Google Trendler İle Anahtar Kelime Planlayıcı Arasındaki Fark Nedir?


Elif Yılmaz, Yazdı
17.02.2023
1Okunma
- Google Trends Nedir Nasıl Kullanılır?
- Google Anahtar Kelime Planlayıcısı Nedir?
- Anahtar Kelime Planlayıcısı Etkili midir?
- Trendler Anahtar Kelime Planlayıcısı Nedir?
- Trendler Anahtar Kelime Planlayıcısı Nasıl Çalışır?
- Trendler Anahtar Kelime Planlayıcısı Ne Gibi Faydalar Sağlar?
- Trendler Anahtar Kelime Planlayıcısı Ne Kadar Güvenilirdir?
- Trendler Anahtar Kelime Planlayıcısı Ücretsiz mi?
Google trendler ile anahtar kelime planlayıcı arasındaki fark nedir? sorusu daha çok dijital pazarlama sektöründe web siteleri ve sosyal medya üzerinden reklam ve tanıtım yapan şirketler ve markalar açısından önemli bir konudur.
Google trendlerin ve anahtar kelime planlayıcısının Dijital Pazarlama için önemi büyüktür. Özellikle içerik hazırlarken SEO ve SEM alanında en çok kullanılan terimlerdir. Google’ın web sitesi sahipleri için oluşturduğu bir SEO aracıdır diyebiliriz. Google trends yapılan aramalarda arama kelimelerinin ve anahtar kelimelerinin günlük olarak aratılma seviyesini göstermektedir. Bu anahtar kelimelerinin araştırılması Google Trends’in önemli bir uygulama olduğunu kanıtlamaktadır. Bu uygulamalar günümüzde herkese açık olan ve kullanılan servislerdir. Bu servislerin takibi günlük olarak yapılmaktadır. Güncel olarak arama sorgusu veya takibe almak, anlık iniş ve çıkışların tahmini ve bunun üzerine değerlenmek amacıyla kullanılmaktadır.
Google Trends’in kendine has özellikleri vardır. Markanın veya ürünün bilinirliği için çalışmalar yapılırken, yeni Pazar konusunda araştırmalar yapmak ve hedef kitleye ulaşmak için bir bağ kurma amacıyla oluşturulmuştur. SEO içerikli makaleler ve bloglar yazılırken bu anahtar kelimeleri barındıran içerikler yazılmaktadır. En çok merak edilen kelimeler ve sorular üzerinden yeni içerikler oluşturulur. Böylece Google dizininde bu içerikler en üst sıralarda yer almış olur.
Bu nedenle içerik hazırlanırken Google Trends’le ortak bir çalışma halinde olunması gerekmektedir. Bu servisler aynı zamanda kolay bilgi akışını da sağlamaktadır. Birçok arama motoru bulunmaktadır. Bu arama motorlarındaki veriler total olarak herhangi bir sonuç vermeyebilir. Bu nedenle verileri değerlendirirken dikkat edilmesi gerekmektedir. Arama sonuçları zaman zaman Google üzerinden değişebilmektedir. Bu sonuçların verileri çok olduğu için trend sonuçlar farklılık gösterebilir.
Bu veriler günlük, saat, haftalık, aylık ve yıllık olarak değerlendirilerek farklı sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle değerlendirme yaparken zaman faktörünü de göz önünde bulundurmanız gerekmektedir. Örneğin dört saat içinde 2022 yılını baz alıp bugüne kadar yapılan muhtemel arama sonuçlarının tümüne ulaşabilirsiniz. Zamana, kategoriye ve ülkelere göre bu bilgilere ulaşmanız mümkün. Bu bilgilere Google tarayıcı detayıyla rahatlıkla ulaşabilirsiniz. Google trends sayesinde markaların popülerliğini araştırabilirsiniz.
İki ana Backlink türü vardır. İlk tip dofollow, diğeri ise nofollow. Bağlantınız rel=nofollow özniteliğine sahip değilse, Google onu takip edecek ve bunu web sitenize yönelik bir güven oyu olarak değerlendirecektir.Böylece fiyat ürünleri veya hizmetleri dışında da piyasa araştırması yapabilir ve böylelikle rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz. Bunun için üç ya da beş kelime ekleyip istatistikleri kontrol ederek analiz yapabilirsiniz. Farklı ülkelerdeki trendler hakkında bilgi edinebilirsiniz. Onların ilgilendiği konuları dikkate alabilirsiniz. Yurtdışına açılan bir firmaysanız bu konu sizin için önemli olacaktır. Bunun yanı sıra farklı pazar alanlarını da keşfetmiş olursunuz. Diğer ülkelerde pazara yeni girecek olan ürünleri de keşfedebilirsiniz.
Google trendler ile anahtar kelime planlayıcı arasındaki fark nedir? 2006 yılında kurulan Google Trends pazarlamacıların en çok tercih ettiği uygulamadır. Tarayıcıdan elde edilen veriler birçok pazarlamacının işini kolaylaştırmaktadır. Google Trends yalnızca bir istatistik kaynağı olarak değerlendirilmektedir. Veriler sürekli olarak güncellenmektedir. Anahtar kelime ise pazarlamasını yapacağınız markanın veya ürünü tanıtmanız için kullandığınız kelime grubudur. Bu kelimeler reklamınızı nerede ve ne zaman görüntüleneceğinizi sağlar. Google trendsler en çok SEO hizmetinin raporlama alanlarında kullanılır.
Seçtiğiniz anahtar kelimeler, yaptığınız reklamları müşterinize göstermenizi sağlar. Google’da arama yaparken kullanılan kelimelerin reklam kampanyasına uygun olması gerekmektedir. Bu yüzden kampanyalarda kaliteli ve ilgili anahtar kelimeler seçmelisiniz. Böylece daha fazla müşteriye ulaşmanız daha da kolay olacaktır.
Anahtar kelime planlayıcı diğer adıyla Google Ads Keyword Planner ise pazarlama aşamasında ortaya çıkar. Anahtar kelime planlayıcı güçlü, etkili bir anahtar kelime listesi oluşturmanızı sağlarken diğer yandan da tıklama başına olan ödeme kampanyanızı avantaja dönüştürerek başlatmanıza yardımcı olur.
Google Ads aynı zamanda Google’ın ücretsiz kullanılan bir aracıdır. Anahtar kelime planlayıcı, sunduğu anahtar kelimelerle ilgili önerileri ve tahmini bütçeleriyle sizlere reklam stratejisi oluşturmanıza yardımcı olur. Anahtar kelime planlayıcı kullanınca iki seçenek karşınıza çıkacaktır. Bunlar yeni anahtar kelimeler diğeri ise arama hacmi ve tahminlerdir. Biri daha çok kullanılan anahtar kelimeleri belirler, diğeri ise anahtar kelimelerinin kullanım hacmini belirlemektedir.
Google Trends Nedir Nasıl Kullanılır?
Google Trends, Google'ın popüler arama terimlerini izlemek için ücretsiz bir araçtır. Google Trendler, herhangi bir terim hakkında arama eğilimlerini ve istatistikleri dünyanın her yerinde yaygın olarak görmek için kullanılır. Arama eğilimleri, aranan kelime veya kalıpların arama motorlarının ne kadar kaydettiğini gösteren trendlerdir. Biri aramaları gözlemlemek isterse, Google Trends kullanımının temelinde birkaç basit adım vardır. Arama motoru arama terimleri ya da kalıplarına girin. Google Trends, arama motorlarının alınan kelime ve kalıpların nasıl değerlendirebildiğini kısa bir süre sonra gösterecektir. İkinci olarak, aranan terimlerin arama trendlerini görmek üzere bir zaman aralığı ayarlayın.
Google Trendler, geçmiş arama verilerini veya yakın zamanda aranan terimleri izlemek için zaman aralığını değiştirebilirsiniz. Üçüncü olarak, tüm zaman aralıklarındaki arama trendlerini görüntüleyin. Google Trendler, arama trendlerini dört şekilde gösterir: ülke bazında, belli konular ile ilgili olarak, arama kalıpları bazında veya belli bir anahtar kelime ya da kalıpla aynı anda aranan kelimeler olarak.
Google Trends, arama trendlerinin analizini oluşturmak için kullanılan diğer hipnotik araçlarla da harmanlanabilir. Kullanıcılar arama trendlerini, diğer arama motorlarının arama verilerini kullanarak inceler ve tartışırlar. Böylece, arama trendlerini etkileyen kalıplar üzerinde daha fazla etki sahibi olabilmek mümkündür. Söz konusu arama trendleri, firmalar veya pazarlama stratejileri konusunda plan yapanlar için önemli bir araç görevini yerine getirir. Google Trendler, arama trendleri hakkında tahmin yürütmek için yararlı bir araç olarak da kullanılabilir.
Örneğin, trendleri etkileyen faktörleri takip ederek, trendler hakkında gelecekte oluşabilecek arama trendlerinin tahmin edilmesi mümkün olacaktır. Bazı önemli güncellemelerin ardından, Google Trends daha kullanışlı hale getirilmiştir. Özellikle, kullanıcıların kendi kendi arama trendlerini kullanarak arama trendlerini analiz etme ve öngörme gücüne sahip oldukları Google Trends Explore özelliği çok daha kullanışlı hale getirildi. Google Trends'in özellikleri, arama trendlerini anlamanın basit bir yolu sunar ve bununla ilgili kritik yol göstericiler sağlar. Kullanıcılar, ilgili arama trendlerini inceleyebilir, arama trendlerini etkileyen kalıplara insanları görebilir ve arama trendleri hakkında öngörüler yapabilirler.
Google Anahtar Kelime Planlayıcısı Nedir?
Anahtar Kelime Planlayıcı, bir web sitesinin potansiyel ziyaretçilere arama motorları üzerinden ulaşmasını kolaylaştırmak için kullanılan Google araçlarıdır. Anahtar kelime planlayıcı, arama motorlarında kullanılacak anahtar kelimeleri bulabilmeyi kolaylaştırarak web sitenize trafik çekmeyi arttıracak popüler kelimeleri ve aranma hacimlerini ücretsiz gösterir. SEO teknikleri ve web sitesi iyileştirme çalışmalarında anahtar kelime planlayıcısı önemli kullanılan araçlara eşlik eder.
Anahtar Kelime Planlayıcısı Etkili midir?
Anahtar kelime planlayıcı, arama motoru optimizationu (SEO) stratejilerinizi geliştirmenize ve web sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek için potansiyel anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olur. Anahtar kelimeleri doğru şekilde seçerek arama motorlarının arama sıralamasını iyileştirebilir, marka bilinirliği ve ve sitenizin popülerliğini arttırabilirsiniz. SEO çalışmalarının ilk adımı anahtar kelime araştırmasıdır. Doğru SEO stratejileri ile çalışılan her web sitesi için verim ve geri dönüşüm sağlanabilir. Teknik SEO çalışmaları ve Dijital Pazarlama stratejileri için SEO ajansı ile çalışıp, profesyonel destek alarak, bütün yeni medya iyileştirme çalışmalarınızı üst sıralara taşıyabilirsiniz.
Trendler Anahtar Kelime Planlayıcısı Nedir?
Trendler anahtar kelime planlayıcısı, bir arama motoru optimizasyonu (SEO) aracıdır. Google Trends'in özel bir araç kutusu, kullanıcıların Google arama sonuçlarına nasıl etkide bulunduklarını görmek ve kelime aralıkları hakkında ölçeklenebilir raporlar oluşturmak için kullanılır.Sektörel olarak anahtar kelime planlayıcısını kullanarak merak ettiğiniz anahtar kelime aranma hacminin değerlerini kanıtlar ile beraber görebilmenize olanak sağlar.
Trendler Anahtar Kelime Planlayıcısı Nasıl Çalışır?
Trendler Anahtar Kelime Planlayıcısı, bir arama motoru optimizasyonu aracı olarak, kullanıcılara arama sonuçları hakkında anında izlenimler sağlar. Aynı zamanda, çeşitli arama sorgularının üzerinde anında arama istatistikleri sağlayarak, kullanıcıların arama sorgularının ne kadar etkili olacağını tahmin etmelerine yardımcı olur.
Trendler Anahtar Kelime Planlayıcısı Ne Gibi Faydalar Sağlar?
Trendler Anahtar Kelime Planlayıcısı arama sonuçlarınızı anında optimizasyonu için kullanıcılara çok sayıda fayda sağlar. Kullanıcılar popüler arama terimlerini tahmin edebilirler ve bir arama teriminin arama sonuçlarına ne kadar etkili olacağını tahmin ederek SEO çalışmalarında başarı sağlamak için kullanılırlar. Ayrıca, aynı arama sorgularının ne kadar cihazlara geldiğini izlemek ve tüm arama sorgularını kolayca gözlemlemek için Google SEO araçları önemli web verileri içerisindedir.
Trendler Anahtar Kelime Planlayıcısı Ne Kadar Güvenilirdir?
Trendler Anahtar Kelime Planlayıcısı Google için tarafından geliştirilmiştir ve Google tarafından desteklenmektedir. Güvenliğe önem veren bir Google ürünü olduğu için, Trendler Anahtar Kelime Planlayıcısı çok güvenilirdir.
Trendler Anahtar Kelime Planlayıcısı Ücretsiz mi?
Evet, Trendler Anahtar Kelime Planlayıcısı ücretsizdir. Kullanıcılar Trendler Anahtar Kelime Planlayıcısını Google tarafından sağlanan verilerden ve çok sayıda ücretsiz ve ödemeli arama seçeneklerinden yararlanarak kullanabilir.
İlginizi Çekecek Diğer İçerikler
- SEO'da SWOT Analizi Nedir?
- Kurumsal SEO Nedir Nasıl Yapılır?
- SEO Ajansı Nedir? SEO Çalışmasında Neler Yapar
- 2023 SEO Trendleri
- E-E-A-T İle Google'da Sitenizi Daha Kaliteli Hale Getirin
- Query Deserves Freshness Algoritması (QDF) Nedir?
- SEO Analizi Nedir Nasıl Yapılır?
- SEO Uyumlu Pagination Yapısı Oluşturma
- En İyi SEO Araçları Nedir? SEO Uzmanlarının Kullandığı Popüler SEO Araçları
- Google’ın Yeni Faydalı İçerik Güncellemesi Kaliteli içerikleri Hedefliyor
Soru Sor
BENZER İÇERİKLER

SEO'da SWOT Analizi Nedir?

Kurumsal SEO Nedir Nasıl Yapılır?

SEO Ajansı Nedir? SEO Çalışmasında Neler Yapar

2023 SEO Trendleri

E-E-A-T İle Google'da Sitenizi Daha Kaliteli Hale Getirin

Query Deserves Freshness Algoritması (QDF) Nedir?

SEO Analizi Nedir Nasıl Yapılır?

SEO Uyumlu Pagination Yapısı Oluşturma

En İyi SEO Araçları Nedir? SEO Uzmanlarının Kullandığı Popüler SEO Araçları

Google’ın Yeni Faydalı İçerik Güncellemesi Kaliteli içerikleri Hedefliyor