Dijital Pazarlama Nedir? Nasıl Bir Strateji Uygulamak Gerekir


Elif Yılmaz, Yazdı
17.02.2023
1Okunma
- Dijital Pazarlama Stratejisi Nedir Ve Neden Gereklidir?
- Dijital Pazarlama Kanalları - Kanallar Arası Bir Strateji
- E-posta pazarlama
- Video Pazarlama
- Sosyal medya pazarlamacılığı
- Metin mesajlari (SMS ve MMS)
- İçerik pazarlama
- SEO ve PPC (veya SEM)
- Web sitesi tasarımı ve pazarlaması
- Görüntülü reklamcılık
- Bağlı Pazarlama
- Reklam
- Ditijal Pazarlama Ne İçerir?
- Ditijal Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulmalı?
- Ditijal Pazarlama Stratejisi Nasıl Ölçümlenir?
- Ditijal Pazarlama Etkili bir Pazarlama Stratejisi midir?
- Ditijal Pazarlama Ne Kadar Maliyetlidir?
Dijital pazarlama, bir içeriğin dijital medya kanalları (web siteleri, açılış sayfaları, sosyal medya, e-posta ve mobil uygulamalar) aracılığıyla oluşturulması ve dağıtılması, bu içeriğin ücretli ve ücretsiz dijital kanallarda çeşitli stratejiler kullanılarak tanıtılması anlamına gelir.
SEO, SEM, tıklama başına ödeme (PPC) reklamcılığı, içerik sendikasyonu, sosyal medya, e-posta, metin ve daha fazlasını içeren bir pazarlama modelidir.
Dijital Pazarlama Stratejisi Nedir Ve Neden Gereklidir?
Dijital pazarlama stratejileri, pazarlamacıların hedefleri tanımlamasına, bir kitleyi hedeflemesine ve bu kitleye en iyi sekilde ulasmak için, bir Dijital Pazarlama planı geliştirmesine yardımcı olur. Bu stratejiler, belirli bir kampanya veya program için yön ve sonuçlarının değerlendirilmesine olanak sağlar.Günümüzde artık hersey dijitalleşme yolunda ilerlemektedir, ve dijital pazarlama, şirketlerin müşterilerle iletişim kurma ve müşterilere değer sağlama seklini temelden degiştirerek işin neredeyse her yönüne entegre edilmiş bir sistemdir. Dolayısıyla, işletmeniz giderek büyüyen, küresel bir çevrimiçi pazarda bir Dijital Pazarlama stratejisi uygulayamıyor ve yürüyemiyorsa, rekabet edemezsiniz.
Dijital Pazarlama Kanalları - Kanallar Arası Bir Strateji
Çapraz kanal pazarlama , çok kanallı pazarlama , çapraz veya çok kanallı pazarlamayı tercih ettiğiniz diyelim, her dijital kanalda ve herhangi bir cihazda müşterinizle veya potansiyel müşteri olabilecek kitlenizle etkileşim kurmakla bire bir ilgilidir. E-posta dan sosyal ağlara ve dizüstü bilgisayarlar, tabletler ve akıllı telefonlar arasında günümüzün tüketicileri sorunsuz bir şekilde hareket ediyor, sizden kusursuz bir entegre deneyim sunarak onların yanında olmanızı bekliyor. Başarılı bir kanallar arası pazarlama stratejisi oluşturmanıza yardımcı olmak için, en yaygın kullanılan dijital pazarlama kanallarının ayrıntılı açıklamaları burada bulabilirsiniz:
E-posta pazarlama
E-posta pazarlama kullandığı dijital pazarlama en eski ve en bilinen modellerinden biridir, B2B ve B2C E-ticaret site sahipleri, E-posta pazarlama ile, eski müşteri arşivine yeniden temas ederek, yeniden ürün ve hizmetlerini pazarlamış olurlar, potansiyel müşterileriniz tercihlerini anlamak için bunları sınıflandırır ve nihayetinde onları e-posta listenize eklemek için izin alırsınız.E-posta pazarlaması kısmen sanat ve kısmen bilimdir. E-postalarınız ve dijital varlıklarımız çekici ve ilgi çekici olmalıdır, ancak çok fazla e-posta göndermekle yeterince göndermemek arasında bir denge olması gerekir.
Video Pazarlama
Video, mevcut en güçlü dijital pazarlama kanallarından biridir. Insanlar videoyu daha çok sever. Eğlenmek ve araştırmak için değişik videolar izliyorlar ve videolar paylaşıyorlar. Youtube , aylık iki milyardan fazla giriş yapan izleyicisi olduğunu bildirdi. Hem B2B alıcıları hem de B2C tüketicileri video sayesinde satın alma kararları vermektedir. Video pazarlama, marka bilinirliği artırır, dijital trafik oluşturur ve dönüşüm oranlarını yükseltir. Blog içerisine gömülü videolar, yıllardır hem B2B hem de B2C içerik pazarlama stratejilerinin temel taşı olmuştur. Video paylaşmak, içeriğinize daha fazla göz atmanın anahtarıdır. Bu nedenle Youtube gibi üçüncü taraf sitelerden yararlanmak ve web sitenizde ve sosyal medya kanallarımızda videoların tanıtımını yapmak isteyeceksiniz. Videolarınızda etkili olarak kitlenizi videolarınızı paylaşmaya teşvik edin. Videolarınızı kısa ve öz tutun. Dikkat süreleri kısadır, bu nedenle, en doğrusu içeriği ilgi çekici bir şekilde sunmaktir.
Sosyal medya pazarlamacılığı
Sosyal medya, belirli bir hedef kitleye ulaşmanın ve doğrudan potansiyel müşteriler edinmenin en etkili araçlarından biridir. Aynı zamanda çözüm ortakları ile baglantı kurmanın harika bir yoludur. Hangi sosyal medya platformlarını kullanacağınız, kimi hedeflemek istediğinize bağlıdır. Facebook hala dünyanın en büyük sosyal medya platformu. Twitter, B2B alıcıları arasinda hala popüler. Instagram Y kuşağı ve Z kuşağı tüketicileri arasında inanılmaz derecede popülerdir ve Linkedin, satın alma döngüsünün ilk aşamalarında B2B alıcıları ile bağlantı kurmak için harika bir yerdir.
Her sosyal medya platformunda farklı içerik türleri bulunur, ancak hepsi çok video/resim odaklıdır. Dolayısıyla içerik oluştururken, onu sosyal medya aracılığıyla nasıl dağıtmak istediğinizi daima aklınızda bulundurun ve buna göre ayarlayın.Farklı platformlar ortaya çıkmaya devam edecek, bu nedenle pazarlamacılar her platformdan en iyi şekilde yararlanmak için dijital pazarlama taktiklerini sürekli olarak uyarlamasıdır. Örneğin, TikTok Eylül 2016'dan önce yoktu ve bugün Linkedin, Twitter, Pinterest ve Snapchat'ten daha aktif kullanıcılar var.
Metin mesajlari (SMS ve MMS)
E-posta pazarlamasının yanında, kısa mesaj müşterilere ulaşmanın en doğrudan yoludur, ancak sosyal medya gibi mesajların da etkili olmasi için kısa olması gerekir. Pazarlama ekipleri, yalnızca metin olan kısa mesaj hizmetlerinden (SMS) veya videolar ve gifler içerebilen multimedya mesajlarından (MMS) yararlanabilir.
İçerik pazarlama
İçerik pazarlaması , mesajınızı sunarken farklı potansiyel müşterilere erişiminizi kişiselleştirmenize olanak tanır. İçeriğiniz ne kadar kişiselleştirilmesi, kişinin ilgisini çekmesi, merak uyandırması ve dikkatini çekmesi o kadar olasıdır. Ancak içeriğiniz, hedef kitlenizin niyeti ve ilgisiyle uyumlu olmalıdır; etkileşimi ve dönüşümleri sağlamak için bir miktar değer sağlamalıdır. İçerik türleri arasında e-posta kopyası, açılış sayfaları, bilgi grafikleri, e-kitaplar, iş özetleri, başlık reklamları, videolar, metin mesajları, reklamlar, haber bültenleri, basın bültenleri, makaleler, bloglar ve dijital kartpostallar yer alabilir. İçerik kanallar arasında kullanılabilir (ve kullanılmalıdır), ancak tüm içeriğinizin tutarlı bir mesajı olmalıdır.
SEO ve PPC (veya SEM)
İyi bir arama motoru optimizasyonu ( SEO ) stratejisi, web sitesi içeriğini (açılış sayfaları, bloglar vb.) optimize eder, böylece arama sonuçlarında daha yüksek ve daha görünür ve içeriğine trafik çeker. İyi SEO çalışması, anahtar kelimelere ve sayfa optimizasyonuna bağlıdır. Web içeriğiniz araştırılmış anahtar kelimelerle ve uzun kuyruklu anahtar kelimeleri (3+ kelime öbeği) kullanmak SEO'yu iyileştirecek ve trafik ve dönüşüm açısından en yüksek sonuçları sağlayacaktır. Yüksek otoriteye sahip üçüncü taraf sayfalardan organik olarak bağlantı almak, sayfa sıralamasını iyilestirmenin ve potansiyel müşterileri içeriğinize çekmenin başka bir yoludur.
Tıklama başına ödeme (PPC) reklamcılığı, belirli bir bağlantıya yapılan her tıklama için ödeme yapılması anlamına gelir. Arama motorları ve çoğu sosyal medya sitesi PPC fırsatları sunar. PPC reklamları, hedeflenen müşterilerinizin ve potansiyel müşterileriniz yayınlarında görünecektir. Arama motoru pazarlaması (SEM), oldukça etkili olabilecek bir tür PPC reklamcılığıdır. Ziyaretçiler belirli anahtar kelimelerle arama yaptığında, pazarlama mesajlarını ve bir bağlantıyı belirgin bir konumda görmeleri ilgilerini çekecektir. SEO ve SEM çalışmaları profesyonel SEO uzmanları, Ads Uzmanları ve SEO Ajansı tarafından yürütülmesi gereken, teknik çalışmalardır. Sanal evrendeki pasta'dan payınızı kapmak için başarılı bir SEO Ajansı ile çalışmaya başlayıp, SEO tekniklerinin varlığını daha yakından hissedebilirsiniz.
Web sitesi tasarımı ve pazarlaması
Web siteniz genellikle potansiyel müşterilerin sirketiniz ve markanızla ilk temas noktasidir. İyi bir web tasarımı, tüm dijital varlıkların tutarlı markalaşmasını teşvik edebilir. Ayrica web sitenizi arama motoru dostu hale getirmelisiniz, harika bir Kullanıcı deneyimi sağlamalı ve dönüşüm oranını (daha fazla tıklama, kayıt vb.) iyileştirmelisiniz.
Görüntülü reklamcılık
Pazarlamacılar, daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmak için ilgili reklamları üçüncü taraf sitelerde görüntüleyebilir. Bu tür reklamlar, afişler, kenar bannerleri, video reklamlar ve web sitelerinden veya açılış sayfalarından birine geri bağlanan etkileşimli reklamlari içerebilir.
Bağlı Pazarlama
Birçok blogcu ve sosyal medya etkileyicisi, bloglarını ve sosyal medya hesaplarını farklı ürün ve hizmetleri tanıtmak için kullandıklarından bağlı kuruluş pazarlamacılarıdır. Performansa dayalı bir pazarlama türüdür. Bağlı kuruluş pazarlamacıları, belirli ürünleri tanıtmak için bir komisyon kazanır. Bu pazarlamacılar ne kadar çok ziyaretçi ve müşteri getirirse, bağlı kuruluş o kadar çok para kazanır.
Reklam
Geleneksel reklam medyası son birkaç yılda değişiklikler geçirdi. Teknoloji, Netflix, Hulu, YouTube ve digerleri gibi yeni TV platformlarında daha hedefli medya satın alımları sunmayı mümkün kıldı. Ancak, TV ve radyoyu saymayın, çünkü artan sayıda diğer eğlence seçeneklerine rağmen, insanlar hala TV yayını izliyor ve radyo dinliyor.
Ditijal Pazarlama Ne İçerir?
Ditijal pazarlama, tüketicilerin organik veya ödemeli aracılığıyla internet, mobil cihazlar, sosyal medya ve dijital çözümler gibi dijital kanallar üzerinden hedeflerine ulaşmasını sağlayan bir pazarlama stratejisidir. Dijital pazarlama, internet ve dijital araçlar kullanarak markaların ve ürünlerin, hizmet sektörlerinin ve kuruluşlarının, hedef kitleleriyle iletişim kurmasını sağlayan çok yönlü bir strateji olarak tanımlanabilir. Dijital pazarlamada, çeşitli dijital kanallar ve araçlar kullanılarak hedef kitlelere ulaşılır. Dijital pazarlama araçları ve yapılan çalışmalar diğer PR stratejilerine göre daha ekonomik fiyatlara yüksek performans sağlayan, alanında uzman kişilerin profesyonel olarak hizmet verdiği internet ortamında yüksek performans gösteren çalışmaları içerir.
Ditijal Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulmalı?
Ditijal pazarlama stratejisini oluşturmak için hedef kitlelerinizi analiz etmeli ve markanızı hedef kitlelerinizin gündemine oturtmalısınız. Daha sonra içerik stratejisini, kampanyaları, sosyal medya gibi dijital kanalları ve dijital medya planlamasını düşünerek stratejinizi belirleyebilirsiniz. Müşterileri hedeflemek ve satışları arttırmak için dijital pazarlama stratejilerinin oluşturulması gerekmektedir. Bir dijital pazarlama stratejisi oluşturmak için, aşağıdaki kriterleri göz önünde bulundurmak gerekir:
Hedef Kitlenizi Tanımlayın: Müşteri profilinizi ve hedef kitlenizi tanımlayın. Hedef kitlenizi neye göre belirleyeceğinize karar verin. Örneğin, yaş, cinsiyet, meslek, yaşam stili gibi özellikleri göz önünde bulundurun.
Hedeflerinizi Belirleyin: Hedeflerinizi belirleyin ve bunları ölçebilir bir şekilde stratejik planlar oluşturarak sürekli gelişmeye yönelik teknik çalışmalar ile destekleyiniz.
Ditijal Pazarlama Stratejisi Nasıl Ölçümlenir?
Müşteri pazarlama stratejisi, satışları arttırmak, müşteri bağlılığını artırmak ve marka bilinirliğini arttırmak için çalışılan bir süreçtir. Pazarlama stratejilerinin etkili bir şekilde ölçümlenmesi, kararların alınmasına yardımcı olan önemli bir araçtır. Dijital pazarlama stratejisi ölçümleri, kampanyaların performansını ölçmek, hedef kitlelerin geri dönüşlerini anlamak ve daha iyi bir deneyim oluşturmak için kullanılan raporlar ve analitiklerdir. Dijital pazarlamanın, günümüzün geniş yayılmış teknolojik ağlarının yaratıcısı olmasından sonra, tüm pazarlama alanlarının çok önemli bir parçası haline geldi. Öncelikle, ne kadar önemli olduğundan başlamak istiyorum; Dijital pazarlamanın ana faydası, özellikle E-ticaret alanlarında satış ve marka kimliği için önemli bir rol oynuyor olmasıdır.
Bu nedenle, potansiyel müşterileri, ürün veya hizmetleri hakkında bilgi edinme ve alışveriş yapma olasılığını arttırır. Bir başka önemli avantajı, daha büyük müşteri kitlesine ulaşma kabiliyetidir. İnternetin sunduğu ölçeklenme imkânı, bir günde milyonlarca potansiyel müşteriye erişebilirsiniz. Dijital pazarlama aracıları, reklamcıların etkili bir şekilde hedef kitlelerini aralarından seçme ve organize etme olanağı sunar. Doğru hedef kitle optimizasyon stratejisi ile dijital pazarlama alanları günümüzdeki en iyi ekonomik pazarlama araçlarının tümününü kapsar.
Ditijal Pazarlama Etkili bir Pazarlama Stratejisi midir?
Evet, etkili bir pazarlama stratejisi olarak ditijal pazarlama, markanızın güçlü bir şekilde tanıtılmasını ve hedef kitlelerinize ulaşarak satışlarını arttırmayı sağlar. Dijital pazarlama stratejisi, bir şirketin ürün ve hizmetlerini ve bunların arz ve talep koşullarına göre pazarlamasıdır. Ticari pazarlama stratejisinin temel amacı, ticari işletmelerin ürünlerini nihai kullanıcıya satmaları ve ticari işletmelerin karlılıklarını artırmaktır. Ticari pazarlama stratejileri, bir işletmenin rekabet avantajını elde etmesine yardımcı olan şekilde zaman zaman ileriye yönelik pazarlama hedefleri için tasarlanabilir.
Dijital pazarlama stratejileri, ticari işletmeler tarafından üretilen ve satılan ürün ve hizmetlerin kalitesini artırmak, satış süreçlerini hızlandırmak ve satışların maksimize etmek için kullanılabilir. Dijital pazarlama stratejileri, bir işletmenin ürünlerini ve hizmetlerini, müşterilerin isteklerini yerine getirecek şekilde, farklı pazarlara yönelik olarak satmasını ve tedarik zincirini organize etmesini sağlayan farklı stratejileri içerir. Bu stratejiler, kurumsal pazarlama hedeflerini gerçekleştirmek için tasarlanır ve desteklenir. Yaygın olarak, dijital pazarlama stratejileri, pazarlama mühendisliği temelleri, pazar araştırması ve veri madenciliği gibi çeşitli alanları kapsar. Dijital pazarlama stratejisinin tasarımı daha ileriye dönük pazarlama hedeflerini gerçekleştirmek için bir işletmenin uzun vadeli amaçlarını ve hedeflerini belirlemesini gerektirir.
Ditijal Pazarlama Ne Kadar Maliyetlidir?
Dijital pazarlama stratejisi maliyeti, kullanılan dijitale medya ve platformlara bağlıdır. Ayrıca, mevcut personel gereksinimlerine, teknoloji gereksinimlerine ve seçilen dijitale yatırımların uzun vadeli sonuçlarına da bağlıdır. Her dijital pazarlama hizmeti veren firmaların hizmet içeriği ve sözleşme yükümlülükleri farklıdır. Dijital pazarlamanın birbirinden farklı uzmanlık ve profesyonelliği dayalı olan araçları içerisinden ihtiyaçlara yönelik çalışma teklif stratejisi ile temel bütüncül dijital pazarlama hizmetlerinin maliyeti birbirinden farklılık gösterir. Bu yüzden müşteri ihtiyaçları göz önünde bulundurularak maliyet hesaplaması yapılır.
İlginizi Çekecek Diğer İçerikler
- E-Ticaret Siteleri İçin Blog İçerik Strajesi Nasıl Oluşturulur?
- E - Marketing Pazarlama Nedir?
- Dijital Markalaşma Nedir? Neden Önemlidir?
- Dijital İçerik Üretirken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
- Landing Page Nedir? Nasıl Kullanılır?
- Yurt Dışı Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?
- Google Analytics Nedir? Ne İşe Yarar?
- İçerik Pazarlama Ajansı Nedir?
- Dijital Pazarlama Hizmetleri Nelerdir?
- E-ticarette Zarar Kar Hesaplama
Soru Sor
BENZER İÇERİKLER

E-Ticaret Siteleri İçin Blog İçerik Strajesi Nasıl Oluşturulur?

E - Marketing Pazarlama Nedir?

Dijital Markalaşma Nedir? Neden Önemlidir?

Dijital İçerik Üretirken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Landing Page Nedir? Nasıl Kullanılır?

Yurt Dışı Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?

Google Analytics Nedir? Ne İşe Yarar?

İçerik Pazarlama Ajansı Nedir?

Dijital Pazarlama Hizmetleri Nelerdir?

E-ticarette Zarar Kar Hesaplama