Google Ads İle Hedefleme Oluşturma

Google Ads İle Hedefleme Oluşturma
Google Ads İle Hedefleme Oluşturma

Elif YILMAZ,
Editör

2022-08-10
1Okunma

Google Ads, reklam stratejileri, dijital satış platformunda önde gelen global olarak tüm dünyada kullanılan aktif internet pazarlama aracıdır. Google Ads reklam yönetmelikleri ve satış platformu, potansiyel müşteriler ve satıcılar arasındaki bağın nitelikli olarak ilişkilendirilmesi ile açıklanır.

Google Ads reklam modellerini kullanırken yapacağınız ilk adım hedefleme oluşturma aşamalarını geçmektir. Satmak istediğiniz hizmet veya ürün için hedefleme stratejiniz yoksa milyonlarca reklam bütçesini boş yere kullanıp, kısa süre içerisinde tıklamaları arttırma hedeflemesi ile bitirebilirsiniz. Bu da hiçbir işletme için hoş bir sonuç getirmez . Kusursuz bir reklam planlamasının ana kuralı doğru zamanda, doğru kullanıcıya ulaşım sağlamaktır. 

Google Ads reklam hedefleme stratejileri için kullanıcılara farklı planlamalar ve reklam modelleri sunarak, en iyi yatırım getirisi, en iyi bütçe planlaması, pazar payı, Hedef (EBM) Hedef (Roas) dönüşüm arttırma gibi teknikleri ön planda tutarak reklam planlamasında hedefe yönelik çalışmalar; bütçe ve bütçe planlamaları ile makine öğrenimi algoritması kullanıcılarını eşsiz Google Ads internet pazarlama aracı satış ve reklam modelleri ile tanıştırır.

Google Ads ile hedeflemeyi belirtmeden önce reklam vereceğiniz modeldeki hedef kitle segmentlerini göz önünde bulundurmanızda fayda var. Yani Google Ads dijital pazarlamacılığında Arama, Alışveriş, Görüntülü, Video, Evrensel Uygulama reklamları dijital dünyadaki ürün veya hizmetlere yönelik yapılan aramaların özelliklerine göre ayrıştırılarak, kullanıcıya sunulmaktadır. Hedefleme stratejisini doğru belirlemek için ilk önce Google Ads reklam modelleri ürün veya hizmet dalında hedef kitle segmentasyonu ile modellerin uygunluğunu ölçüp, analiz ederek doğru hedef kitleyi belirlemenize yardımcı olur.

Reklam vermek istediğiniz alandaki hizmet veya ürünün hangi model ile daha çok verim sağlayacağına karar vermek için Google Ads reklam modellerini detaylı bir şekilde bilmenizde fayda var. Google Ads hedefleme stratejisi günümüzde en çok Görüntülü reklam ağı ve Video reklam modellerinde tercihen kullanılmaktadır. Herhangi bir markanın bilinirliğini ve tanınmasını istiyorsanız, görüntülü veya video reklamcılık modelini kullanarak, hedef gösterim payı oranını düşük maliyet ve doğru dönüşüm hedeflemeleri ile beklediğinizden çok daha yüksek sıralara taşıyabilirsiniz.google ads hedefleme

Sayfa feedlerinizi iyi optimize eden makine öğrenimi hedefleme yapabilmeniz için, “remarketing” yeniden pazarlama kitle segmentlerinize ulaşarak performans Max reklam modeli ile dönüşüm odaklı müşteri ve erişim sayısını arttırabilirsiniz. Maksimum performans reklamlarını kullanarak elde ettiğiniz hedefleme ile doğru kullanıcıya doğru zamanda ulaşabilirsiniz. Yeniden pazarlama reklam stratejisi bizlere nasıl hedefleme için yol gösterir gelin beraber inceleyelim. Google Ads’in kitle çözümleri yüksek değere sahip tüketicilere sunulan, ürün veya hizmeti satın almaya hazır oldukları anda karşılarına çıkarmanızı sağlayan hedefleme stratejisidir. Hedefleme stratejisi demografi ve kullanıcıların ilgi alanlarına göre belirli özelliklere ayrılmaktadır. Bunlar;

Müşteri Eşleştirme: Müşteri eşleştirme verilen reklam modelinden elde edilen dönüşümde birinci taraf müşteri özelliklerini sunan, yeniden pazarlama stratejisi için kullanıcıya benzer kitleleri özetleyen kullanıcı topluluğunu oluşturur. 

Ayrıntılı Demografi: Ayrıntılı demografi hedefleme kitle segmentindeki en alakalı kullanıcılara ulaşarak, ürün veya hizmet ile yakından ilgilenen satın alma ihtimali yüksek olan, ilgi alanı ve aradığı anahtar kelime feedleri ile geniş bir kullanıcı havuzu sunar. Ayrıntılı demografi ile yaş, medeni durum, eğitimi, ebeveynlik, ev sahibi veya iş sahibi olma durumu gibi tüm özellikleri kişilere ayırarak dönüşüm elde ettikten sonra gösterir. 

Yakın İlgi Alanı Kitleleri: Herhangi bir konuya ilgi göstermiş,topluluğu oluşturur. Yeni vizyone girecek olan filmi aktif olan araştıran kullanıcı topluluğu yakın ilgi alanı kitle segmentine örnek olarak gösterilebilir. 

Pazardaki Kitleler: Pazardaki kitleler ürün veya hizmetleri aktif olarak araştıran, potansiyel müşteri verilerini elde etmemizi sağlar. 

Arama İçin Benzer Kitleler: Yeniden pazarlama reklam modellerinde benzer kitlenin davranış ve özelliklerini paylaşan yeni kullanıcılar bulmamıza olanak sağlar.  Özetle Google Ads reklam planlamasında başarılı bir performans göstermek istiyorsanız, Google Ads’in yeniden pazarlama kitle segmentleri ve maksimum performans reklam modellerini kullanmayı ihmal etmeyin. 

BENZER İÇERİKLER