Google’ın Yeni Faydalı İçerik Güncellemesi Kaliteli içerikleri Hedefliyor

Google’ın Yeni Faydalı İçerik Güncellemesi Kaliteli içerikleri Hedefliyor
Google’ın Yeni Faydalı İçerik Güncellemesi Kaliteli içerikleri Hedefliyor

Elif YILMAZ,
Editör

2022-08-19
1Okunma

Google, aramalarda kaliteli ve özgün içerik üretmeyen web sitelerinin en üst sıralarda yer aldığını ancak bu sitelerdeki bilgilerin kullanıcılar için yararlı olmadığını test ederek yeni yararlı içerik güncellemesini gerçekleştirdi.

Yeni güncellemeyle birlikte milyonlarca gereksiz bilgiye ve kopya bilgiye sahip sitelerin Arama motorlarındaki sıralamaları da değişecek. Google arama motorunun buradaki amacı kullanıcıya doğru ve yararlı bilgiler veren orijinal ve özgün içeriklere sahip web siteleri kullanıcıya sunmaktır. Kısacası hem kaliteli içerik üreten hem de SEO’su yönergelere uygun yapılmış içeriklere öncelik sağlanacak üst sıralarda yerini alacak.

Ancak SEO’su çok iyi yapıldığı halde, özgün ve orijinal içerik üretmeyen web siteleri ise üst sıralarda kendilerine yer bulamayacak.  Yeni güncelleme algoritması kullanıcıları bilgilendirmeyen, hedefi tamamen arama motorlarında üst sıralarda yer almak, yanı üretilen içeriklerin arama motorları öncelikli olan web sitelerini hedeflediği bu uygulamaya “faydalı içerik güncellemesi” ismini verdi. Google arama motoru önümüzdeki hafta bu güncellemenin kullanılacağını belirtti.

Özgün, orijinal ve faydalı içerikler arama motorunun ilk içeriğini etkileyecektir.  Google, bu yeni uygulamasıyla “insanlara yardım etmek, bilgiden öte amaçları arama motorlarında en üst sıralarda bulunmak için oluşturulmuş gibi görünen bilgi içermeyen, özgün olmayan içerikleri” hedeflediklerini ifade etti. Bu yeni güncellemeyle birlikte kullanıcıların “yüksek kaliteli içerikleri” kolaylıkla bulmalarına yardımcı olacak. Google’ın amacı, kişiler için yazılmış faydalı ve daha iyi içerikleri ödüllendirmek ve kullanıcılara gerçek bilgi konusunda yardımcı olmak istiyor. Özellikle teknoloji, sanat, eğitim, eğlence gibi alanlarda yüksek miktarda sonuçlar aldığı öne sürülmüştür. SEO uyumlu makale’den ziyade Google (UX) kullanıcı deneyimi yüksek, özgün ve kaliteli olan içerikleri ön planda tutacaktır. google

Google Yeni Faydalı İçerik Üretiminde Neye Önem Veriyor?

  • Title
  • Description
  • Görsel Optimizasyon
  • İçerikle İlgili Soru Özeti
  • Kullanıcıya En İyi Cevabı Veren Paragraf
  • Kullanıcı Deneyimi (UX)

Hepimiz arama motorlarında bir bilgiye ulaşmak istediğimiz zaman karşımıza çıkan ilk sıralardaki web sitelerine tıklarız. Bunun nedeni ise en üst sıralarda çıkan sitelerdeki bilgilerin, konuların çok daha gerçekçi ve yararlı olabileceğini düşünüyoruz ancak sitelerdeki yazıların bizi tatmin edecek şekilde bilgilendirici olmadığını, sitelerdeki yazıların hemen hemen hepsinin bilgi açısından eksik ve diğer sitelerdeki bilgilerle benzeştiğinin farkındayız. Google arama motoru kullanıcıların yaşadığı bu durumu yapay zeka yöntemiyle fark ederek yeni güncelleme algoritmasını geliştirdi ve önümüzdeki günlerde kullanıma sunacak. Bu uygulamayla birlikte arama motorlarında düşük kaliteli içeriklerin sayısı da azalmış olacak. Böylece kullanıcılar özgün ve yararlı bilgilerin yer aldığı sitelerdeki içeriklere ulaşmış olacak. 

Google arama motoru önümüzdeki hafta bu güncellemenin başlayacağını ve kullanıma açılmasının ise iki hafta sürebileceğini açıkladı. Google kendi sitesinde yer alacak olan “güncellemeler sayfası” üzerinde uygulamayı kullanıma hazır hale getirecek.  Google bu uygulamayla belirli bir alanı özel olarak hedeflemediklerini, online eğitim malzemelerinin yanı sıra eğlence, alışveriş, sanat ve teknolojiyle ilgili içeriklerin çok etkileneceğini belirtti. Böylece bu konularla ilgili yazılan içeriklerin geçmişte insanların arama motorlarında çok fazla yazılmış olmasıdır. Google’ın yaptığı analize göre, bu konularda yazılan içerikler Google’ın yeni içerik güncellemesinden diğer konulara göre çok daha fazla etkilenecektir.

kullanıcı deneyimi ux

Google aynı zamanda güncellemenin şu anda İngilizce arama dili için başlatıldığını ve önümüzdeki yıllarda ise diğer dillere de uyumlu olması için geliştirme planları yaptıklarını belirtti. Yeni güncellemeyi şu örnekle açıklayabiliriz. Yeni bir film ya da dizi hakkında bilgi arıyorsunuz, daha önce başka sitelerde de bulunabilen bilgilerin ötesinde farklı bir bakış açısı olmadan diğer sitelerde de aynı makalelerle karşılaşıyorsunuz. Sizin amacınız farklı ve yeni bilgilere ulaşmak olduğu için bir süre sonra bu sizi sıkmaya başlıyor. Bu yeni güncellemeyle birlikte farklı, özgün, benzersiz ve kopya olmayan birçok bilgiye ulaşmış olacaksınız. Böylece daha önce başka sitelerde görmediğiniz benzersiz içerikleri okuyabileceksiniz.  

Google bu yeni içerik güncellemesini sayfa sayfa olarak değil de site genelinde gerçekleştirecek. Eğer, sitenizde çok fazla yararsız içerik varsa Google bunu belirleyecek ve öncelikli aramalarda sıralama için yazıldığını anladığı anda bu bütün sitenizin olumsuz yönde etkileneceği anlamına gelmektedir. Yani gereksiz içerikleri değil tamamen bütün sitenizi etkileyecektir. Google, yararsız içeriklerin kaldırılmasının, diğer içeriğinizin sıralamasına yardımcı olacağını belirtti.

Bunun yanı sıra bu güncellemenin sadece Google Arama’yı hedeflediklerini, önümüzdeki haftalarda Google Discover ve Google yüzeyleri gibi ek ürünleri kapsayacağını ifade etti. Yeni içerik güncelleme algoritmasının otomatik olarak çalışacağını ve puanlarında sınıflandırılarak her zaman güncelleneceğini açıkladı. Bu yeni güncellemeyle arama motorlarında sıralamaların değişeceği ve web siteleri üzerindeki bu iyileştirme süreceğinin de uzayabileceği belirtiliyor. Google, 22 Ağustos itibari ile yapılacak olan güncellemelerden sonra yararlı ve özgün içeriklerin doğru biçimde yayınlanması için Arama Merkezi Blogun da kişilere rehberlik edeceğini belirtmiştir.

BENZER İÇERİKLER