Google Ads Arama Ağı Modelleri

Google Ads Arama Ağı Modelleri
Google Ads Arama Ağı Modelleri

Elif YILMAZ,
Editör

2022-07-29
1Okunma

Google arama motoru reklamcılığı, internet pazarlamasında aktif rol alan son yıllarda e-ticaret sektörünün gelişimi, ürün ve hizmet sektörlerine artan talep ile bugün global olarak dünya çapında kullanılan en iyi arama motoru pazarlamacılığı platformudur.

Arama ve arama ağı modelleri Google Ads’in ilk reklam kampanyası modelidir. Arama ağı reklamcılık modelinde anahtar kelimeler baz alınarak anahtar kelime eşleme türlerine göre reklam verilir. Hizmet sektörlerinde bulunan kullanıcıların büyük bir kısmı reklam oluştururken anahtar kelime araştırması ve sektör analizi yaparak, arama ve arama ağı reklamcılık faaliyetinden yararlanır.

Arama ve arama ağı reklamları ile işletmenizin maksimum büyüme performansına katkı sağlayabilir, potansiyel müşterilerinizi direk hedefe yönlendirerek satış oranlarından büyük bir dönüşüm elde edebilirsiniz.  Google arama ağı kampanyalarını oluşturduğunuz anahtar kelime listesindeki aranma hacminde benzer işletme reklamları ile rekabete sokarak, sizin işletmenizin reklamınızı da gösterebilir.  

Müşteri havuzundan geri dönüşüm sağlayıp, reklamın hedefteki satış stratejisini doğru yönlendirmek için, konumlar, diller,  anahtar kelimeler, açıklamalar, site bağlantısı uzantıları, açıklama metni uzantılarını hedef kitleye yönelik doğru bir şekilde verebilmeniz oldukça önemlidir. Arama ağı ve arama reklam modelleri pazardaki kitle segmentinin ihtiyaçları ve aradıkları anahtar kelime analizlerine göre işletmeleri dogru kullanıcı kimliği ile eşleştirir.

İşletmenizin Google Ads reklam modellerinin her birinde üst sıralarda görüntülenebilmesi için açılış sayfası deneyimi, anahtar kelime eşleştirme, şeffaflık politikalarını eksiksiz bir şekilde olması gerekmektedir. Google Ads reklam stratejileri herhangi bir işletmenin reklamını verirken alaka düzeyi, kontrol ve sonuçlar gibi ilkeleri baz alır. Oluşturacağınız arama ağı reklam modelinin anahtar kelimeleri alakalı ve kullanıcı ihtiyaçlarını tam olarak karşılamalıdır. 

 

google ads arama agı

Arama Ağındaki Reklam Türleri

Metin Reklamları: Metin reklamlar dinamik arama ağı, duyarlı arama ağı ve yalnızca telefon araması üreten reklam modelidir. Bu reklam çeşitleri Google arama ağı reklamcılığı modelinde en çok kullanılan reklam çeşididir. Bu reklam türlerinde adres ve telefon eklentilerini reklam uzantıları ile birlikte gösterilir. Reklam uzantılarını eksiksiz ekleyerek kullanıcı ihtiyaçlarını üst düzeye çıkarabilirsiniz .

Resim ve Video Reklamlar: Arama ağı iş ortaklarının web sitesinde anahtar kelimeniz ile ilgili terimleri resim veya video reklamlarda görebileceğiniz reklam modelidir. 

Alışveriş Reklamları: Bu reklamlar internet üzerinden sattığınız ürünleri Google alışveriş sekmesinde ön plana getiren reklam modelleridir. İş ortaklığı yapılan web sitelerinde alışveriş reklamları sponsorlu olarak görülebilir. 

Google arama ağı reklamları arama sonuçlarının üstünde veya altında gösterilir. Arama ağı reklamları Google play, alışveriş sekmesi, görseller, Google haritalar ve haritalar uygulamasında arama sonuçlarının yanında veya altında gösterilebilir. Google Ads 30 haziran 2022 tarihinden itibaren arama ağı reklamları hedef kitle stratejisinde bazı değişiklikler yapmıştır.

Bunlar; Duyarlı arama ağı reklamlarında oluşturduğunuz anahtar kelime listesi ile uyumu arttırarak genişletilmiş anahtar kelime ve performans raporlaması sunar. Duyarlı arama ağı kampanyalarının asıl amacı doğru yerde ve doğru zamanda pazardaki kitleleri hedeflleyerek, anahtar kelimelerinizi potansiyel müşterilerinizin önüne çıkarmasıdır. Duyarlı arama ağı reklamları ile dönüşüm ve ölçüm stratejilerinizi geliştirebilir.

 

google ads arama agı  reklam modeli

 

İşletmenizin gelecekteki satış performansını arttırmaya yönelik farklı reklam modellerinden yararlanma olasılığı yakalayabilirsiniz. Google duyarlı arama ağı reklam kampanyası ile birden çok başlık ve anahtar kelime oluşturup, zamandan tasarruf edebilirsiniz. Reklamlarınızı otomatik olarak en iyi anahtar kelimeler ile eşleştirdiği için farklı kitle segmentindeki kullanıcılara daha kısa sürede ulaşabilirsiniz.

Duyarlı arama ağı açık arttırma teklif stratejisinde doğru anahtar kelime eşleştirmesi yaptığı için reklamınızdaki dönüşüm, TO tıklama oranları ve potansiyel müşteri önüne çıkma hacim performansını en üst seviyeye taşıyabilirsiniz Genişletilmiş duyarlı arama ağı reklamında 15 başlık ve 4 açıklama metni girmeniz Google duyarlı arama ağı performansınızı maksimum seviyede yükseltmek için yeterlidir.

Duyarlı arama ağı reklam modeli ile başlık ve açıklamaların reklamın neresinde gösterildiğine karar verebilirsiniz. Duyarlı arama ağındaki başlık ve açıklama metrikleri oluşturduğunuz her reklam açıklama ve başlıkları için istatiksel verilerin toplamını alarak gösterilir. Özetlemek gerekirse arama ağı reklam modeli anahtar kelime hakimiyetinin yüksek olduğu reklam biçimi olup, alt modelleri ile desteklendiğinde potansiyel müşteri hacmini arttıran reklam performansını arttırmayı hedefleyen en iyi Google Ads kampanyalarına eşlik eder. 

BENZER İÇERİKLER