E-E-A-T İle Google'da Sitenizi Daha Kaliteli Hale Getirin


Elif Yılmaz, Yazdı
10.02.2023
1Okunma
- Google E-E-A-T Kavramı ve SEO İlişkisi
- EEAT Web Sitesi Sayfaları İçin Neden Önem Arz Eder?
- E-E-A-T Ne Anlama Geliyor?
- Google E-E-A-T'i Nasıl Değerlendirir?
- Sitenizi E-E-A-T Kriterlerine Göre Nasıl Optimize Edebilirsiniz?
- E-E-A-T ile Sitenizi Nasıl Daha Güvenilir Hale Getirebilirsiniz?
- E-E-A-T ile Sitenizi Nasıl Daha Yetkili Bir Hale Getirebilirsiniz?
Google'da sıklıkla duyduğumuz, E-E-A-T " Expertise, Authority, Trust ( Uzmanlık, Yetkinlik, Güvenirlik) anlamını taşıya dijital dünyadaki bazı önemli kategorilerde yer alan siteler için kritik öneme sahip terimler içerisindedir. EEAT kavramı, arama sonuçlarında yüksek nitelikli sonuçlar yayınlamayı teşvik etmek amacıyla kullanılır.
Bu kavram, Google arama motoru aramalarını iyileştirmeye yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Bu kavram, kullanıcıların arama sonuçlarından daha iyi içerikleri bulmasına yardımcı olmak, içerik kalitesini geliştirmek ve arama motoru sonuçlarından daha üstün sonuçlar sağlamak için kullanılmaktadır. EEAT kavramının en büyük avantajı, arama motoru sonuçlarının doğruluk ve güvenilirliğinin iyileştirilmesidir. Kullanıcılar, arama sonuçları arasında doğruluk ve güvenilirlik arayışına girebilecekler. EEAT, kullanıcıların arama sonuçlarında iyileştirilmiş nitelikli sonuçlar görmesi için yardımcı olacaktır.
Google tarafından değerlendirilen sanal dünyadaki varlıklar için EEAT önemli bir konudur. Google EEAT ile web sitesi sahiplerinin neler beklediğini, site için neler istediği, web sitesinin güvenliği ve web sitesi alanında uzmanların neler yapması gerektiğini anlatan daldır. Google algoritmalarında, kullanıcı niyeti aramalarına uygun sonuç verebilmek için algoritmalar birçok sinyal ve veriyi değerlendirir. Bu veri ve sinyalleri toplarken bunun dışında arama kalitesinin puanlayıcılarına dağıttığı bilgilere önem verir.
Uzmanlık: Google algoritmalarına göre alanınızda uzman olmanız gerekmektedir. Yani Dijital Pazarlama alanında içerik pazarlama, SEO, Google Ads, sosyal medya yönetimi Dijital Pazarlama dalları içerisindedir. Uzmanlık ana içeriğin veya üretilen içerik oluşturucusunun kullanıcılara becerisini göstermesi gereken neler yapabildiğini kanıtlayan unsurdur. Finansal ve yasal mevzuatlardan bahseden web siteleri için ayrıca önem taşımaktadır. İçeriklerin alanında doğru verim sağlaması ve maksimum performans göstermesi web sitesinin ve kurucuların uzman olduğunu göstermektedir.
Yetkinlik: Yapılan web sitesinin düzen ve otoriter olmasıdır. Web sitesinin diğer siteler üzerinde yetki sahibi olduğunu göstermek, sitenin her bölümünü yansıtmaktadır. Bunu yönettiğiniz web sitesi çalışmalarında başarılı olmak gibi düşünebilirsiniz. Siteniz blog veya yoruma dayalı ise paylaşıma dayalı otoriteri destekler. Blog yorumları önemlidir kullanıcı yorumları deneyimleri göz önüne alır.
Güvenirlik: Kullanıcıların web sitenize girdiği ilk andan itibaren şirketinize güvenebileceklerine ikna etmeniz gerekmektedir. Güvenlik Google EEAT algoritmalarında özellikle E-ticaret kategorisinde önem arz eder. Kullanıcı deneyiminin eksiksiz olup, müşterilerin ürün satın alırken kredi kartı, kapıda ödeme, kargo bilgileri, kolay iade garantisi gibi butonlara erişim sağlamaları web sitenizin güvenliğini ön plana çıkarmaktadır. Sizi ziyaret ederken, herhangi bir ürünü satın alırken ziyaretçiler güvende hissetmelidir. Google algoritmalarında desteklediği SSL güvenlik sertifikası kullanıcılar için web sitesi bağlantı ve tıklamalarının güvenli olduğunu kanıtlar. Çünkü arama motorlarında ilk sıralarda yer alan birçok web sitesinin SSL sertifikası mevcuttur.
Google kalite değerlendirmesinde EEAT değerine ilk kez 2014 yılında değinmiştir. 2014 EEAT verilerinde resmi bir açıklama yapmayıp, konu ile ilgili ilk açıklamayı 2018 yılında gündeme getirerek sanal dünyadaki web site yöneticileri ve tüm dijitaldeki herkes ile paylaşmıştır.
Google verilerine göre özellikle dijitalin SEO arama motoru optimizasyonu alanları için EEAT kavramlarının hepsinin bir arada karşılanması gerektiğini vurgulamıştır. Google, sahip olduğu EEAT kavramı ile kullanıcıların arama sonuçlarında güvenilir ve yetkili içeriklere erişmelerini sağlamak için bu alanı özelleştirmeyi amaçlamaktadır.
Google E-E-A-T Kavramı ve SEO İlişkisi
Google E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) kavramı, Google'ın arama sonuçlarının kalitesini ölçmek için kullandığı çok yönlü bir kavramdır. Google, arama sonuçlarının artık insanların aradıklarını bulmalarına yardımcı olmak için tasarlandıklarını söylüyor. Dolayısıyla, Google arama sonuçlarındaki en değerli öğeler, E-A-T kriterlerine göre değerlendirilen en iyi web sayfalarını içeriyor. Google E-A-T kavramı, web sayfalarının organik arama sıralamasını korumak ve geliştirmek için kullanılan Optimizasyon (SEO) taktiklerinin arka planında gizli. Güvenilirlik, yetkinlik ve uzmanlık kriterlerinin arttırılmasına yardımcı olacak SEO stratejileri, arama sonuçlarının kalitesini ve kullanıcı deneyimini arttıracaktır.
Google E-A-T, arama motoru optimizasyonu (SEO) ve Kullanıcı deneyimi arasında köprü oynuyor. Kullanıcı deneyimi tasarımı ile etkileşimli bir şekilde, web sitesine Google’da iyi bir sıralama kazandırılmasının başlıca yollarından biri olarak görülmektedir. Diğer yandan, Google E-A-T'in ihtiyaçları da kullanıcı deneyiminden almaktadır. Google E-A-T ve SEO arasındaki ilişki, web sitelerinin arama sonuçları arasında yükselmesini sağlamada çok önemli. SEO ve E-A-T arasındaki temel bağlantının, SEO taktiklerinin E-A-T kriterlerine göre değerlendir
EEAT Web Sitesi Sayfaları İçin Neden Önem Arz Eder?
Genel olarak değerlendirildiğinde EEAT web sitesinin değerini belirleyen unsurlar içerisindedir. Web sitesinin kalitesinin UX kullanıcıları ve SEO uzmanları teknik çalışmalarında EEAT kavramlarından destek alarak belirleyebilir. Yani EEAT kavramları dijital pazarda var olmak isteyen herkesin ihtiyaç duyduğu hiyerarşileri ortaya koyar. EEAT’yi göz önünde bulundurarak kullanıcı niyeti, okuyucu ve satın alma amacındaki kitlelerin beklentilerini maksimum seviyede karşılayabilirsiniz.
EEAT kavramının arama motoru aramalarının iyileştirilmesine katkısının doğrulanması oldukça önemli. Kullanıcıların arama motoru sonuçlarının içeriğinin ve güvenilirliğinin arttırılması için EEAT kavramının kullanılmasının doğrulanması, arama motorlarının arama sonuçlarını iyileştirmeyi teşvik eder. Böylece kullanıcıların arama motoru sonuçlarından daha iyi içerik bulmalarına ve arama motoru sonuçlarının niteliğinin iyileştirilmesine katkı sağlanır
E-E-A-T Ne Anlama Geliyor?
E-E-A-T, “Expertise, Authority, and Trustworthiness” (Uzmanlık, Otorite, Güvenirlik) anlamına gelir. Google arama motorlarında önem arz eden son SEO güncellemeleri ile EEAT kavramı web sitesinde yer alan bütün kullanıcılar için önem arz etmektedir. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı kolaylığını ön planda tutan Google ziyaretçiler için faydalı ve yararlı içerikleri baz alıp, uzmanlık, otorite ve güvenlik kuralları ile değerlendiriyor.
Google E-E-A-T'i Nasıl Değerlendirir?
Google, bir sitenin E-E-A-T'inin, olağanüstü içeriğe sahip ve güvenilir bir kaynak olarak kullanıcı deneyimini nasıl etkilediğini değerlendirmek için kullanır. Kullanıcının web sitesini ziyaret ettiğinde açılış sayfasının hızı, aradığını bulma süresi, içeriğin optimize edilmiş olması, kullanıcının ihtiyaçlarına cevap verebilir olması, web sitesinin sade ve yalın dil ile kullanıcı gözünden değerlendirilmesi gibi faktörler ile Google EEAT kavramı SEO çalışmalarında önem arz edip, SEO tekniklerine göre değerlendirilmektedir.
Sitenizi E-E-A-T Kriterlerine Göre Nasıl Optimize Edebilirsiniz?
Sitenizi E-E-A-T kriterlerine göre optimize ederek içeriğinizin kalitesini ve güvenilirliğini artırabilirsiniz. Bunu yapmanın yolları arasında özgün içerik oluşturmak, kullanıcıların sorularına cevap vermek, kullanıcı deneyimini düzeltmek, uzmanlara danışmak, sertifikalara ve damgalara sahip olmak ve etkili bir şekilde sosyal platformların kullanımı sayılabilir.
E-E-A-T ile Sitenizi Nasıl Daha Güvenilir Hale Getirebilirsiniz?
Sitenizi E-E-A-T ile daha güvenilir bir hale getirmek için öncelikle kaliteli içeriğe sahip olmak ve biraz zaman ayırarak içeriğinizi geliştirmek gerekir. İçeriğinize güvenli ve yüksek doğruluklu bilgiler eklemek oldukça önemlidir. Ayrıca sitenizdeki iletişim bilgilerinin doğru ve güncel olması ve üçüncü taraf onaylama damgaları eklemek de E-E-A-T için büyük önem taşır.
E-E-A-T ile Sitenizi Nasıl Daha Yetkili Bir Hale Getirebilirsiniz?
Sitenizi E-E-A-T ile daha yetkili bir hale getirmek için, içeriğinize alanında deneyimli ve uzman olan kişilerden alan yayınlamanız önemlidir. Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların sorularına cevap vermek, üstün becerilerinizi ve özgeçmişinizi içeriğinize eklemek ve anahtar kelime aramalarına alakalı, kaliteli ve uzmanlar tarafından yazılan yazılar yayınlamak bu kriterlerin yeterince karşılanmasını sağlayacaktır.
İlginizi Çekecek Diğer İçerikler
- SEO'da SWOT Analizi Nedir?
- Kurumsal SEO Nedir Nasıl Yapılır?
- SEO Ajansı Nedir? SEO Çalışmasında Neler Yapar
- 2023 SEO Trendleri
- E-E-A-T İle Google'da Sitenizi Daha Kaliteli Hale Getirin
- Query Deserves Freshness Algoritması (QDF) Nedir?
- SEO Analizi Nedir Nasıl Yapılır?
- SEO Uyumlu Pagination Yapısı Oluşturma
- En İyi SEO Araçları Nedir? SEO Uzmanlarının Kullandığı Popüler SEO Araçları
- Google’ın Yeni Faydalı İçerik Güncellemesi Kaliteli içerikleri Hedefliyor
Soru Sor
BENZER İÇERİKLER

SEO'da SWOT Analizi Nedir?

Kurumsal SEO Nedir Nasıl Yapılır?

SEO Ajansı Nedir? SEO Çalışmasında Neler Yapar

2023 SEO Trendleri

E-E-A-T İle Google'da Sitenizi Daha Kaliteli Hale Getirin

Query Deserves Freshness Algoritması (QDF) Nedir?

SEO Analizi Nedir Nasıl Yapılır?

SEO Uyumlu Pagination Yapısı Oluşturma

En İyi SEO Araçları Nedir? SEO Uzmanlarının Kullandığı Popüler SEO Araçları

Google’ın Yeni Faydalı İçerik Güncellemesi Kaliteli içerikleri Hedefliyor