Google Trendler İle Anahtar Kelime Planlayıcı Arasındaki Fark Nedir?

Google Trendler İle Anahtar Kelime Planlayıcı Arasındaki Fark Nedir?
Google Trendler İle Anahtar Kelime Planlayıcı Arasındaki Fark Nedir?

Elif YILMAZ,
Editör

2022-08-09
1Okunma

Google trendler ile anahtar kelime planlayıcı arasındaki fark nedir? sorusu daha çok dijital pazarlama sektöründe web siteleri ve sosyal medya üzerinden reklam ve tanıtım yapan şirketler ve markalar açısından önemli bir konudur.

Google trendlerin ve anahtar kelime planlayıcısının dijital pazarlama için önemi büyüktür. Özellikle içerik hazırlarken SEO ve SEM alanında en çok kullanılan terimlerdir. Google’ın web sitesi sahipleri için oluşturduğu bir SEO aracıdır diyebiliriz. Google trends yapılan aramalarda arama kelimelerinin ve anahtar kelimelerinin günlük olarak aratılma seviyesini göstermektedir. Bu anahtar kelimelerinin araştırılması Google Trends’in önemli bir uygulama olduğunu kanıtlamaktadır. Bu uygulamalar günümüzde herkese açık olan ve kullanılan servislerdir. Bu servislerin takibi günlük olarak yapılmaktadır. Güncel olarak arama sorgusu veya takibe almak, anlık iniş ve çıkışların tahmini ve bunun üzerine değerlenmek amacıyla kullanılmaktadır.

 Google Trends’in kendine has özellikleri vardır. Markanın veya ürünün bilinirliği için çalışmalar yapılırken, yeni Pazar konusunda araştırmalar yapmak ve hedef kitleye ulaşmak için bir bağ kurma amacıyla oluşturulmuştur. SEO içerikli makaleler ve bloglar yazılırken bu anahtar kelimeleri barındıran içerikler yazılmaktadır. En çok merak edilen kelimeler ve sorular üzerinden yeni içerikler oluşturulur. Böylece Google dizininde bu içerikler en üst sıralarda yer almış olur.

Bu nedenle içerik hazırlanırken Google Trends’le ortak bir çalışma halinde olunması gerekmektedir. Bu servisler aynı zamanda kolay bilgi akışını da sağlamaktadır. Birçok arama motoru bulunmaktadır. Bu arama motorlarındaki veriler total olarak herhangi bir sonuç vermeyebilir. Bu nedenle verileri değerlendirirken dikkat edilmesi gerekmektedir. Arama sonuçları zaman zaman Google üzerinden değişebilmektedir. Bu sonuçların verileri çok olduğu için trend sonuçlar farklılık gösterebilir.google trendler

Bu veriler günlük, saat, haftalık, aylık ve yıllık olarak değerlendirilerek farklı sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle değerlendirme yaparken zaman faktörünü de göz önünde bulundurmanız gerekmektedir. Örneğin dört saat içinde 2022 yılını baz alıp bugüne kadar yapılan muhtemel arama sonuçlarının tümüne ulaşabilirsiniz. Zamana, kategoriye ve ülkelere göre bu bilgilere ulaşmanız mümkün. Bu bilgilere Google tarayıcı detayıyla rahatlıkla ulaşabilirsiniz. Google trends sayesinde markaların popülerliğini araştırabilirsiniz.

Backlink Çeşitleri

  • İki ana backlink türü vardır. İlk tip dofollow, diğeri ise nofollow. Bağlantınız rel=nofollow özniteliğine sahip değilse, Google onu takip edecek ve bunu web sitenize yönelik bir güven oyu olarak değerlendirecektir. 

Böylece fiyat ürünleri veya hizmetleri dışında da piyasa araştırması yapabilir ve böylelikle rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz. Bunun için üç ya da beş kelime ekleyip istatistikleri kontrol ederek analiz yapabilirsiniz. Farklı ülkelerdeki trendler hakkında bilgi edinebilirsiniz. Onların ilgilendiği konuları dikkate alabilirsiniz. Yurtdışına açılan bir firmaysanız bu konu sizin için önemli olacaktır. Bunun yanı sıra farklı pazar alanlarını da keşfetmiş olursunuz. Diğer ülkelerde pazara yeni girecek olan ürünleri de keşfedebilirsiniz.

Google trendler ile anahtar kelime planlayıcı arasındaki fark nedir? 2006 yılında kurulan Google Trends pazarlamacıların en çok tercih ettiği uygulamadır. Tarayıcıdan elde edilen veriler birçok pazarlamacının işini kolaylaştırmaktadır. Google Trends yalnızca bir istatistik kaynağı olarak değerlendirilmektedir. Veriler sürekli olarak güncellenmektedir. Anahtar kelime ise pazarlamasını yapacağınız markanın veya ürünü tanıtmanız için kullandığınız kelime grubudur. Bu kelimeler reklamınızı nerede ve ne zaman görüntüleneceğinizi sağlar. Google trendsler en çok SEO hizmetinin raporlama alanlarında kullanılır.  keywords

Seçtiğiniz anahtar kelimeler, yaptığınız reklamları müşterinize göstermenizi sağlar. Google’da arama yaparken kullanılan kelimelerin reklam kampanyasına uygun olması gerekmektedir. Bu yüzden kampanyalarda kaliteli ve ilgili anahtar kelimeler seçmelisiniz. Böylece daha fazla müşteriye ulaşmanız daha da kolay olacaktır.

Anahtar kelime planlayıcı diğer adıyla Google Ads Keyword Planner ise pazarlama aşamasında ortaya çıkar. Anahtar kelime planlayıcı güçlü, etkili bir anahtar kelime listesi  oluşturmanızı sağlarken diğer yandan da tıklama başına olan ödeme kampanyanızı avantaja dönüştürerek başlatmanıza yardımcı olur.

Google ADS aynı zamanda Google’ın ücretsiz kullanılan bir aracıdır. Anahtar kelime planlayıcı, sunduğu anahtar kelimelerle ilgili önerileri ve tahmini bütçeleriyle sizlere reklam stratejisi oluşturmanıza yardımcı olur.  Anahtar kelime planlayıcı kullanınca iki seçenek karşınıza çıkacaktır. Bunlar yeni anahtar kelimeler diğeri ise arama hacmi ve tahminlerdir. Biri daha çok kullanılan anahtar kelimeleri belirler, diğeri ise anahtar kelimelerinin kullanım hacmini belirlemektedir.

BENZER İÇERİKLER