Google Ads Arama Ağı Modelleri


Elif Yılmaz, Yazdı
17.02.2023
1Okunma
- Metin Reklamlar:
- Resim ve Video Reklamlar:
- Alışveriş Reklamları:
- Duyarlı Arama Ağı Reklam Modeli
- Google Ads Arama Ağı Reklam Modeli Nedir?
- Google Ads Arama Ağı Reklam Modeli Ücretli mi?
- Google Ads Arama Ağı Reklam Modeli Ne Zaman Başladı?
- Google Ads Arama Ağı Reklam Modeli Nasıl Çalışır?
- Google Ads Arama Ağı Reklam Modeli Ne İçin Kullanılır?
Google arama motoru reklamcılığı, internet pazarlamasında aktif rol alan son yıllarda e-ticaret sektörünün gelişimi, ürün ve hizmet sektörlerine artan talep ile bugün global olarak dünya çapında kullanılan en iyi arama motoru pazarlamacılığı platformudur.
Arama ve arama ağı modelleri Google Ads’in ilk reklam kampanyası modelidir. Arama ağı reklamcılık modelinde anahtar kelimeler baz alınarak anahtar kelime eşleme türlerine göre reklam verilir. Hizmet sektörlerinde bulunan kullanıcıların büyük bir kısmı reklam oluştururken anahtar kelime araştırması ve sektör analizi yaparak, arama ve arama ağı reklamcılık faaliyetinden yararlanır. Arama ve arama ağı reklamları ile işletmenizin maksimum büyüme performansına katkı sağlayabilir, potansiyel müşterilerinizi direk hedefe yönlendirerek satış oranlarından büyük bir dönüşüm elde edebilirsiniz. Google arama ağı kampanyalarını oluşturduğunuz anahtar kelime listesindeki aranma hacminde benzer işletme reklamları ile rekabete sokarak, sizin işletmenizin reklamınızı da gösterebilir.
Müşteri havuzundan geri dönüşüm sağlayıp, reklamın hedefteki satış stratejisini doğru yönlendirmek için, konumlar, diller, anahtar kelimeler, açıklamalar, site bağlantısı uzantıları, açıklama metni uzantılarını hedef kitleye yönelik doğru bir şekilde verebilmeniz oldukça önemlidir. Arama ağı ve arama reklam modelleri pazardaki kitle segmentinin ihtiyaçları ve aradıkları anahtar kelime analizlerine göre işletmeleri dogru kullanıcı kimliği ile eşleştirir.
İşletmenizin Google Ads reklam modellerinin her birinde üst sıralarda görüntülenebilmesi için açılış sayfası deneyimi, anahtar kelime eşleştirme, şeffaflık politikalarını eksiksiz bir şekilde olması gerekmektedir. Google Ads reklam stratejileri herhangi bir işletmenin reklamını verirken alaka düzeyi, kontrol ve sonuçlar gibi ilkeleri baz alır. Oluşturacağınız arama ağı reklam modelinin anahtar kelimeleri alakalı ve kullanıcı ihtiyaçlarını tam olarak karşılamalıdır.
Metin Reklamlar:
Dinamik arama ağı, duyarlı arama ağı ve yalnızca telefon araması üreten reklam modelidir. Bu reklam çeşitleri Google arama ağı reklamcılığı modelinde en çok kullanılan reklam çeşididir. Bu reklam türlerinde adres ve telefon eklentilerini reklam uzantıları ile birlikte gösterilir. Reklam uzantılarını eksiksiz ekleyerek kullanıcı ihtiyaçlarını üst düzeye çıkarabilirsiniz .
Resim ve Video Reklamlar:
Arama ağı iş ortaklarının web sitesinde anahtar kelimeniz ile ilgili terimleri resim veya video reklamlarda görebileceğiniz reklam modelidir.
Alışveriş Reklamları:
Bu reklamlar internet üzerinden sattığınız ürünleri Google alışveriş sekmesinde ön plana getiren reklam modelleridir. İş ortaklığı yapılan web sitelerinde alışveriş reklamları sponsorlu olarak görülebilir. Google arama ağı reklamları arama sonuçlarının üstünde veya altında gösterilir. Arama ağı reklamları Google play, alışveriş sekmesi, görseller, Google haritalar ve haritalar uygulamasında arama sonuçlarının yanında veya altında gösterilebilir. Google Ads 30 haziran 2022 tarihinden itibaren arama ağı reklamları hedef kitle stratejisinde bazı değişiklikler yapmıştır.
Bunlar; Duyarlı arama ağı reklamlarında oluşturduğunuz anahtar kelime listesi ile uyumu arttırarak genişletilmiş anahtar kelime ve performans raporlaması sunar. Duyarlı arama ağı kampanyalarının asıl amacı doğru yerde ve doğru zamanda pazardaki kitleleri hedefleyerek, anahtar kelimelerinizi potansiyel müşterilerinizin önüne çıkarmasıdır. Duyarlı arama ağı reklamları ile dönüşüm ve ölçüm stratejilerinizi geliştirebilir.
İşletmenizin gelecekteki satış performansını arttırmaya yönelik farklı reklam modellerinden yararlanma olasılığı yakalayabilirsiniz. Google duyarlı arama ağı reklam kampanyası ile birden çok başlık ve anahtar kelime oluşturup, zamandan tasarruf edebilirsiniz. Reklamlarınızı otomatik olarak en iyi anahtar kelimeler ile eşleştirdiği için farklı kitle segmentindeki kullanıcılara daha kısa sürede ulaşabilirsiniz.
Duyarlı arama ağı açık arttırma teklif stratejisinde doğru anahtar kelime eşleştirmesi yaptığı için reklamınızdaki dönüşüm, TO tıklama oranları ve potansiyel müşteri önüne çıkma hacim performansını en üst seviyeye taşıyabilirsiniz Genişletilmiş duyarlı arama ağı reklamında 15 başlık ve 4 açıklama metni girmeniz Google duyarlı arama ağı performansınızı maksimum seviyede yükseltmek için yeterlidir.
Duyarlı Arama Ağı Reklam Modeli
Duyarlı arama ağı reklam modeli ile başlık ve açıklamaların reklamın neresinde gösterildiğine karar verebilirsiniz. Duyarlı arama ağındaki başlık ve açıklama metrikleri oluşturduğunuz her reklam açıklama ve başlıkları için istatiksel verilerin toplamını alarak gösterilir. Özetlemek gerekirse arama ağı reklam modeli anahtar kelime hakimiyetinin yüksek olduğu reklam biçimi olup, alt modelleri ile desteklendiğinde potansiyel müşteri hacmini arttıran reklam performansını arttırmayı hedefleyen en iyi Google Ads kampanyalarına eşlik eder.
Google Ads Arama Ağı Reklam Modeli Nedir?
Google Ads Arama Ağı Reklam Modeli, reklam gösterimlerinizi Google Arama sonuçlarına ve ağımızda gösterilen web sayfalarına ve uygulamalara iletmenize olanak sağlayan bir ücretli reklam hizmetidir.
Google Ads Arama Ağı Reklam Modeli, Google Ads platformunda reklamlar yayınlayan reklamverenler için bir yol sağlar. Farklı web sayfalarındaki Google Ads arama ağı anahtar kelimelerine göre hedeflenmiş reklamlar aracılığıyla tüketicilere ulaşmanıza olanak tanır.
Google Ads arama ağı reklam modeli, pay-per-click (PPC) tarzı bir reklam modeli kullanır. Bu model reklamverenin bütçesine ve iş amaçlarına göre özelleştirilmiştir ve reklamverenlerin hakkında daha fazla bilgi öğrenebilecekleri ve arama sorgularından elde edebilecekleri sonuçlara göre ödünç verilen bir teklif sistemidir.
Google Ads arama ağı reklam modelinin en önemli avantajlarından biri, reklamverenin arama sonuçlarına yerleştireceği anahtar kelimeler hakkında belirli bir strateji izleyerek işini profesyonel bir şekilde yürütebilmesini sağlamasıdır. Reklamverenler, anahtar kelimelerinin açık ve özgün olduğundan emin olmak için arama sonuçları üzerindeki arama kalitesi kontrol edebilir. Reklamverenler ayrıca, reklamlarını gösterilmesini istedikleri arama sorgularının aralığını da sabitleyebilir.
Google Ads arama ağı reklamlarının diğer bir büyük avantajı, anahtar kelimelere bağlı olarak arama sonuçları üzerinde tartışma hakkında daha fazla deneyim kazanılmasına yardımcı olmaktır. Bu, reklamverenlerin reklamcılık stratejilerini geliştirmelerine yardımcı olur ve doğru anahtar kelimeleri seçmelerine yardımcı olur.
Reklamverenler ayrıca, reklamlarını hedefleyen arama sorgularının arama sonuçları sırasında gösterilmesi üzerinde daha fazla kontrol sahibi olabilir. Bu, reklamverenlerin arama sonuçları üzerinde daha fazla dikkat çekmesine yardımcı olur ve arama sonuçlarında rastgele aramalar üzerinde artan görünürlüğe olanak sağlar.
Google Ads arama ağı reklam modeli, çeşitli farklı avantajlar sağlayarak reklamverenlerin arama sonuçları üzerindeki reklamların başarısını arttırmak için harika bir araçtır. Reklamverenler, anahtar kelimeleri seçerken arama sonuçlarının arama kalitesini düşünmek ve arama sonuçları üzerindeki dikkat çekme potansiyeli yüksek anahtar kelimeler bulmak için bu stratejiyi kullanabilir. Böylece, reklamverenler arama sonuçları üzerinde görünen reklamların başarısını artırabilir
Google Ads Arama Ağı Reklam Modeli Ücretli mi?
Evet. Google Ads Arama Ağı Reklam Modeli, reklamverenlerin Google Arama ve Arama Ağındaki web sayfaları ve uygulamalara ücretli olarak gerçek zamanlı reklamlar göstermesine olanak sağlar. Arama reklamlarının en büyük avantajı anahtar kelime ve sektör bazlı fiyat ve teklif stratejisinin oluşturulmasıdır. Google Ads uzmanları tarafından doğru eşleme türleri ve arama ağı reklam modeli alt dalları seçilerek satıcıya en uygun bütçe planlaması optimize edilir. Google Ads reklam yönetimi ve teknik çalışmalar için SEO ajansındaki profesyoneller ve güvenilir ekip ile çalışarak, bütün dijital medya pr işlemlerinizi sorunsuz bir şekilde yürütebilirsiniz.
Google Ads Arama Ağı Reklam Modeli Ne Zaman Başladı?
Google Ads Arama Ağı Reklam Modeli, 2004 yılında Google'ın yayınlanan reklam hizmeti olarak piyasaya sürüldü. Google arama motoru araçları içerisinde ücrtetli olan SEM günümüz teknolojisi ile sürekli yenilenmekte olup, gelişen reklamcılık modelleri için örnektir.
Google Ads Arama Ağı Reklam Modeli Nasıl Çalışır?
Google Ads Arama Ağı Reklam Modeli, reklamverinin anahtar kelimelerini arama motorlarında arama yapıldığında arama sonuçlarında görüntülenmesini sağlamaya yarayan bir pay-per-click (PPC) reklam kampanyasıdır. Ağırlıklı olarak hizmet sektörlerinin rekabet ettiği telefon ve whatsapp üzerinden dönüşüm sağlayan reklam modelleri içerisindedir.
Google Ads Arama Ağı Reklam Modeli Ne İçin Kullanılır?
Google Ads Arama Ağı Reklam Modeli, pazarlama stratejilerinize güç katmak ve markanızın hedef kitlesine daha fazla erişim sağlamak için kullanılır. Ayrıca, organik arama sonuçlarının üst sıralarına ulaşmanıza yardımcı olur ve reklamverenlerin arama sonuçları arasından öne çıkmasını sağlar. Arama ağı reklam modeli ve optimizasyonu ile potansiyel müşterilere doğru yerde doğru zamanda ulaşım sağlayarak web sitenizin satış oranlarını geliştirebilir, şirket içi pazarlama stratejilerinizde Google Ads KPI pazarlama stratejilerine yer verebilirsiniz.
İlginizi Çekecek Diğer İçerikler
- Google Ads Video Reklamları
- Google Ads Nedir?
- Hedef Kitle Nedir? Nasıl Belirlenir?
- Google Ads Otomatik Teklif Stratejileri
- Google Tag Manager Nedir? Ne İşe Yarar?
- Maksimum Performans Kampanyaları İle Dönüşüm Arttırma
- Google Ads İle Hedefleme Oluşturma
- Google Alışveriş Reklam Modeli (Shopping Marketing)
- Görüntülü Reklam Ağı Modeli Nedir?
- Google Ads Arama Ağı Modelleri
Soru Sor
BENZER İÇERİKLER

Google Ads Video Reklamları

Google Ads Nedir?

Hedef Kitle Nedir? Nasıl Belirlenir?

Google Ads Otomatik Teklif Stratejileri

Google Tag Manager Nedir? Ne İşe Yarar?

Maksimum Performans Kampanyaları İle Dönüşüm Arttırma

Google Ads İle Hedefleme Oluşturma

Google Alışveriş Reklam Modeli (Shopping Marketing)

Görüntülü Reklam Ağı Modeli Nedir?

Google Ads Arama Ağı Modelleri