Google Ads Otomatik Teklif Stratejileri

Google Ads Otomatik Teklif Stratejileri

Dijital pazarlama; teknoloji sektörü içerisinde öncü olan, işletmelerin marka bilinirliği ve web sitesi iyileştirme çalışmalarında faaliyet gösteren, hazırlanan içeriklerin sayısal ve metinsel stratejik veriler ile yürütüldüğü alandır.

Google Ads arama motoru pazarlaması Dünya’da kullanılan en büyük platformdur.  Kişi veya kurumlar Google Ads reklam modelleri ile doğru zamanda hedef kitle strateji planlarını oluşturarak müşteri yolculuğundaki karmaşıklığı daha verimli bir şekilde gerçekleştirmeye olanak sağlar.

Google Ads ürün veya hizmet yönetmeliklerinizi potansiyel müşterilere daha kısa zamanda ulaştırarak işletmenizin büyümesine öncülük eder. Google Ads otomatik teklif stratejileri, reklam modelleri için özelleştirilmiş olup, bütçe ve reklam zaman planlamasında işletmenize avantaj sağlayacak şeçenekler sunmaktadır. Otomatik teklif stratejisinde reklam bütçeniz Google Ads tarafından açık arttırma sistemi ile yönetilmektedir.

Sektörel olarak reklam verdiğiniz alanda 1 kuruş fark ile en iyi bütçe planlaması elde edeceğiniz teklif türüdür. Web sitenizde reklam verdiğiniz herhangi bir kategori için otomatik teklif stratejisini kullandığınızda işletmenizin sektörel olarak reklam verdiğiniz anahtar kelimelerde çıkma oranının daha yüksek olduğunu teyit edebilirsiniz. Google Ads otomatik teklif stratejisi ile reklamınızın hemen çıkma oranı artar. Hedef kitle, yeniden pazarlama, yakın ilgi alanı kitlesi, demografi gibi özellikler ile hedef kitleye yönelik yapılan çalışmalarda otomatik teklif stratejisi en iyi çözümler içerisindedir.

Google Ads ücretli Dijital Pazarlama araçları içerisinde olduğu için bütçe ve bütçe planlaması olmazsa olmaz raporlama metodları arasındadır. Google Ads otomatik teklif ile doğru zamanda, doğru kullanıcıya ulaşarak hizmet veya ürününüzün dönüşüm oranlarındaki olumlu değişimleri gözlemleyebilirsiniz. Google Ads reklam modelleri ve teklif stratejileri ile kısa sürede marka bilinirliğinizi arttırıp hedefe yönelik atıflarda bulunarak satış oranlarındaki değişimi takip edebilirsiniz.

 

google ads

Google Ads otomatik teklif stratejileri, otomatik teklif stratejilerinizin aktif olup olmadığını ve neden sınırlanmış olabileceğini gösterir. Kampanya istatistiklerini incelerken, otomatik olarak stratejilerinizin istediğiniz gibi çalıştığından ve de gerektiği zaman sorunları çözme konusunda işe yaradığından emin olmak için kampanya ayarlarınızı gözden geçirmeniz faydalı olacaktır.

Otomatik Teklif Stratejisi Modelleri Nelerdir?

  • Geliştirilmiş Tıklama Başına Maliyet ( ECTB) ( GTBM)
  • Hedef Roas (tRoas)
  • Hedef Edinme Başına Maliyet ( Hedef EBM)
  • Dönüşüm Sayısını En Üst Düzeye Çıkarma ( Maximize Conversion)
  • Dönüşüm Değerini En Üst Düzeye Çıkarma ( Maximize Conversion Value)
  • Tıklamaları En Üst Düzeye Çıkarma ( Maximize Cliks)

Geliştirilmiş Tıklama Başına Maliyet (GTBM); Verilen manuel tekliflerden daha fazla dönüşüm oranı elde etmenizi sağlayan özelliktir. Web sitelerinde dönüşüm ile sonuçlanabilecek gibi görünen tıklamalar için manuel teklifleri (GTBM) otomatik olarak ayarlar.

Hedef Roas (tRoas); Hedef ROAS, reklam harcamalarındaki her bir lira için elde etmek istediğiniz ortalama dönüşüm değerini ifade eder. Belirlediğiniz hedef ROAS'ın elde edeceği dönüşüm hacmini etkileyebileceğini unutmayın. Çok yüksek bir hedef belirlemeniz reklamın alabileceği trafik miktarını sınırlandırır. Yani ROAS değerini ortalama bütçeye göre düşük vermeniz daha planlı bütçe yönetimine olanak sağlar.

Hedef Edinme Başına Maliyet (Hedef EBM); Reklam kampanyalarında teklif değerini olabildiğince çok dönüşüme çevirmenizi sağlayan akıllı teklif stratejisidir. Hedef EBM işlem başına maliyet hedefi ile teklif stratejisi oluştururken her dönüşüm için ödemek istediğiniz ortalama maliyeti belirler.

 

teklif stratejileri

 

Dönüşüm Sayısını En Üst Düzeye Çıkarma (Maximize Conversion); Target CPA ve eCPC teklif stratejileri geçmişteki dönüşüm raporlama datasını baz alarak çalışır. Dönüşüm olasılığı yüksek olan aramalarda teklifi yükseltirken dönüşüm olasılığı düşük olan aramalarda teklifi düşürür. Bunu makine öğrenimi algoritması ile yaparak kampanyanın maksimum performans göstermesini sağlar.

Dönüşüm Değerini En Üst Düzeye Çıkarma ( Maximize Conversion Value); Maximize Conversions; reklam kampanyalarında en fazla dönüşüm oranını elde etmek için uyarlanmış teklifleri optimize eden modeldir. Otomatik teklif stratejisi içerisinde açık arttırma süresini kullanarak maximize conversions modeli dönüşüm elde etmek için kullanıcıların verileri ve sinyallerini kullanır. Ayrıntılı demografi ve müşteri kimliği gibi bilgilere erişmek istiyorsanız reklam kampanyalarınızda Maximize Conversions otomatik teklif stratejisi modelini kullanabilirsiniz.

Tıklamaları En Üst Düzeye Çıkarma ( Maximize Cliks); Tıklamaları en üst düzeye çıkarma stratejisi, web sitenize gelen ziyaretçi sayısını arttırmaya yönelik uygulanan otomatik teklif stratejisi modelidir. Stratejide, belirlenen günlük bütçe dahilinde tıklamaları en üst düzeye çıkarmak için teklifler otomatik olarak belirlenir.

 

Google Ads aracında hedefleriniz için uygulayabileceğiniz birçok teklif stratejisi bulunmaktadır. Önemli hesaplarda bu stratejilerle ilgili yeterli düzeyde bilgiler yoksa eğer, deneme yapmaya çekinebilirsiniz. Strateji ile hedef kitle arasındaki doğru bağlantıyı sağlayamazsanız, işleriniz mevcut durumdan daha da kötüye gidebilir.

Google Ads otomatik teklif stratejileri; Adwords uzmanlarının en çok tercih ettiği stratejidir. Tıklama başına maliyet (TBM); reklamlara yapılan her tıklamanın ve de reklam veren olan maliyetin belirlenmesidir. Tıklama başına yapılan ödeme yani TBÖ olarak da bilinmektedir. Maksimum TBM teklifi verebileceği gibi; tıklamalarda reklam verene bundan daha fazla bir maliyet çıkma olasılığı daha fazladır. Ancak yüksek seviyede TBM değil de daha az bir miktar belirlenmişse, bu tutar gerçek TBM tutarı olarak belirlenir. TBM için otomatik ve manuel olarak teklif verebilme seçenekleri vardır.

Otomatik Teklif Verme’nin Avantajları Nelerdir?

  • Google Ads otomatik teklif verme stratejisi ile dönüşüm ve tıklamaları verisel analizler ile tespit edebilirsiniz.
  • Doğru belirlenmiş otomatik teklif verme stratejisi işletmeniz veya web siteniz için dönüşüm sağlar.
  • Otomatik teklif vererek kampanyalarınızı her açık arttırma sistemi için ayrı ayrı optimize edebilirsiniz.
  • Google Ads otomatik teklif stratejileri ile günün belirli saatinde, konumunda, bölgesinde değişikler yaparak,  makine öğrenimi algoritmasını kullanır.
  • Bütçe planlaması, bütçe türü gibi sayısal veriler ile çok fazla uğraşmazsanız.
  • Zamandan ve cebinizden tasarruf sağlar.
  • Tıklamaları en üst düzeye çıkararak dönüşümleri arttırır.
  • Makine öğrenimi kullanıp, sayfa verilerini baz alarak en doğru teklif vermek için düzenlemeler yapar.

Bu teklif stratejisi sayesinde bütçeniz dahilinde günlük olarak alacağınız en yüksek tıklanma sayısı alabileceksiniz. Teklifler otomatik olarak değişerek, sizin en ucuz tıklamalara erişmenizi sağlayacaktır. Bu stratejiyi geçtikten sonra Google tarafından teklifleriniz test sürecine konulur ve daha sonra algoritma anahtar kelimelerin dönüşüm sağlama olasılıklarına göre tekliflerinizi azaltır veya arttırır. Kısacası dönüşüm optimize edici şekilde çalışmaktadır.

Hazırladığınız kampanyanız yeterli dönüşüm verisine sahipse eğer; Google teklifleri sizin yerinize optimize ederek daha fazla dönüşüm getirmeyi deneyecektir. Şayet, dönüşüm performans seviyenizden uzaksa bu strateji tekliflerinizi iyi bir şekilde değiştirecektir.

Google Ads, farklı kampanya türleriyle ilgili olarak uyarlanmış çeşitli teklif stratejilerini site sahiplerine sunar. Kampanyanızda hedeflediğiniz ağlara ve de arttırmak istediğiniz işleme bu gösterim, tıklama, dönüşüm ya da görüntüleme olabilir, bu işlemlere bağlı olarak kendiniz için uygun olan stratejiyi rahatlıkla belirleyebilirsiniz.

Her teklif stratejisi farklı kampanya türlerini oluşturmaktadır. Bu kampanyalar reklam hedefleriyle uyumludur. Teklif verme işleminde, mevcut kampanya ayarlarınızın yanında beş temel hedef türünü de göz önünde bulundurmanız gerekmektedir.

Google Ads otomatik teklif stratejileri; Müşteri yolculuğunda dönüşümlere odaklanmanız için en uygun yöntem olacaktır. Böylece akıllı teklif bunu yapmanıza olanak tanıyacaktır. Web sitenize trafik çekmek istiyorsanız tıklamalara odaklanmalısınız. Bu ideal yöntemlerden biridir. Tıklama başıma maliyet teklifi kampanyanız için doğru bir stratejidir. Marka bilinirliliğini arttırmak istiyorsanız gösterimlere odaklanabilirsiniz.

Bin kez görüntülenen gösterim başına (gBGBM) teklifini kullanabilir ve mesajınızı müşterilere ulaştırabilirsiniz. Video reklamlar yayınlıyor ve de reklamlarınızı etkileşim ya da görüntüleme sayısını yükseltmek istiyorsanız görüntüleme başına (GBM) veya bin gösterim başına (BGMB) maliyet gibi tekliflerden yararlanabilirsiniz. Video reklamların hedefiniz üzerinde ürün veya marka bilinirliğinde daha çok düşünülmesini sağlamak için görüntüleme başına maliyet (GBM) teklifini kullanabilirsiniz.

Dönüşümlere odaklanmak için teklif ayarlamak yorucu olabilir. Bunu kolaylaştırmak için Akıllı teklif stratejisini kullanabilirsiniz. Akıllı teklif her açık arttırmada dönüşüm sayısını ya ada değerini optimize etmek için makine öğrenimini kullanan otomatik teklif stratejisidir. Aynı zamanda yapılan her aramanın bir diğeriyle aradaki bağlamsal farkını tespit etmek ve açık arttırma sırasında konum, saat, cihaz, işletim ve dil gibi çok çeşitli sinyalleri hesaba katar. Özetçe Google Ads otomatik teklif stratejisi ve modellerini kullanarak, ürün veya hizmet dalındaki reklam zaman planlama performansınızı hedefe yönelik gerçekleştirdiğinizde maksimum performans elde ederek, işletmeniz için doğru reklam bütçe ayarlaması yapmaya olanak sağlarsınız.

Otomatik Teklif Verme Stratejisi Nedir?

Otomatik Teklif Verme Stratejisi, Google Ads'te otomatik olarak belirli aramalar için en yüksek teklifi arayan ve reklamcıların pazardaki rekabetçi teklif düzeyini alarak, reklam getirisi sağlamasına yardımcı olan bir stratejidir.

Otomatik Teklif Verme Nedir?

Otomatik teklif verme, reklamcıların arama sorguları ile ilgili anahtar kelimeler için belirlenmiş reklam getirisine göre otomatik olarak reklam tekliflerini değiştirme olarak tanımlanır. Teklifler, reklamcıların belirlediği maksimum ve minimum teklif düzeyleri dahilinde ve Google Ads`in reklamcıların belirleyeceği kriterlere göre özelleştirilir. SEM pazarlamacılığında otomatik teklif verme stratejileri Google Ads tarafından Yapay zeka teknolojisi öğrenimi ile hayatımıza girmiştir. Piyasa araştırması yapan otomatik teklif stratejisi reklam verdiğiniz modeldeki anahtar kelimelere en yüksek fiyat veren firma ile bütün aynı sektördekileri frmaların verdiği bütçeye göre size öneriler sunar. Makine öğrenimi ile sektörde en yüksek fiyat veren firmalar  pazar stratejisi geşiltiren teklif verme biçimidir. 

 

Google Ads Otomatik Teklif Verme, artırılmış CPC ve Smart Bidding türleriyle kullanılır. Artırılmış CPC, özel arama sorgularının ve özel tarayıcılara yönelik tıklama başına maliyet gibi özel değişkenleri dikkate alır. Smart Bidding, teklif önerilerini kullanıcı arama davranışı ve reklamcıların belirlediği hedefleri dikkate alarak optimize eder.

Otomatik Teklif Verme Nasıl Çalışır?

Google Ads Otomatik Teklif Verme, reklamcıların belirlediği maksimum ve minimum teklif seviyeleri arasındaki aralıkları dikkate alarak, belirli arama sorguları için en yüksek teklifi arar. Otomatik Teklif Verme stratejisi, reklamcıların hedeflenecek arama sorgularını tanımlar ve bu sorgulara özel teklifler uygular. Aynı sektörde reklam veren kullanıcılar için 1 lira fark ile fazla bütçeyi ayıran teklifi Google Ads rekabet sıralamasında üst sıralara taşır. Otomatik teklif verme stratejisi önerilerini dikkate alarak reklam zaman planlamasında hemen çıkma oranını yakandan yakalayıp,  daha fazla potansiyel müşteriye ulaşım sağlamanıza olanak tanır. Otomatik teklif verme stratejileri her reklam modeli için geçerli değildir. Google Ads yönetmeliklerindeki maksimum performans, görüntülü reklam apı modelleri, video reklam ağı modelleri, uygulama reklamları gibi alanlarda ve alt reklam kampanyalarında bütçe ve reklam model seçimine göre Google Ads otomatik teklif verme stratejisini geliştirmektedir. 

Otomatik Teklif Verme Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

Otomatik Teklif Verme, yüksek verimli aramaları belirleyerek, reklamcıların reklam getirisine daha büyük katkı sağlar. Ayrıca, reklamcıların mümkün olan en yüksek getiriyi sağlamak için harcadıkları zamanı kısaltır ve reklamcıların manuel olarak tüm teklifleri izleme gereksinimini ortadan kaldırır. Bunun yanı sıra otomatik teklif verme stratejileri ile potansiyel müşterilere daha kısa sürede ulaşıp, hedeflediğiniz reklam optimizasyonu için daha kararlı adımlar atmanızı sağlar. 

İlginizi Çekecek Diğer İçerikler

  1. Google Ads Video Reklamları
  2. Google Ads Nedir?
  3. Hedef Kitle Nedir? Nasıl Belirlenir?
  4. Google Ads Otomatik Teklif Stratejileri
  5. Google Tag Manager Nedir? Ne İşe Yarar?
  6. Maksimum Performans Kampanyaları İle Dönüşüm Arttırma
  7. Google Ads İle Hedefleme Oluşturma
  8. Google Alışveriş Reklam Modeli (Shopping Marketing)
  9. Görüntülü Reklam Ağı Modeli Nedir?
  10. Google Ads Arama Ağı Modelleri

Soru Sor

Security Code

*Lütfen zorunlu alanları doldur...

BENZER İÇERİKLER