E-ticarette Zarar Kar Hesaplama

E-ticarette Zarar Kar Hesaplama
E-ticarette Zarar Kar Hesaplama

Elif YILMAZ,
Editör

2022-08-23
1Okunma

E-ticarette zar ve karar hesaplama; E-ticarette rekabet hızla artarken çok daha zorlayıcı olmaya başlamıştır. Milyonlarca sayıdaki işletmelerin ilk hedefi kar elde etmektir. Bunun için kâr zarar hesaplarına bağlı olarak fiyat belirleme bu işletmelerin en önemli işlerinden biridir.

E-ticaret sektöründeki işletmeler bu yüzden kar ve zarar hesaplamalarını nasıl yapmaları gerektiğini iyi bilmelidirler. E-ticarete başlamak her şeyden önce kâr zarar hesaplamasını çok iyi bir şekilde yapmak demektedir. Başlangıç maliyetiyle başlayan aşama birçok gider kalemi ile devam etmektedir. Fakat kazanç sağlandığında maliyetlerde karşılanmış olur. E-ticarete başlayacak olan girişimcilerin bu anlamda kâr zarar durumunu nasıl hesaplamaları gerektiği önemli bir konudur.

Hedeflerinizi uzun vadede karlı olduğundan ve karlı kaldığından emin olmak için stratejinizi çok iyi belirlemeniz gerekmektedir.  E-ticarette zar ve karar hesaplama; satışlardan elde edeceğiniz e-ticaret kar marjlarını şu şekilde hesaplayabilirsiniz. Öncelikle ürününüzü sattığınız fiyattan teslim alma maliyetiniz ve edinme başına maliyetinizle, nakliye maliyetinizi çıkararak hesaplayabilirsiniz. Kalan karam, toplam e-ticaret karınızı elde etmeniz için toplam satış miktarınızla çarpılabilen ürün başına karınızı olacaktır.

Kâr zarar maliyetinizi hesaplarken iniş maliyetinizi de göz önünde bulundurmalısınız. Ürünlerinizi satılmaya hazır hale getirilmesi demek aynı zamanda ürün başına maliyeti anlamına gelmektedir. Bu oranı belirlemek için kâr zarar hesaplaması yapmalısınız. Birim satın alma maliyetiniz ile ürünlerinizin tedarik edilmesi ve de lojistik deponuza alınmasıyla ilgili bütün maliyetlerden oluşmaktadır. Bunu ürün veya birim bazında hesaplamanız doğru olacaktır.

Buna ek olarak;

  • Gönderim sürecinde ödeyeceğiniz vergilen
  • Nakliye masrafları
  • Barkodyar, paketler ve depo ücretleri…vb.
  • Yukarıdaki giderlerin de maliyete eklenmesi gerekir.e ticarette kar zarar nasıl hesaplanır

E-ticarette zar ve karar hesaplama; Kâr zarar hesaplamasının önemli konularından biri de satın alma maliyetidir. Şirketinizin kar edip etmediğini anlamanın genel olarak edinme başına maliyet diğer bir deyişle satın alma maliyetiniz belirlemektedir. Buna reklam ve pazarlama harcamaları da dahildir. Reklam harcamaları için Google Ads. ve sosyal medyanız ne kadar ödeme yaptı?,işletmeniz bir e-ticaret dijital pazarlama ajansı tarafından yönetiliyor mu? gibi dijital pazarlama maliyetlerini de hesaba katmalısınız. Bunların hepsi edinme maliyetidir. Edinme maliyetinizi belirledikten sonra, maliyeti dönüşüm sayısına bölmeniz gerekmektedir. Bu size pazarlama ve reklamcılık çabalarınızın maliyetine karşılık olarak başarının gerçek bir yansıması olacaktır. Bu bilgilere ulaşmak için Google Ads. üzerindeki sosyal medya raporlarınıza inceleyebilirsiniz.

Kar ve zarar hesaplarına eklenmesi gereken girdilerden biri de nakliye maliyetleridir. Şirketiniz ödeme sırasında ücretsiz gönderim yaparak müşterinizin maliyetini bir kısmını veya tamamını karşılıyorsa eğer nakliye maliyetini hesaba katmanız gerekmektedir. Bu yüzden müşteriden ücret alırsanız, bu durumu bir kez daha gözden geçirmelisiniz ve eksik olan bir durum varsa kontrol etmelisiniz.  Hesaplamalara eklemeniz gereken diğer bir ayrıntı ise ikmal ve depolama maliyetidir. Ürünlerinizin maliyetini, siparişin yerine getirilmesiyle ilgili maliyeti hesaba eklemelisiniz. Birim başına depo maliyetlerinizi elde etmek istiyorsanız depolanan toplam birim miktarına bölmeniz gerekmektedir.  

Dijital ortamlar üzerinden e-ticaret yapmak her ne kadar basit gibi görünse de çok fazla detayı olan ve dikkatli bir şekilde yapılması gereken aşamalardır. Geleneksel ticarete göre avantajı ise kısa zamanda alışveriş aşamasının gerçekleşmesi ve muhasebesinin pratik bir şekilde yapılabiliyor olmasıdır. Bunun yanı sıra e-ticaret sitelerini kullanan operatörlerin de çok titiz ve dikkatli bir şekilde çalışmaları önemlidir. En ufak bir hata bir günün kar kaybına neden olabilir.

BENZER İÇERİKLER