Google Tag Manager Nedir? Ne İşe Yarar?

Google Tag Manager Nedir? Ne İşe Yarar?
Google Tag Manager Nedir? Ne İşe Yarar?

Elif YILMAZ,
Editör

2022-08-16
1Okunma

Google Tag Manager yani “ etiket yöneticisi” web sitenizde eklemeniz gereken scriptleri ve etiketleri tek bir yerden yönetmeyi ve ulaşmayı sağlayan ücretsiz Google araçlarından biridir. “Tag” kelimesinin türkçe anlamı etikettir.

Çok amaçlı işlemler ve kullanıcı deneyimini kolaylaştırması sayesinde dijital pazarlamada sık kullanılan kelimeler içerisindedir. “Trigger” kelimesinin türkçe karşılığı tetikleyicidir. Kullanacağınız etiketin ne zaman tetikleme yapacağını belirtir. Tag manager ile sitenizdeki tüm etiket ve kod yapılarını tek bir panel üzerinden ekleyebilir, farklı işletmeler ile ilgili nasıl bir yol izleyeceginizin algoritmasını oluşturabilirsiniz. “Google Tag Manager” sadece Google iş ortaklığı ver araçları ile sınırlı değildir. Google Tag Manager’ı kullanarak Criteo, Crazy Egg gibi 3. kişi etiketlerin entegrasyonlarını geliştirebilir, html etiketlerini de ekleyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra; Google Tag Manager web sitenizde kullandığınız etiketleri tek bir panelde toplayarak, etiket yöneticisi karışıklığını da en aza indirecektir. Tag Manager ile pazarlama ve ölçümleme stratejilerinizi daha hızlı reaksiyon alarak geliştirebilirsiniz. Google Ads’teki etiket yönetici kodu ile dönüşüm ve raporlama faaliyetlerinizden daha sağlıklı sonuçlar alabilirsiniz. Google Ads’te dönüşüm analizlerinden ne tür bir dönüşüm almak istediğiniz ve hangi web sitesi için “Tag Manager” etiketini kurmak istediğinize karar vererek direk hedefe yönelik veri analizlerinden faydalanabilirsiniz.google tag manager nedir

Google Tag Manager Kullanmanın Avantajları

  • Etiketlerinizin zamanını optimize edebilirsiniz.
  • Etiket yöneticisinin zamanını belirleyebilirsiniz.
  • Web sitenizin veya ajanstaki müşterilerinizin hangi sayfadaki etiketlerin tetiklenip, tekilenmeyeceğine karar verebilirsiniz. 
  • Web sitesinizdeki etiket assistant ile strateji ve çözüm önerilerini daha yakından takip edebilirsiniz. 
  • “ Tag Manager” ile dönüşüm, pazarlama, entegrasyon, hedefleme gibi kitleye yönelik dijital stratejileri doğru zamanda kullanarak maksimum performans elde edebilirsiniz. 
  • Google Tag Manager ile Google Ads’teki dönüşümleri optimize edebilir, dönüşüm kurulumu ile web sitesindeki verilerin kayıt altına doğru bir şekilde alınmasını sağlayarak reklamları daha iyi optimize etmenize olanak sağlar. 
  • Google Ads’ te “ Tag Manager” kurulumu ile telefon tıklamaları, iletişim sayfası görüntülemeleri, form gönderme gibi potansiyel müşteri odaklı dönüşümlere doğru hedef kitle ile ulaşabilirsiniz. 

Google Tag Manager Kurulumu

Google arama motorundaki araçların kurulumu basittir. Gmail hesabınız ile www.tagmanager.google.com adresine giderek, size ait olan gmail adresi ile etiket yöneticisinin kurulumunu kolayca gerçekleştirebilirsiniz. Eğer bir ajans veya şirket sahibiyseniz müşterileriniz için etiket yöneticisini ayrı ayrı kurmakta fayda var, zira hesapta işlem gerçekleştirdiğinizde birbirine karışabilir etiketleri yönetmekte zorlanabilirsiniz. Google Tag Manager’da yaptığınız etiketlerin çalışıp, çalışmadığını görmek için Google Tag Assistant eklentisini kullanmanız işlemlerinizi daha kolay gerçekleştirmenize vesile olur. tag manager

Google Tag Assistant Nedir? Ne İşe Yarar?

Tag assistant belirli bir sayfada aktif işlem gören sayfaların Google’ da otomatik olarak izleme kodlarının doğrulanmasını sağlayan Google uzantısıdır. Google tag assistant ile önemli verilerinizi kontrol edebilir, verileri daha hızlı bir şekilde kullanabilirsiniz. 

Google Tag Manager ile Dönüşümleri Optimize Etmek Nasıl Fayda Sağlar?

Google Tag Manager ile, Google Ads reklam kampanyalarınızın nasıl dönüşüm sağladığını görmeniz için en iyi etiket dönüşüm izleme sistemidir. Hangi anahtar kelimenin web sitenize dönüşüm sağlayıp, sağlamadığını kontrol edebilir anahtar kelime optimizasyonu ile doğru hedefe doğru zamanda ulaşma olanağını yakayalayabilirsiniz.

Reklamdaki şehir ve bölge seçimlerinizi optimize ederek, etiket yöneticisinden hangi şehir veya bölgeden dönüşüm sağlayıp, sağlamadığını görebilir, kampanyalarınızı sadece dönüşüm olanağı ve ilgi alanı kitlesi yüksek şehirleri seçerek optimize edebilirsiniz. Reklam zaman planlaması ile saat ve diller seçeneğinde etiket yöneticisini kullanarak doğru zamanda doğru reklam stratejisi ile potansiyel müşterilerin reklamınızı tıklamasını sağlayabilirsiniz. 

  • Web sitenizin tüm sayfalarına gelen ziyaretçileri görebilirsiniz. 
  • E-ticaret sitelerinde sepete ekleme dönüşümlerini sayabilirsiniz. 
  • E-ticaret sitesinde alışveriş tamamlama dönüşümlerini sayabilirsiniz. 
  • Telefon ile arama dönüşümlerini sayabilirsiniz. 
  • Konum dönüşümü ile konumunuza gelen kişileri sayabilirsiniz. 

BENZER İÇERİKLER