Görüntülü Reklam Ağı Modeli Nedir?

Görüntülü Reklam Ağı Modeli Nedir?
Görüntülü Reklam Ağı Modeli Nedir?

Elif YILMAZ,
Editör

2022-08-02
1Okunma

Görüntülü reklam ağı modeli Google Ads’in reklam modelleri içerisinde olan, 2 milyondan fazla kullanıcıya erişim imkanı sağlayan, özelleştirilmiş modeller ve biçimler ile kullanıcılara avantaj sağlayan reklam dalıdır.

Google arama motoru pazarcılığı gitgide büyüyerek global olarak hizmet vermeye devam ediyor. Reklam modellerinde yapılan değişiklikler ile oldukça trend olan Google Ads’ dijital dünyada yerini hızla alan müşterilerine birbirinden farklı şeçeneklerin olduğun reklam modellerini ve makine öğrenimi algoritmasını sunarak internet pazarlamacılığında, reklam içeriklerini zenginleştirmeye devam ediyor. Google’da geçmişten günümüze kullanılan en eski reklam modeli arama ağı reklamlarıdır. Ürün veya hizmet satmak isteyen kullanıcıların sıklıkla tercih ettiği reklam çeşitleri oluşturduğu kampanya açıklamaları ve site bağlantısı uzantıları ile doğru zamanda doğru yerde stratejik olarak müşterilerine ulaşıyor. 

Görüntülü reklam ağı modelleri “yeniden pazarlama” satış stratejileri ile e-ticaret sektöründeki kullanıcılar için büyük avantaj oluşturan reklam modelleri içerisindedir. Görüntülü reklam ağı modeli ile geçmişteki müşterilerinize ulaşarak, yaşam boyu en yüksek değere sahip kullanıcılara erişim imkanı sağlayabilirsiniz. Görüntülü reklam ağı modelleri youtube, gmail, video gibi zengin medya içeriklerinde görülebilir.görüntülü reklam

Görsel metinlere göre daha akılda kalıcı bir algoritma yarattığı için görüntülü reklam ağı modelini kullanmak satış oranına arttıran reklam pazarlamacılığı stratejileri içerisindedir. Görüntülü reklam ağı modeli diğer reklam modellerine göre daha fazla dönüşüm elde edebileceğiniz, potansiyel müşteri kitlenize daha kısa sürede ulaşmanızı sağlayan reklam modelidir. Görünürlük arttırma ve hedef gösterim payı uygulamaları için görüntülü reklam ağı modelleri Google Ads’ tarafından önerilenler içerisindedir. Görüntülü reklam ağı kullanıcı hedefleri seçerken müşterileriniz ile ilgili ayrıntılı bilgilere ulaşarak potansiyel müşteri kitlenize tam olarak hitap etmenizi sağlar. 

Görüntülü Reklam Ağı Alt Modelleri

Metin Reklamları: Arama ağı metin reklamları modeli ile aynı özelliklere sahip, görüntülü metin reklamları metinden oluşan reklam türlerini temsil eder. 

Görüntülü Reklamlar: Yayınlanan web sitesi banner veya video içeriği gibi uygulamalarda boyutlandırılmış resim içeren reklam modelidir. Görüntülü reklam ağında görseller Google Ads yönergelerine göre hazırlanır. 

Zengin Görsel Medya Reklamları: Reklamı tıklayan kullanıcıların animasyon, banner, gibi resimler ile etkileşime girdiği reklam türüdür. Bu reklam modelinde ürün veya hizmetle ilgili en sade ve en iyi anlatıma sahip öğelerin kullanılması zengin görsel medya reklamlarınızı ön plana çıkarır. 

Video Reklamları: Youtube ‘a dahil edilen görüntülü reklam ağı video reklamlar ile günümüzde popülerlik kazanmış, tercih edilen reklam modellerine eşlik etmektedir. Görüntülü reklamlarınızı Youtube reklamlarının yanına yerleştirerek etkin ve ilgi alanı yüksek kitle segmentine ulaşabilirsiniz. 

Yeniden Pazarlama; “Remarketing” Son yıllarda dijital dünyada reklam modelleri içerisinde olan remarketing reklamlarını sıklıkla duymuşsunuzdur. Remarketing reklamları ile geçmişte sitenizi ziyaret edip, ürün satın alan ve almayan kullanıcılara ulaşarak, dönüşüm raporlarından elde ettiğiniz optimizasyon düzenlemelerine göre geçmiş müşterilerinize benzer kitleler, yakın ilgi alanı kitleleri, pazardaki kitleler, müşteri eşleştirme gibi hedefleme seçenekleri ile direk satış veya hedef gösterim payı odaklı dönüşümler elde etmenize olanak sağlar.  

Görüntülü reklam ağı modellerinin bir diğer kullanıcı özelliği otomatik hedefleme stratejisidir. Görüntülü reklamlar ile duyarlı ve dinamik hedefleme seçenekleri reklamınız için en iyi görselleri ve başlık ve açıklamaları getirerek vakti olmayan kullanıcıların yararlanacağı reklam satışı dönüşüm stratejilerine eşlik eder. Görüntülü reklam ağı modeli ile reklam performansını üst sıralara taşıyabilirsiniz. 

Görüntülü reklam ağı modelleri diğer reklam modellerine göre direk potansiyel müşteri ve hedef odaklı ilerleyen reklam gruplarından oluşturulur. Video, resim, gmail pazarlamacılığı gibi Google uygulamaları ile kullanıcı oranlarını makine öğrenimi algoritması ile ayırt ederek, sizin ürün ve ya hizmetleriniz ile ilgilenen kullanıcıların arama sorgularında direk önüne çıkarır. Geçmişte sitenizi ziyaret eden, kullanıcıları bulmanıza olanak sağlayarak, benzer hedef kitleye farklı dallardaki ürün veya hizmeti yeniden pazarlamanıza olanak tanır.

BENZER İÇERİKLER