Dijital İçerik Üretirken Nelere Dikkat Etmeliyiz?


Elif Yılmaz, Yazdı
07.02.2023
1Okunma
- Dijital İçerik Üretimi Nasıl Yapılır?
- Dijital İçerik Üretirken Dikkat Edilmesi Gerekenler
- İyi İçerik Nedir?
- Dijital İçerik Nasıl Olmalı?
- Dijital İçerik Üretimi Nedir? Ne İşe Yarar?
- Dijital İçerik Çeşitleri Nelerdir?
- E-Ticaret İçerikleri Üretilirken Nelere Dikkat Edilmelidir?
- Sosyal Medya'da İçerik Üretirken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Dijital pazarlamanın temelleri içerisinde olan dijital içerikler, sanal Dünya’nın olmazsa olmazları dır. İnternet üzerinde gördüğümüz yazı, metin, e-kitap, video, reklam metinsel, görsel, sesli olarak üretilmiş olan herşey dijital içeriktir.
Dijital pazarlama ve dalları oldukça geniştir. Bunun yanı sıra dijital içerik kavramı da internet sitelerinin amacına ve hedef kitle segmentine göre değişim göstermektedir. Özetle dijital içerik üreticisi internet üzerinde web sitesi başta olmak üzere, sosyal medya, Youtube, Google Ads gibi platformlarda gerekli olan yazı, resim, görsel, video gibi içeriklerin hazırlanmasını sağlayarak sanal Dünyanın amacına uygun üretim yapar. Dijital içerik üretiminin püf noktaları SEO stratejileri ve optimizasyon sonuçlarına göre Google tarafından değerlendirilerek okuyucuya aktarılır.
Dijital içerik, bir ürünün sunulacağı şekil veya formu ile ilgili web içeriğidir. Örneğin, ürünün açıklaması, kullanıcılar tarafından oluşturulan makaleyi, video veya fotoğraf gibi temel içerik listesi gibi örnekler dijital içerik çeşitleri içerisindedir. Dijital içerik çoğu zaman, ürüne yönelik optimal deneyimler düzenleyebilmek ve markayla ilişkilerin kurulmasına yardımcı olmak için tasarlanmıştır.
Dijital içerik olarak, temel hedefimiz, ürünleri çoğu insanın anlayabileceği ve algılayabileceği bir şekilde sunmaktır. Böylelikle, bu içerik ile kullanıcıların, ürünü tanımaları, anlamaları ve kullanmalarına yardımcı olmak, karlılıklarını arttırmak ve bir marka savunucusu oluşturmak gibi çok çeşitli amaçlarımız olabilir.
Dijital İçerik Üretimi Nasıl Yapılır?
Dijital içerik üretimi, bugünün dünyasında neredeyse her girişimci için önemli bir faktördür. İçerik üretimini iyi yapmak, firmanızın web sitesinde insanların daha uzun süre kalmasını sağlayabileceği gibi işinizin de popülerliğini arttırır. Fakat dijital içerik üretimi için doğru stratejilerin belirlenmesi, paylaşımların kontrol edilmesi ve içerik sahiplerinin elde edilmesi gerekir. İlk olarak, web sitenize içerik üretmek için doğru kişinin bulunması önemlidir. Size yardımı dokunacak ve konumunuza hitap edecek arka plana sahip kişiyi bulmak, dijital içerik üretiminde hayati bir önem taşır. İçerik üreticilerinin tutum ve anlayışında kullanıcı arzularının tam olarak anlaşılması, Kullanıcı deneyimi açısından çok önemlidir. Ayrıca, bu kişi içerik oluşturmayı ve kullanıcıların ihtiyaçları hakkında konuşmayı seven bir web araştırmacısı olmalıdır. Dijital Pazarlama içerik üretime hakim, SEO kurallarını bilen, çalışacağı marka çalışmaları için fikir yürütebilen profesyonel dijital içerik üreticileri ile çalışmak sektörde atacağınız ilk profesyonel adımdır.
Web siteniz için dijital içerik üretiminin etkinliğini artırmak için, önceki içeriklerin performansını izlemek son derece önemlidir. sosyal medya platformlarının analizleri ve diğer içerik paylaşım platformları, içerik çalışmalarını başarıya taşıyabilecek verileri sunar. Içerik üreticileri hakkında kişisel araştırmayı da ihmal etmeyin - böylece bir ara yüz aracılığıyla çalıştıkları her şeyi paylaşmanız mümkündür.
Ne kadar iyi içerik gelişimine bağlı olarak, dijital içerik üretiminin sonunda meydana gelen başarının ölçülmesi gerekir. Google Analytics’e ve diğer Google SEO araçları ile etkinliğinizi, sosyal medya paylaşımlarınızı ve sayfa görünümlerinizi izleyebilirsiniz. Bunu yaparak performansınızı geliştirebilir, konumunuzu artırabilir ve kullanıcı deneyimini optimize edebilirsiniz.
Genel olarak, dijital içerik üretimi, stratejisinin belirlenmesiyle başlayan ve daha sonra performansının izlenmesiyle sürdürülen bir süreçtir. Firmalar, sahip oldukları rekabetçi üstünlüklerini koruma ve artırma, kullanılan yöntemleri iyileştirme, ölçeklenebilirliliği arttırma ve dijital marka anlayışlarını geliştirme konularında dijital içerik üretiminin önemini anlamıştır. Üretim stratejisinin hazırlandıktan sonra, yalnızca doğru kişiler, üretim süreçleri ve izleme stratejileri kullanılarak dijital içerik üretiminin kullanılması, firmanızın güçlü bir dijital dünya'ya sahip olmasında yardımcı olacaktır.
Bir makale yazar olarak, dijital içeriğin, özellikle ürünlerin temel kullanımını ve tasarımını analiz ederek ve açıklayarak hakkında geniş detaylarda makale yazabilirsiniz. Ayrıca, bu ürünün tüm avantajlarını, kısıtlamalarını, kültürel altyapısını ve diğer faktörleri anlamak için, ürün ve dijital içeriğin geçmişinin ve güncel ürünlere nasıl bir etkisi olduğunu araştırmak da çok önemlidir.
Herhangi bir konuda kaliteli içerik yazmak hedef kitlenin dikkatini çekerek okunur olmak hem sitenizin hem de şirketinizin popülerliğini arttırır. Ürünlerinizin herkese ulaşmasını ve yayılmasını istiyorsanız içeriklerinizi dikkatli bir şekilde yazmalısınız. Muhteşem bir içerik yazdığınız ancak içeriğinizi kimse tıklamadı ve okumadı, üstelik web platformlarında paylaşmadı. Dijital içerik üretirken nelere dikkat etmeniz gerekiyor bu hususlara dikkat ederseniz dikkat çeken, kaliteli içerikler üretebilir ve yazılarınızla çok ünlü biri olabilirsiniz.
Dijital İçerik Üretirken Dikkat Edilmesi Gerekenler
- İçeriklerinizi mutlaka fotoğraf, video, gif gibi görüntülerle süsleyin. Bu görseller okuyucunun metninizde uzun süre kalmasını sağlayacaktır. Böylece hedef kitlenin sadece düşüncelerine değil, gözlerine ve kulaklarına da hitap edeceksiniz.
- Bir konuyla ilgili yazı yazarken öncesinde mutlaka bir araştırma yapmalısınız. Araştırma bölümü biraz zamanınızı alabilir. İçeriğiniz üzerinde ne kadar çok çalışırsanız o kadar etkili olursunuz. Araştırma sırasında rakiplerinizin aynı konu üzerinde yazıp yazmadıklarına bakın, onların yazılarına yapılan yorumları inceleyin. Böylece onların değinmediği yönlere siz değinebilir farklılığınızı ortaya koyabilirsiniz. İçeriğinizi oluşturan konuyla ilgili verilere, istatistiklere…vb kaynaklara yer verebilirsiniz. Böylece yazınızın inanırlığını güçlendirmiş olursunuz.
- İçeriğiniz mutlaka özgün olmalı, kopyala yapıştır yapmak sizi içerik hırsızı olarak anılmanıza neden olur, kötü bir imaj yansıtmış olursunuz. Birbirine benzer içerikler yazmayın. İçeriğinizin Google’da üst sıralarda yer almasını istiyorsanız yazılmayanı yazmalısınız. Özgün ve yaratıcı olun.
- İçerik yazarken imla kurallarına uygun bir şekilde yazın. Yazım hatası yazınızın yanlış okunmasına ve anlaşılmamasına neden olur. Yazım hatalarının olduğu bir yazıyı kimse ciddiyetle okumaz. Ciddiye alınmak ve takdir edilmek istiyorsanız yazınızı imla kurallarına uygun bir şekilde yazmaya dikkat edin. Hatta masanızda mutlaka bir imla kılavuzu bulundurmalısınız. Yazım hatalarının olduğu bir içeriğe sahip E-ticaret sitelerinden kimse bir şey almak istemez.
- Yazdığınız içeriklerin SEO ile uyumlu olmasına dikkat edin. Mutlaka kelime analizleri yapmalı ve doğru anahtar kelimeleri tespit etmelisiniz. Bunu yaparken öncelikle okuyucuyu memnun etmelisiniz, onların merak ettiği sorulara yazınız cevap vermelidir. Yazınızın başlığında anahtar kelime kullanın. URL’de mutlaka anahtar kelime kullanın. Fazla ve gereksiz anahtar kelime kullanmayın. Görsellerin alt metninde bir kere anahtar kelime geçmeli. İçeriklerinizin, Google’ın mantığına uygun olması gerekmektedir.
- Web sitelerinde, sosyal medya platformlarında…vb içerik yazarken mutlaka mizaha yer verebilirsiniz. Deneyimlerinize, tavsiyelerinize, gözlemlerinize ve alıntılara yer verin. Bu okuyucunun sıkılmasını önler ve yazıya akıcılık katar.
- Dikkat çekici başlıklar kullanın. Yazınızı başlığın okutacağını unutmayın. Yazınızı özetleyen kısa ve öz başlıklar kullanın. 7-8 kelimelik başlıklar kullanmayın, uzun başlıklı yazıları kimse okumak istemez. En fazla 3 kelimelik ve 75 karakterlik başlıklar kullanın.
- Sade, akıcı, kısa ve öz cümlelerden oluşan içerikler yazın. Dolaylı, uzun cümleler kullanmayın. Uzun cümleler anlatmak istediğiniz düşüncenin kaybolmasına ve anlaşılmamasına neden olur.
- Okuyucuyu mutlaka bilgilendirmeye çalışın. Bu yüzden anlatmak, tanıtmak istediğiniz ürünü çok iyi bilmelisiniz. Yazdıklarınız önce sizi ikna etmeli, siz ikna olursanız okuyucu da ikna olur. Okuyucuya yorum yaptırmak istiyorsanız fikir beyaz edeceği cümleler veya sorular ekleyin. Soru tekniğini mutlaka kullanın.
- İçeriğinizi yazdıktan sonra hata var mı yok mu? Diye mutlaka kontrol etmelisiniz. İçeriğinizi belirli bir kalıpta yazmalısınız. Teknik olmaya çalışın yanı giriş, gelişme ve sonuç üçlemesine uyun böylece yazınız dağınık olmayacak, düzenli ve anlaşılır olacaktır.
İyi İçerik Nedir?
Özgün, Google’a uygun yazılar hedef kitleye çabuk ulaşır ve ürünlerinizi kısa sürede yüksek satış grafiğine ulaştırır, başarı zirvesine ulaşmış olursunuz. Dijital Pazarlama alanında sık sık kullanılan içeriklerin iyi veya kötü olduğunu kullanıcı deneyimine göre değerlendirilir. Google’ın son yaptığı güncellemesinde ‘de değindiği gibi kullanıcının tam istediği bilgiler yer alıyor mu? Örneğin: içeriklerde soru cümleleri var, sorunun net cevabını okuyucuya üretebiliyor musunuz ? yoksa üstü kapalı bir şekilde sadece değiniyor musunuz? Google algoritması UX deneyimini göz önünde bulundurup, üretilen içerikleri keşfet çerezleri ile alakalı kitle segmentlerine ilettiği için, iyi içerik tam olarak başlığın net cevabını veren, işlenen konunun bütünlüğünü ele alan, okuyucu tam olarak tatmin eden içeriktir.
Dijital İçerik Nasıl Olmalı?
- Sahip olunan ipuçları (metinler, fotoğraflar veya videolar) kullanılmalı ve dijital içerik, entegre ve koordineli bir düzene uygun hale getirilmiş şekilde tasarlanmalıdır.
- Okuyucuların ilgisine hitap edecek şekilde içerik düzenlemeli ve okuyucuya hitap edecek şekilde en azından iki ana başlık altında oluşturulmalıdır.
- İçerik tüm cihazlar için uyumlu olmalı mobil cihazlar için özel bir ara yüz ve gelişmiş özellikler olmalıdır.
- İçerik kolayca aranılabilir olmalı ve etkili bir öz içerik arama motoru ile kolayca aranabilmelidir.
- İçerik güvenli olmalı ve gerekli güvenlik önlemleri alınmalı ve herhangi bir kötü niyetli saldırıya karşı korunmalıdır.
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Ne İşe Yarar?
Dijital içerik üretimi internet sayfaları içerisinde bulunan görsel, logo, yazı, metinsel ifadelerin bütününü kapsar. Sanal alemde üretilen bütün içerikler dijital içerik üretimini oluşturur. Dijital içerikler web sitesi çalışmalarında ve marka imajında etkin rol oynamakla birlikte internetteki varlığınızı hedef kitleye yansıttığınız en iyi çalışmalardandır. Bu yüzden dijital içerikleriniz marka stratejileriniz ve SEO çalışmalarınız içinde önem arz eder.
Dijital İçerik Çeşitleri Nelerdir?
- Ürün açıklamaları
- Kategori açıklamaları
- Marka tasarımları
- Marka logoları
- Banner çalışmaları
- Dijital PR çalışmaları
- Sosyal medya tasarımları
- Sosyal medya paylaşımları
- Reklam görselleri
- Afiş tasarımları
- Blog içerikleri
- Yorum ve açıklamalar
- Fotoğraflar
- Ses kayıtları
- Videolar
E-Ticaret İçerikleri Üretilirken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Müşterilerin E-ticaret pazarlaması için neye dikkat etmeleri gerektiğini anlamak çok önemlidir. Özellikle hareketli ortamda, daha dijital bir pazarda, etkileyici ve kalıcı içerikler üretmek en önemli kriterlerin başında gelir. Öncelikle pratik ve çok yönlü bir çözümün ne olduğunu anlamanız gerekir. Hedef kitlenizi tanımaya çalışın ve onların istediği türde içerikler üretin. İçerikleri ne kadar özgün ve kaliteli olursa olsun, yine de ilgi çekmek için tasarlayıcı olmalısınız. Güncel olaylar, trending konular ve sosyal medya aracılığıyla etkileşim kurulmasına izin verecek metinler üretin. E-ticaret pazarlaması için yaratıcı ve çekici çözümler üretmek için müşterilerin isteklerini düşünmeli ve onlara dayatılan olumsuzluklardan uzak durmalısınız.
Söz konusu e-ticaret içeriği üretmede mevcut kanunlar, yönetmelikler ve standartlara uyulmalıdır. Bu, dijital pazarlama çalışmalarının başarılı olmasında çok önemlidir. Birçok e-ticaret sitesi, kaliteli içerik ile müşterileri bilgilendirerek, ürünlerinin satışını artırmak için içerik yaratmaktadır. Örneğin, ürün hakkında detaylı bilgilerin yer aldığı ürün sayfaları; ürünlerin nasıl kullanılacağı hakkında bilgi içeren sosyal medya gönderileri ya da hizmetlere dair birçok kaynak; ürün satıcıları ve müşteriler arasında etkileşimin sağlanmasına yardımcı olacak güncel bilgiler sunuyor.
Sosyal Medya'da İçerik Üretirken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Mevcut tüketicilerin alıcıya karşı duygular ve tutumlarının anlaşılması için en etkili araç olan sosyal medya, markalar için çok önemli bir paydaş oluyor. Ancak, sosyal medyadaki çarpıcı sözde 'öğeler'in yaratılması, ülkeden ülkeye kadar değişebilen kurallara ve etik davranışlara sahip. Dünya çapında en sık kullanılan platformlar içerisinde olan sosyal medya araçlarının her biri için içerik üretimi farklılık göstermektedir. Bunun sebebi ise her sosyal medya mecrasının kendine özgü kitlesi mevcut olup, içerik yayınlama stratejisi farklıdır.
Bir markaya üretilecek içerikler hakkında size en iyi tavsiye, bunların 'zaman temelli' olması yönündedir. Müşterilerinin ilgisini çekmek için zaman içerisinde sezonluk etkinlikler, özel günler ve tatillerin prodüksiyon temelli içerikleri çok ciddi ölçüde etkilidir. Aynı zamanda, sosyal medyadaki kullanıcı katmanın trendleri, haberi ve mevcut rekabetin analizi de büyük önem taşıyor. Eğer marka mevcut sosyal medyada öne çıkmak istiyorsa güncel olmalı, tüketicinin beklentilerine uyumlu, ürün ve hizmetlerin öne çıkan özelliklerini vurgulayan, kişisel tanıdık öğelerin kullanılmasını içeren içerikler üretmelidir.
Bununla birlikte, içerik üretimi sırasında markanın imajının arka planının çok iyi anlaşılması önem taşıyor. Markanın vizyonu ve misyonu, ürün veya hizmetlerinin bunlarla nasıl uyumlu kullanılacağı, eğlenceyi, kişisel katmanı ya da alternatif amaçlı ürün ve hizmetleri sunmak için bir iletişim kurmak önem taşıyor. Ayrıca, dikkat edilmesi gereken ikinci nokta, içeride üretilenin bugüne kadar üretilenle tutarlı olmasıdır. En yüksekçe profesyonelliği sunabilecek şekilde üretilen güvenilir içerikler, arzu edilen duyulara veya etkiye ulasmak için yüksek kullanılabilirlik odaklı olmalıdır.
Markalar için, sosyal medyadaki üretilen içeriklerin tam olarak kontrol edilmesi, kurallara uygun şekilde kullanılması ve marka ile etkileşimi üzerinden odaklaşan merkez üretim süreçleri için özellikle dikkat edilmesi gereken önemli bir husustur. Sosyal medya içeriklerinin çalışması için göz önünde bulundurulması gereken birkaç nokta arasında, güvenli ve güncel ortamlar, kabul edilebilir estetik ve çalışma anlayışına uygun olması ve hakim olan moda trendlerinin düzgün bir şekilde etkileyici öğelerle temsili ve standartlarından düşmeyecek şekilde kullanılması yer alıyor.
İlginizi Çekecek Diğer İçerikler
- E-Ticaret Siteleri İçin Blog İçerik Strajesi Nasıl Oluşturulur?
- E - Marketing Pazarlama Nedir?
- Dijital Markalaşma Nedir? Neden Önemlidir?
- Dijital İçerik Üretirken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
- Landing Page Nedir? Nasıl Kullanılır?
- Yurt Dışı Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?
- Google Analytics Nedir? Ne İşe Yarar?
- İçerik Pazarlama Ajansı Nedir?
- Dijital Pazarlama Hizmetleri Nelerdir?
- E-ticarette Zarar Kar Hesaplama
Soru Sor
BENZER İÇERİKLER

E-Ticaret Siteleri İçin Blog İçerik Strajesi Nasıl Oluşturulur?

E - Marketing Pazarlama Nedir?

Dijital Markalaşma Nedir? Neden Önemlidir?

Dijital İçerik Üretirken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Landing Page Nedir? Nasıl Kullanılır?

Yurt Dışı Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?

Google Analytics Nedir? Ne İşe Yarar?

İçerik Pazarlama Ajansı Nedir?

Dijital Pazarlama Hizmetleri Nelerdir?

E-ticarette Zarar Kar Hesaplama