Müzik, Spor, Güzellik, Kendin Yap ve Güzellik gibi kategoriler karşınıza çıkıyor.
Instagram’da mağaza nasıl açılır? Alt menüde ise mağaza seçeneği bulunuyor. Instagramda ise satış yapan ve mağazası olan firmaları kolaylıkla bulabiliyorsunuz ve öne çıkan ürünlerin kampanyalarına rahatlıkla ulaşabiliyorsunuz. Günümüzde bu E-ticaret siteleri bu düzenlemeyi kullanmak çalışmalara başladılar. Instagramın alışveriş özelliği ise herkesin istediği ürüne kolayca ulaşabilmesini sağlıyor. Fakat bu özellik herkesin kullanabileceği bir özellik değildir.
Instagram’ın alışveriş özelliğini açmanız için yapmanız gerekenler şunlardır;
- Facebook ve Instagram hesabınızı birbirine bağlamalısınız.
- Hesabınızı mutlaka işletme hesabına dönüştürmelisiniz.
- E-ticaret siteniz varsa eğer mağazanızın aktif olması gerekmektedir.
- Ürünleriniz e-ticaret sitenize eksiksiz olarak yüklemelisiniz.
- Meta Buseness Manager’da işletme ve bir katalog oluşturabilirsiniz.
- Katalogda yer alan ürünlerinizi tam ve eksiksiz olarak girmelisiniz.
- En son yapacağınız adım ise alışveriş özelliğini aktif etmelisiniz. Daha sonra hesabı inceleyip onaylanmasını bekleyin.
- Instagram’a ürün eklerken, ürünün mağazada görülmesi için yapmanız gerekenler ise;
- Paylaşmak istediğiniz bir görseli seçin
- Ürün Etiketle seçeneğine tıklayarak ürününüzü etiketleyin.
Günümüzde bir çok marka ve işletme Instagram üzerinden ürünlerinin veya hizmetlerinin pazarlamasını yaparken ayın zamanda popüler ve de takip sayısı fazla olan influencerlarla anlaşma yapmaktadırlar. Ürünlerini bu fenomen kişiler aracıyla tanıtarak kısa sürede milyonlarca kitleye ulaşabiliyor ve ürünlerinin satışlarını arttırabiliyorlar. Instagramda ürün paylaşımı yaparken mutlaka doğal ve gerçekçi olmalısınız.
Hedef kitlenizi ikna etmek ve onlara karşı inandırıcı olmak için doğal videolar ve fotoğraflar kullanmalısınız. Fotoğraflarınız size ait olmalıdır. Başka platformlarda satılan fotoğrafları kullanmanız doğru bir fikir olmaz. Samimi bir dil kullanın ve müşterileri kendinize çekin. Sürekli olarak aktif ve ulaşılabilir olmalısınız. Kullanıcılar daha çok hangi zaman diliminde instagrama giriyorsa o saatlerde paylaşımlar yapmalısınız. Böylece görünür olur ve sizlere ulaşmalarını sağlarsınız. Kullanıcılar ürünleri gördükten sonra paylaşımın altına yorum yaparak bilgi almak isterler. Sizler onlara bilgiyi DM yani direkt mesaj üzerinden verebilirsiniz.
Instagramda Mağaza Açmak İçin Ne Gereklidir?
Mağaza açmak için, öncelikle Instagram profilinizi ürün satmak için profesyonel hesaba geçirip ürünlerinizi instagram işletmenizi, adresinizi, posta kodunuzu, işletme detaylarını mağaza kurallarına uygun şekilde tasarlanmış hale getirmeniz gerekmektedir. Bunun dışında Instagramda mağaza açmak için e-ticaret pazar yerine sahip bir web siteniz olması Türkiye pazarında satış yapmak isteyenler için şarttır. Facebook Meta Business adresine giriş yaparak Facebook ticaret yöneticisine giderek Instagram mağazanız için profil oluşturabilirsiniz.
Instagram Üzerinden En Çok Ne Satılıyor?
- Platformun en çok satılan ürünleri arasında;
- Kişisel bakım ve giyim ürünleri
- Sanat eserleri
- Tasarım ürünleri
- Fotoğraf ve grafik tasarımı ürünleri
- Sağlık ve bakım ürünleri
- Moda ve aksesuarlar
- Ev dekorasyonu ürünleri
- Teknolojik ürünler
- Ayakkabı ve Çizmeler
- Özel tasarım takılar
- Kadın giyim ürünleri
- Erkek giyim ürünleri
- Kişiye özel ürünler
Instagrama Ürün Nasıl Yüklenir?
Instagrama ürün yüklemek için öncellikle Instagram ve Facebook hesaplarınızın birbirine bağlanmış olması gerekmektedir. Facebbok Meta üzerinden Ticaret yöneticisinden mağaza oluştur butonunu tıklayarak devam edebilirsiniz. Facebook ve Instagram mağazanızı açmak için Facebook managera kayıt olmanız gereklidir. Alışverişinizi Facebook mu İnstagram mı üzerinden yapmak istiyorsunuz seçeneği ile devam ederek Instagram mağazınızı oluşturup, ürünlerinizi çoklu veya tekli olarak doğru kategoriler eşleştirerek mağazanızayükleyebilirsiniz. Burada unutmamanız gereken püf nokta ise; Instagramdan ürün satmak için bir e-ticaret B2C, B2B, C2C gibi web sitelerinizin bulunması aşrttır. Dijitalde ürün satışı yaptığınız bir e-ticaret siteniz mevcut değil ise Instagramda ürün satmanız mümkün değildir.
Instagramda Mağaza Kaç Günde Açılır?
Facebook Business üzerinden kayıt olup, tüm adımları tamamladıktan sonra mağaza açma işlemleriniz ortalama 2 hafta içerisinde onaylanmaktadır. Instagram üzerinden mağaza açtığınızda mağaza onayı gelir gelmez hedef kitlenize satış yapabilirsiniz. Mağaza açarken bütün işlemleri eksiksiz yaptığınıza emin olun, Herhangi eksiklik veya yanlışlıkta Instagram Meta Business mağazanızı askıya alabilir.
Instagrama Gönderi Ne Zaman Atılmalı?
Gönderi ne zaman atılacağı herkese göre değişiklik gösterir. Instagram gönderisi için başarılı bir stratejiyi belirlemelisiniz. Bu strateji, müşterilerinizin ne zaman etkileşime geçmek istediğini, zaman dilimlerini ve ne zaman gönderilerinizi paylaşmak istediğinizi dikkate almalıdır. Ancak genel olarak, en iyi sonuçlar için öğleden sonra 2 sabah 10 saatleri firma ve kurum sektörlerine göre en iyi etkileşimi alan saatlerdir. Öncelikle içerik, en ilgi çekici konu başlıklarını seçerek başlamalısınız. Ardından, konu hakkında araştırma yapmalı ve gerçek bilgileri, tüm cümleleri ve istatistikleri hashtagleri Instagram postunuza eklemelisiniz. Yönettiğiniz veya yöneteceğiniz hesapların tasarımını bir kaç farklı şablon üzerinde ilerleyerek devam etmeniz, sosyal medya SEO stratejileri içerisinde olan sayfayı güçlendiren çalışmalar içerisindedir.
Instagram Mağaza Katalog Nasıl Oluşturulur?
Instagram mağaza katalogu, müşterilerinize basit, doğrudan bir alışveriş deneyimi sunmak için kurulmuş bir alışveriş katalogudur. Mağazanızın ürünleri, düzenlenmiş bir arayüzde listelenip, kullanıcılarınıza sunulur. Instagram mağaza kataloğu, Instagram profilinizin üzerinde bir mağaza sayfası oluşturmak için kullanılabilir. Mağaza katalogu oluşturmak için, öncelikle Instagram hesabınızda bir mağaza sayfası oluşturmalısınız. Instagram profilinden "Ayarlar" seçeneğini seçtiğinizde, sol taraftan "Mağaza" seçeneğine tıklayın. Buradan mağaza sayfanızı oluşturabilirsiniz. Mağaza sayfanız oluşturduğunuzda, sayfanıza ürünler ekleyerek bir mağaza katalogu oluşturabilirsiniz. Mağazanız için ürünler ile kendi ürünlerinizi müşterilerinize sunmak istiyorsanız, ürünleri eklemek için gerekli olan aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
- Mağaza sayfanızın üstünden "Ürün Ekle" seçeneğine tıklayın.
- Ürünün adını, fiyatı, açıklamasını ve kategorisi ile ilgili bilgileri girin.
- Ürünün resmini yüklenin, veya Instagram kütüphaneden resim seçin.
- Ürünün stok durumunu girin.
- Ürünüzü yayınlamak için kontrol edin ve “Yayınla” butonuna tıklayın.
Bu adımları takip ederek mağaza sayfanızdaki ürünleri arttırıp, mağazanız için kaliteli bir mağaza katalogu oluşturabilirsiniz. Instagram mağaza katalogu oluşturmak, müşterileriniz için anında ve doğrudan alışverişlerde alışveriş deneyimini artırır. Instagram mağaza katalogu oluşturarak, kendi ürünlerinizi mağazanızda sunmanın yanı sıra, diğer mağazalar veya ürünleri de önermek için bağlantılar oluşturabilirsiniz. Bu bağlantılar aracılığıyla, kullanıcılarınız, Instagram profilinizin yanı sıra üçüncü taraf mağazalarındaki ürünleri de alışveriş yapmak isteyebilir. Instagram mağaza katalogu oluşturmak çok kolay ve basittir. Müşterilerinize basit, doğrudan ve özel bir alışveriş deneyimi sunmak istiyorsanız, Instagram mağaza katalogu oluşturmak iyi bir fikirdir. Bu, müşterilerinizin alışveriş deneyimini artırmaya yardımcı olacak ve satışlarınızı arttırmaya yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda, ürünlerinizi daha geniş bir hedef kitleye sunma ve izlenme fırsatı sunar.
İlginizi Çekecek Diğer İçerikler
- Influencer Marketing Nedir? Neler Yapar?
- Tiktok'ta Reklam Nasıl Verilir - TikTok Reklam Verme
- Sosyal Medya Ajansı Ne Yapar?
- Instagram’da Mağaza Açmak İçin 10 Neden
- Facebook Ticaret Yöneticisi İstatistikleri Nedir?
- TikTok'ta Satış Yapmanız İçin İhtiyacınız Olan İpuçları
- Sosyal Medya Hesap Yönetimi Yapmanız İçin Bilmeniz Gerekenler
- Sosyal Medya Yönetimi Nedir?
- İnstagram'da Mağaza Nasıl Açılır?
- Sosyal Medya Hesapları Meta Business Kurulumu
Soru Sor
BENZER İÇERİKLER

Influencer Marketing Nedir? Neler Yapar?

Tiktok'ta Reklam Nasıl Verilir - TikTok Reklam Verme

Sosyal Medya Ajansı Ne Yapar?

Instagram’da Mağaza Açmak İçin 10 Neden

Facebook Ticaret Yöneticisi İstatistikleri Nedir?

TikTok'ta Satış Yapmanız İçin İhtiyacınız Olan İpuçları

Sosyal Medya Hesap Yönetimi Yapmanız İçin Bilmeniz Gerekenler

Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

İnstagram'da Mağaza Nasıl Açılır?

Sosyal Medya Hesapları Meta Business Kurulumu