TikTok'ta Satış Yapmanız İçin İhtiyacınız Olan İpuçları

TikTok'ta Satış Yapmanız İçin İhtiyacınız Olan İpuçları
TikTok'ta Satış Yapmanız İçin İhtiyacınız Olan İpuçları

Elif YILMAZ,
Editör

2022-08-16
1Okunma

TikTok’ta satış yapmanız için ihtiyacınız olan ipuçları bulunmaktadır. Tiktok günümüzde en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biridir. İlk olarak 2016 yılında ByteDance tarafından geliştirilerek video paylaşım, canlı yayın yapma gibi özellikleri bulunmaktadır.

Çin’de Douyin adı verilen bu sosyal medya platformu çıktığı andan itibaren hızlı bir şekilde bütün ülkelerde yayılmaya ve kullanılmaya başlamıştır.  Günümüzde yer alan bütün markaların reklam ve tanıtımları için kullanması gereken sosyal medya platformlarından olan TikTok’u en fazla kullanan ise genç kitledir. Bunun yanı sıra sosyal ticaret kavramının da gelişmesiyle birlikte TikTok markaların satış yapabileceği bir yer haline gelmiştir. Ülkemizde ise son yıllarda popüler olmaya başlayan platform markalar tarafından avantajları tam olarak bilinmemektedir. 

Tiktok kullanıcıların video çekerek paylaşım yaptığı Türkiye'de dijital pazarlama ve sosyal medya yönetimi alanlarında oldukça popüler olan platformdur. Türkiye başta olmsk üzere Dünya'da milyonlarca kullanıcı sayısına ulaşmıştır. Hem bilgisayarda hemde telefonda kullanılan TikTok son yıllarda e-ticaret ve influancer kullanıcuılar içinde içerik üretimi yapılan ve trend olan sosyal medya platformlarına eşlik eder. 

TikTok’la satış yapmak isteyen markalar ve işletmeler için bu yazımızı okuyarak bilgi sahibi olabilirler.  TikTok’ta satış yapmanız için ihtiyacınız olan ipuçları; TikTok üzerinde e-ticaret yapmak istiyorsanız eğer, ilk yapmanız gereken ise paylaşımlarınız olacaktır. Çünkü TikTok’ta düzenli olarak paylaşımlar yaparsanız e-ticaret işletmenizi de TikTok kullanıcılarına o kadar kolay bir şekilde ulaştırmış olursunuz. Bunun yanı sıra her işletme TikTok üzerinden satış yapmak istiyorlarsa bunun için bir sosyal medya takvimi hazırlamalı ve bu plana göre hareket etmelidir.

Böylece düzenli bir şekilde paylaşım yaparak markanızın görünürlüğünü arttırmış olursunuz. TikTok’la e-ticaret yapmanız mümkün olabilir.  TikTok günümüzde Z kuşağı diye adlandırılan genç kitleler tarafından yoğun ilgi görmekte ve kullanılmaktadır. Bu yüzden TikTok üzerinden e-ticaret yapmak isteyen markaların paylaşımları da Z kuşağına yönelik olmalıdır. Paylaşımlarınız bu hedef kitlesine yönelik içeriklerden oluşmalıdır.tiktokta satış yapmak

TikTok’da içerik paylaşırken yapmanız gerekenler şunlardır;

  • Hedef kitlenizi ve yaş aralığını tespit edin
  • Demografik bilgiler ve cinsiyete önem verin
  • İlgi alanları, internet kullanım alışkanlıkları ve yaşadıkları yeri önemseyin 
  • Harekete geçrici mesaj ekleyin.
  • İlgi alanları ve yakın ilgi alanı kitlesini tespit edin.
  • Hedef kitlenizi genişletecek içeriklere önem verin. 

TikTok’ta satış yapmanız için ihtiyacınız olan ipuçları; TikTok’da paylaşacağınız içerikler çok uzun veya çok kısa olmamalıdır. Bu anlamda TikTok’un belirlediği kriterler doğrultusunda paylaşımlar yapmalısınız. Paylaşımlarınız gerçekçi, doğru ve inandırıcı olmalıdır. Bunun yanı sıra abartıdan çekinmeyin. Abartılı, dikkat çekici, düşündürücü, ilginç paylaşımlar yapın. Ürünlerinizi kullanan kişilerle kısa videolar çekebilir ve burada canlı veya sonradan yükleyerek paylaşabilirsiniz. Canlı yayınlar her zaman çok daha dikkat çekici olmuştur. Bu paylaşımları yaparken hedef kitlenin en çok hangi saat dilimlerinde TikTok’a girdiğini bilmeniz gerekmektedir. Böylece belirlediğiniz saatlerde paylaşımlarınızı yaparak hedef kitlenize ulaşmanız ve markanızın görünürlülüğünü arttırmanız çok daha kolay olacaktır.tiktok

Bu unsurlar üzerinden hareket ettiğiniz taktirde TikTok’ta belirlediğiniz hedef kitlenize yönelik olarak uygun içeriklerle kitlenizin dikkatini çekebilir ve markanızın bilinirliliğini arttırmış olursunuz. Dijital pazarlama için hedef kitle belirleme çok önemli bir konudur. Bunun için sosyal ağ analizi yapmalısınız. Böylece sizin için doğru olan hedef kitleye ulaşmış olursunuz. Daha sonra rakip firmalarınızın paylaşımlarını inceleyin ona göre bir plan oluşturun. Her sosyal medya platformunun bir tarzı olduğunu unutmayın.

TikTok’da daha çok eğlence ve bilgi amaçlı videolar paylaşıldığını bilmelisiniz. Sizlerde ürününüz ne olursa olsun içerikler oluştururken eğlenceli ve bilgili videolar çekmelisiniz. Bu paylaşım hedef kitleyi sıkmamalı ve kendine çekmelidir. Empati yeteneğiniz güçlüyse hedef kitlenizin ne istediğini de çok iyi bilirsiniz. O yüzden bu tarz pazarlama çalışmaları yaparken bir haftalık bir çalışma planı oluşturmalısınız ve her gün için paylaşacağınız videoların içerikleriyle ilgili bir şablon ortaya koymalısınız. Buna göre sistematik bir şekilde hareket ederseniz e-ticaret sektöründe amacınıza ulaşmış olursunuz.

BENZER İÇERİKLER