Facebook Ticaret Yöneticisi İstatistikleri Nedir?

Facebook Ticaret Yöneticisi İstatistikleri Nedir?
Facebook Ticaret Yöneticisi İstatistikleri Nedir?

Elif YILMAZ,
Editör

2022-08-17
1Okunma

Facebook ticaret yöneticisi istatistikleri nedir? Dünyanın en çok kullanıcı sayısına sahip olan sosyal medya platformu Facebook yeni adıyla Meta, mağazanızın performansı hakkındaki bilgilere ulaşmanız için Ticaret Yöneticisi İstatikleri’ni daha önce kullanıma sunmuştu.

Bu istatistikler Facebok-Instagram olarak veya toplu olarak istediğiniz tarih aralıklarıyla ayrı ayrı olarak değerlendiriliyor.

Facebook Ticaret Yönetici İstatistikleri sayesinde;

  • Mağazanızı ziyaret eden yeni veya geri dönen kullanıcıların demografik bilgileri
  • Web sitenize yönlendiren ürün sayfası tıklamaları
  • Mağazanın genel performansı
  • Yeni ve geri dönen ziyaretçilere ve hemen çıkan oranına aynı zamanda hangi alandan ne kadar oturuma sahip olduğu
  • Kullanıcıların içeriklerinize baktıktan sonra yaptıkları eylemler

Facebook ticaret yöneticisi istatistikleri nedir? Yukarıda belirttiğimiz birçok bilgiye ulaşarak mağazanızın performansını iyileştirmek için güzel fırsatlar yakalayabilirsiniz. Platform size bu anlamda bir grafik tablosu gönderecektir. Tabloyu şu şekilde değerlendirmelisiniz;facebook ticaret yönetimi

Genel Bakış: Burada mağazanızın performansını inceleyebilirsiniz. Sayfayı aşağıya doğru kaydırdığınızda ise ürün sayfası görüntülenecek. Burada internet sitesine yönlenen ürün sayfası tıklamalarına ve dilek listesi eklemelerine göre en iyi içerikleri görebilirsiniz. Bunun yanı sıra hedef kitleniz hakkında da özet bir bilgiye ulaşmış olacaksınız.  Genel bakış raporlarını diğer seğmenlerinin genel hali olarak yorumlayabilirsiniz.

Performans: Burada mağazanızın detaylı performansını görmeniz mümkün. Bu rapora göre davranış ve trafik olmak üzere iki farklı kırılımlar söz konusu. Davranış raporunda, ürünün sayfa görüntüleri, dilek listesine ekle, internet listesine yönlendir gibi tıklamaları görebilirsiniz. Trafik raporunda ise, davranış metriklerinden farklı olarak hemen çıkma, ziyaretçi başına oturum, yeni ziyaretçiler ve ziyaretçiler gibi metrikler bulunur.

Keşif: Bu raporda ise ziyaretçilerin mağazanıza konum olarak nereden ulaştıklarını görebileceksiniz.

Etiketlenen İçerikler: Bu raporda ise kullanıcı içeriğinizi gördükten sonra ne yaptığını ve içeriği gördükten sonra mağazanızda hangi ürünlere baktığını anlayabileceksiniz. Böylece kullanıcıların en çok ilgi gösterdiği ve yönlendirme alan, dilek listesine eklediği ürünlerle ilgili özel çalışma yapabilirsiniz.

Katalog: Bu rapor aracılığıyla ürünlerinizin ve de oluşturduğunuz koleksiyonların yönledirmelerini ve de görüntülemelerini görebilir, satış fırsatı gördüğünüz ürünler ve ürün özelinde sosyal medya ve reklam çalışmaları yapabilirsiniz.

Hedef Kitle: Bu raporda ise yeni gelen ve geri gelen kullanıcıların konum, cinsiyet, yaş ve dil gibi bilgilerine ulaşabilirsiniz.

Uygulama ve Çevrimdışı olaylar ve İnternet Sitesi: Bu raporda ise mağazanızla ilgili olan bütün olayların sonuçlarını görmeniz mümkün. Mağazanın ziyaret edildiği 3 zaman aralığından istediğiniz zamanı seçerek karşılaştırma yapabilirsiniz.  Facebook ticaret yöneticisi istatistikleri nedir? Facebook sadece bilgi ve eğlence platformunun yanı sıra aynı zamanda e-ticaret ve dijital pazarlama içinde kullanılan bir platformlar. 2007 yılında hayatımıza giren ve kısa sürede ülkemizde yayılarak herkesin kullandığı

Facebook’u ticari çalışmalarınız içinde kullanabilirsiniz. Kişisel hesabınız üzerinden işletme hesabı açarak ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yaparak müşteri çekebilir ve yeni müşteriler kazanabilirsiniz. E-ticaret sitenizin reklamını burada yaparak daha geniş kitlelere ve konumlara ulaşabilirsiniz. Facebook’un adı geçtiğimiz aylarda Meta olarak değiştirildi. Dolayısıyla diğer ortak uygulamalarda da Meta olarak anılmaya başlandı. Kısa sürede markanızın bilinirliliğini arttırmış olursunuz.facebook ticaret yönetcisi

Bunun yanı sıra ürünlerinizin satış oranını arttırarak yurt dışı içinde satış faaliyetlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yaparken inandırıcı olmalısınız. Bunun için içerikleriniz kısa ve öz olmalı, övgü dolu reklam müşteriyi uzaklaştırır. Ürününüzü övün ancak kendinizi veya şirketinizi överseniz markanızın değerini düşürürsünüz. O yüzden tamamen ürüne ve ürünle ilgili paylaşımlara odaklanmalısınız.

Facebook ticaret yöneticisi sosyal medya yönetimi ve dijital pazarlama alanlarında profesyonel olarak kullanılan en popüler pazarlama araçları içerisindedir. İsteyen bir çok kullanıcı ticaret yöneticisi'ni kullanarak Facebook ve Instagram platformlarında ürün veya hizmetlerin tanıtımını dilediği gibi yaparak katalog oluşturabilir. Ticaret yöneticisini kullanmak için mağazaya ihtiyaç yoktur. Bunun yanı sıra fiziksel mağazanızdaki ürünleri satmak istiyorsanız Facebook ve Instagram üzerinden bir mağaza oluşturmayı seçebilirsiniz. Böylece Meta tarafından size özel ticaret hesabı oluşturulur ve ticaret yöneticisinde ek araçların kilidi mağazanız için açılır. Özetçe Facebook ticaret yöneticisi ile ürün veya hizmetlerinize katalog oluşturup, E-ticaret satışlarınızı sosyal medya platformları ile bağdaştırarak arttırabilirsiniz. 

BENZER İÇERİKLER