Google Analytics Nedir? Ne İşe Yarar?

Google Analytics Nedir? Ne İşe Yarar?

Google Analytics, web sitelerinin trafiğini takip etmek için kullanılan ücretsiz bir Google uygulama aracıdır. Bu güçlü hizmet sayesinde siteler performansları hakkında bilgi sahibi olabiliyor ve sitelerine trafik çekmek için gerekli olan yolları bulmanıza olanak sağlayarak rapor sunuyor.

Ziyaretçi sayısının çıkma oranı olarak da bilinen bounce rate’ler gibi trafik odaklı verilere ilave olarak yaş, ilgi, konum gibi ziyaretçi profilleri hakkında demografik bilgileri detaylı bir şekilde ortaya çıkarır. SEO çalışmaları ve SEM çalışmalarında web sitesi kullanıcıları için avantaj sağlayacak bilgileri içermektedir. 

Google Analytics, izleme kodu tüm web siteleri için kullanıcı davranışları, oturumlar, cihazlar, E-ticaret işlemleri, dönüşümler, kitle konumları gibi birçok veriyi barındırmaktadır. Kısaca belirtmek gerekirse ücretsiz web sitesi analiz aracıdır. Google Analytics’i çok iyi okuyabilmeniz için teknik anlamda çok iyi bilmeniz gerekmektedir. 

Sitenizin performansıyla ilgili bilgileri daha kolay bir şekilde anlayabilirsiniz. Web sitenizin performansını izlemek ve raporları okumak, gerekli iyileştirmeleri yapmak için uygulamaya kaydolmanız ve bir hesap oluşturmanız gerekmektedir. Sitenizi Google Analytics’e entegre etmek istiyorsanız eğer, hesap oluşmalısınız.

Google Analytics Kullanım Amacı Nedir?

Google Analytics web siteleri için web istatistik ve takip hizmetidir. Google Analytics ile web sitelerine ziyaretçi trafiğini, ziyaretçilerinin sayfa gösterimi ve etki anketleri tarzı ölçülebilir bilgiler toplama imkanı sağlanır. Google Analytics ayrıca web sitesinin arama motorlarına gönderilen meta verileri gibi arama motorlarından gelen ziyaretleri de gözlemler. Anlık olarak ücretsiz SEO aracı olan Google Analytics ile web sitesi ziyaretçilerinizin nereden geldiğini, hangi zaman aralığında web sitenizde vakit geçirdiğini keşfedebilirsiniz. 

Google Analytics, Google’ın çalışırken zaman zaman arama motoru aramalarını geliştirmesine yardımcı olmasının yanı sıra, özellikle web sitelerinin ölçümlerde kullanılan verileri analiz edebilmesi ve bu veriler ile siteyi iyileştirme yönünde kararlar alabilmesi için de tasarlanmıştır.

Google Analytics'in en önemli amacı, web sitesi sahiplerine muhtemelen kullanıcı deneyimlerinin iyileştirilmesine yardımcı olmak ve web sitesi trafiğini her zaman en üst seviyede tutmaktır. Google Analytics, bilgisayarınız üzerinden alınan bazı gizli bilgileri ve çeşitli araçları kullanarak, sitenizin kullanıcılara verdiği deneyimleri ölçmeye yarayan bir yazılımdır. Web sitenin sahibi, koleksiyonunun, tıklama oranlarının, ziyaretçi trafiğinin ve daha fazlasının nasıl göründüğünü gösteren çeşitli diyagramları, tabloları ve raporları görebilir.

Google Analytics, web sitesini optimize etmek isteyen tüm web siteleri sahipleri için en güçlü aracı olarak gösterilir. Web sitenizin hangi sayfalarının en iyi performans gösterdiğini saptayıp, deneyimi nasıl iyileştirebileceğinizi görmek ve site trafiğinin artmasına yardımcı olmak için tam bir Google Analytics kullanımı önemlidir. Her web sitesi için SEO çalışmaları SEO araçları ile tam teşekküllü desteklenmelidir.

Google Analtytics Kullanmak İçin 10 Neden?

  • SEO çalışmalarını ve strateji planlamasında hedef kitle segmentasyonu nu analiz edebilirsiniz.
  • Web sitenize gelen kullanıcıların aylık site site ziyaretini sayısal veriler ve analizler ile tespit edebilirsiniz.
  • Web sitenizdeki ziyaretçilerin gözünden merak ettiğiniz soruların çoğunun cevabını metrikleri takip ederek görebilirsiniz.
  • Sosyal medyadaki paylaşımlarından gelen hedef kitleyi takip edebilirsiniz.
  • En fazla trafik alan ürün, hizmet, blog yazısı gibi içerikleri görebilirsiniz. 
  • Ziyaretçilerin hangi sayfalara gelip gittiğini tespit edebilirsiniz. 
  • Web sitenize gelen ziyaretçilerin hangi bölgeden geldiğini rahatlıkla keşfedebilirsiniz.
  • Yapılan çalışmalar ile web sitenizi ziyaret eden kullanıcıları SEO strateji çalışmaları ile potansiyel müşterilere çevirebilirsiniz.
  • Dijital dünyadaki varlıklarınızdan hangilerinin trafik sağladığını tespit edebilirsiniz.
  • SEM ‘de pazarlama kampanyalarının kar oranlarını ve dönüşümlerini daha rahat optimize edebilirsiniz. 

Google ‘ın ücretsiz araçları içerisinde olan Analytics faydalı ve SEO hizmetleri için gerçekten web sitesi sahiplerinin kullanması gerektiği bir araçtır. Hemen çıkma oranı gibi müşteri yolculuğunu gerçek zamanlı gösterdiği için SEO çalışmalarında web sitesinde site hızı deneyimleri ile ilgili mi yoksa web sitesinin açılış sayfasında mı herhangi bir şey var gibi soruları da kendinize sorabilirsiniz. E-ticaret siteleri ve hizmet sektöründe olan şirketlerin temel amacı neticede satış yapmaktadır. Satışlarınızı hedef optimizasyonu stratejileri ile yapmanız web sitenizdeki dönüşüm raporları ve faaliyetlerinde kar oranını arttıracaktır.

 

google araçları

 

Google Analytics kullanıcılarına ücretsiz olarak web sitesi trafiği hakkında ayrıntılı bilgiler verir. Bir e-ticaret siteniz varsa, size gelen organik trafik, yönlendirme trafiği, sosyal trafik ve ücretli trafik de dahil olmak üzere bütün verileri güvenli ve kolay bir şekilde görebilmenizi sağlar. Bunun yanı sıra site yöneticilerinin web sitesindeki ziyaretçilerin etkinliği hakkında bilgi vererek bazı özellikler sunar.  Bunun için analiz yapar ve rapor oluşturur. Raporlar doğrultusunda site yöneticilerinin hedefler belirlemesine yardımcı olur.

 

Web sitenizin performansını ve trafiğini izlemek için bu hizmetten yararlanmanız önemlidir. Bunun için ilk yapmanız gereken hesap oluşturmaktadır. Bu şekilde size sitenizle ilgili veriler ekrana yansıyacaktır. Bu verileri grafiksel olarak da görebilirsiniz. Burada önemli olan rapordaki grafikleri ya da istatistiği okuyabilmektir. Bu nedenle Google’ın bazı kavramlarına aşina olmanız gerekmektedir. Sitenizle ilgili sorunları iyileştirmek için bu kavramları ve kriterleri çok iyi bilmeniz gerekmektedir.

Google Analytics Nasıl Kurulur?

  • Öncelikle Google Analytics’in adresine giriş yapın https://google.com/analytics
  • Sağ üst köşede yer alan Oturum Aç’a tıklayın ve Analytics’i seçin
  • Bir hesap oluşturmanız gerekiyorsa eğer, sol altta bulunan Daha Fazla Seçenek kısmına tıklayın ve Hesap Oluştur’u seçin
  • Hesap oluşturmak için karşınıza çıkan formu doldurun ve üyelik sözleşmesindeki koşulları ve şartları kabul edip onaylayın. Üyeliğinizi tamamladıktan sonra, hesabınıza giriş yapın.
  • Eğer, gmail hesabınız varsa bu şekilde de oturum açabilirsiniz. Ardından giriş yapmak için şifrenizi ve kullanıcı adınızı yazın
  • Daha sonra Google hizmetlerine giriş yaparak Google Analytics’i kullanmaya başlayabilirsiniz. Ardından Kaydol’a tıklayın ve Google Analytics’e kaydolun.
  • Web sitelerinizi izlemek istiyorsanız, formun en üstünde bulunan ve izlemek istediğiniz siteyi seçtiğinizden emin olun.
  • Daha sonra Hesap Adını, Mülk Adını ve web sitesinin adresini yazın.
  • Hesap adı sizin, firmanızın veya web sitenizin adı da olabilir.
  • Sayfanın altında yer alan İzleme Kimliğini Al’ı tıklayın ve Hizmet Şartları Sözleşmesini kabul edin
  • Yönlendirileceğiniz ekran, izleme komut dosyasını alabileceğiniz Google Analytics yönetim sayfasıdır.
  • Web sitenizin koduna ekleminiz gereken kod satırları ise şunlardır; Google Analytics komut dosyası ve UA kodu izleme kodunu web sitenize yükleyebilirsiniz.

Dijital pazarlama şirketleri için Google’ın araçlarını kullanmak çok önemlidir. Eğer, bir e-ticaret siteniz varsa eğer yüksek satışlar yapmak ve dönüşümleri ölçmek istiyorsanız müşterilerinizin sitenizde yapmış oldukları hareketlere göre eylem planları geliştirmenize yardımcı olacaktır.

Google Analytics Ne İçin Kullanılır?

Google Analytics işletmelerin web siteleri hakkında veri toplayan, bilgi akışı sağlayan, web sitesindeki olumsuz durum koşullarında site sahiplerini bilgilendirici ücretsiz araçlar içerisindedir. SEO ve SEM uzmanları, Google Analytics kurulumunu gerçekleştirerek yönettiği web siteleri için daha başarılı SEO strateji planları izleyebilir. Dijital Pazarlama faaliyetlerinde web sitesi trafiği ve hedef kitle optimizasyonu, demografik özellikler için Google Analytics kullanmak web siteniz için dönüşüm elde edebileceğiniz SEO araçları içerisindedir. 

Google Analytics Ücretsiz Kullanılır mı?

Ücretsiz SEO yani arama motoru pazarlamacılığı içerisinde sayılan Analytics ücretsiz web sitesi araçları içerisindedir. Web sitesine ve gmail adresine sahip olan her kullanıcı Analytics aracını ücretsiz olarak kullanabilir. 

Google Analytics Tarafından Hangi Veriler Toplanır?

Web sitesine gelen anlık ziyaretçi sayısı, coğrafi konum, demografik bilgileri, oturum istatistikleri gibi veri akışını Analytics sağlamaktadır. Gerçek zamanlı veri akışını takip ederek SEO çalışmalarındaki  ziyaretçi sayısını tespit edebilirsiniz. SEO çalışmalarınız ve SEM kampanya dönüşümleriniz için Google Analytics oldukça fayda sağlayan, kullanıcı niyetini ve organik aramaları baz alan, reklam dönüşümleri ve raporlamalarda maksimum performans sağlayan ücretsiz SEO araçları içerisindedir. 

Google Analtytics’i Kullanmak Gerekli midir?

Yapılan SEO çalışmaları ve SEM çalışmalarındaki dönüşüm ve strateji raporlamaları için Google’ın kullanıcılara ücretsiz olarak sunduğu kullanılması gereken araçlar içerisindedir. Her Dijital Pazarlama uzmanı kullanmıyor olsa da Google Analytics kullanmak web sitenizi anlık olarak takip etmenizi sağlayarak, trafik akışı, web site dönüşümleri ve kullanıcı verileri, kitle segmentleri, akış görselleştirme, özel raporlama sistemi gibi avantajlar sağlayarak hedef kitle optimizasyonu için oldukça faydalı SEO araçları içerisindedir. Dijital pazarlama sektöründe bazı stratejilere ulaşmak için çalışmaları bütüncül olarak ilerletmekte fayda vardır.

 

Google Analytic'teki 4 Ana Rapor Nedir?

Google Analytics günümüzde en sık kullanılan SEO araçları içerisindedir. Dijital pazarlama ve PR çalışmalarının takibi için önem arz eden Google Analytics verileri birçok web sitesi iyileştirme çalışması için kullanılan etkin raporlar sunabilen, dönüşüm optimize eden yararlı araçlardandır. Birçok SEO aracının ve yapılan teknik çalışmaların belirli amacı ve özelliği mevcuttur. Google Analtics aracınındaki en önemli 4 özellik yani hemen ulaşbileceğiniz rapor sırlamasında anlık tarfik özeti, organik arama gelrn web sitesi ziyaretçileri, ziyaretçilerin hangi bölgeden geldiği ve saat aralığı, dönüşümler gibi raporlar Google Analytics aracının temel kullanılma tercihleri içerisindedir. SEO teknik çalışmaları yapıldıktan sonra Google Analytics raporlamaları ile yapılan SEO çalışmalarının ne kadar işe yarayıp, yaramadığını test edebilirsiniz. 

İlginizi Çekecek Diğer İçerikler

  1. E-Ticaret Siteleri İçin Blog İçerik Strajesi Nasıl Oluşturulur?
  2. E - Marketing Pazarlama Nedir?
  3. Dijital Markalaşma Nedir? Neden Önemlidir?
  4. Dijital İçerik Üretirken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
  5. Landing Page Nedir? Nasıl Kullanılır?
  6. Yurt Dışı Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?
  7. Google Analytics Nedir? Ne İşe Yarar?
  8. İçerik Pazarlama Ajansı Nedir?
  9. Dijital Pazarlama Hizmetleri Nelerdir?
  10. E-ticarette Zarar Kar Hesaplama

Soru Sor

Security Code

*Lütfen zorunlu alanları doldur...

BENZER İÇERİKLER