Landing Page Nedir? Nasıl Kullanılır?

Landing Page Nedir? Nasıl Kullanılır?

Dijital reklam çalışmasının amacı müşterinin ilgisi çekmek ve dönüşüm elde etmektir. Langing page aracını kullanarak bu amaca rahatlıkla ulaşabilirsiniz.

Dijital reklam modellerinde Google Ads’ in en çok bu aracı kullanılmaktadır. Sizlerde bu yöntemi uygulayarak markanızla ya da ürünlerinizle ilgilenen kullanıcılarla aktif bir şekilde iletişime geçebilirsiniz. Landing page SEO çalışması yapılan web sitelerinde alaka düzeyi, kontrol ve sonuçları olumlu etkileyen çalışmalar içerisindedir. Landing page in anlamı açılış-varış sayfası olarak düşünülebilir. Bir linke ulaşmak için tıklanan sayfaya denilmektedir. İnternet sitelerinde yayınlanan spesifik bir ürünü, hizmeti veya reklam kampanyasını barındırır.

Diğer web sayfalarından farklı olarak landing page dönüşüm sağlamak amacıyla yapılmaktadır. Bu sayfadaki kullanıcıyı diğer sayfalara yönlendirmek için yapılmaktadır. Örnek olarak; herhangi bir web sitesi Google Ads için yapılan reklam kampanyası landing page satış ve bilgi edinme sayfalarında yönlendirilerek yapılır. Bu sayfalar ise mesajlara göre inşa edilir ve uygulanır böylece içerikler oluşturulur. Tasarımın temel amacı ise dönüşüm sağlamak ve müşterileri potansiyel alıcı hale getirmektir.

Landing page aracı, sayfaların işlevini yerine getirir ve öncelik olarak kullanıcının sosyal medya ya da Adwords reklamlarına tıklamasını sağlar. Böylece reklam bağlantısından landing page sayfasına ulaşan kişi burada bir form doldurur. Bu işlemin sonucunda ürün bağlantısına otomatik olarak yönlendirilir. Bu aracı kullanırken dikkat edilmesi gereken bazı detaylar vardır, o da tasarımdır.

Sitenin kolay ve karışık olmaması gerekir. Göze hitap eden, göz yormayan kullanıcı dostu bir dizaynı olması önemlidir. Renk ve görsel planlamasının çok iyi yapılmalıdır. Formu ve içeriği ön plana çıkaran minimal bir tasarım her zaman için etki alır. Sayfaya gelen kullanıcıyı aktif hale getirmek için bir mesaj olması gerekir. Bu yöntemin çok iyi ve doğru yerde kullanılması önemlidir. Örnek olarak, moda ürünleri satan bir siteniz var ve landing page tasarladıysanız “sezon kampanyalarını kaçırmayın” gibi bir çağrışım harekete geçirici mesajı cümle içerisinde kullanabilirsiniz.

Landing page için hazırlayacağınız içeriğin ikna edici olmalıdır. Kullanıcının formu doldurmaya teşvik etmelisiniz. Ona avantajlardan söz etmelisiniz. Satış linkine yönlendirme yapıldıysa ürünün özelliklerini detaylı bir şekilde açıklamalısınız. Güven unsuru da landing page çalışmaları için önemlidir.

Kullanıcının sitenizle ilgilenmesi için sizin güven vermeniz gerekir. Bunun için müşteri deneyimlerine sayfanızda yer vermelisiniz. Markayı daha önce kullanan kişilerin yorumlarına ve puanlamalarını landing page sayfasına ekleyin.

Landing page için form hazırlarken hedef odaklı olmalısınız. Sitenizin tasarımını yaparken müşteriden gelen bilgileri istemeli ve formu buna göre tasarlamalısınız. Amacınız dışındaki gereksiz bilgiler formda olmamalıdır. Formun karmaşık olmamasına dikkat etmelisiniz. Formda müşteriden istenilen bilginin hedefe gidip, direk istenilen sonucu vermesi gerekir.

Tasarımda yer alan Kullanıcı deneyimi odaklı çalışmalar formun ana unsuru oluşturur. Bu yüzden yer alan içeriklerin, metinlerin, görsellerin forma yönlendirilmesi gerekmektedir. Arka plan rengi ve görsel öğelerin diğer unsurlarla uyumlu olmalıdır. Form hazırlarken büyük butonlar kullanın, bu müşterinin ilgisini çeker. Böyle bir tasarım mobil cihazlarda da etkilidir. Estetik ve dikkat çekici bir form hazırlamalısınız.

 

landing page

 

Landing page hazırlarken en iyi SEO çalışmalarının yapılması gerekir. Tek sayfalı olan sitelerin optimizasyonu diğerlerine göre daha zordur ve zaman alır. Çünkü içeriğin ve diğer öğelerin tek bir sayfada yer alır. Etkin bir çalışma yaparak landing page sitesini arama motorlarında görünür hale getirebilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken ilk şey Site içi SEO çalışmalarıdır. Site içi SEO çalışmalarınız ne kadar güncel ve Kullanıcı deneyimi odaklı olursa landing page ilişkiniz müşteri ile bir o kadar kuvvetlenir. Bunun için yapmanız gereken bazı detaylar vardır. Bunlar;

  • Site hızı
  • Anahtar kelime optimazyonu
  • Meta açıklamalarının yazılması
  • Mobil kullanılabilirlik kontrolü
  • Backlink kullanımı
  • Görsel ve teknik optimizasyon

E-ticaret sitelerinde ise geri dönüşlerde etkin olan Landing Page uygulamasında dikkat etmeniz gerekenler şunlardır;

  • Güven oluşturma
  • SEO çalışması
  • Temel özellikler
  • Hazırlamadan önce bilmeniz gerekenler
  • Kampanya sonunda neler yapacağınız
  • Tasarımla ilgili detaylar
  • İçerikteki form kullanımlarına değinmelisiniz.

Dikkat etmeniz gereken diğer özellikler ise; reklam kampanyalarınızla sayfa içeriğinizin örtüşmesi gerekir

  • Sürekliliği koruyun
  • Konuyu uzatmayın mesajınız kısa ve öz olsun
  • Çarpıcı başlıklar kullanın
  • Gereksiz detaylara girmeyin varsa sayfadan çıkarın
  • Uzun sayfalarda eyleme çağırma sloganları kullanın.
  • Güven yaratmak için;
  • İletişim bilgilerinizi paylaşın
  • Klişe satış cümlelerinden kaçının, hiç kullanmayın
  • Gerçek veriler kullanın
  • İhtiyacınız olmayan bilgileri hiç istemeyin
  • Sertifikalarınızı gösterin
  • Kullanıcı yorumlarını sürekli paylaşın.

Yukarıda bahsettiğimiz unsurlar doğrultusunda Landing Page sayfa çalışması yaparsanız kısa sürede marka bilinirliliğiniz ve ürün satışlarınız artış sağlar.

Açılış Sayfası Neden Önemlidir?

Kullanıcı deneyimi tasarımının ön planda olduğu, nihai URL’nin hedef alındığı, Google Ads reklam modellerinde sıklıkla alaka düzeyi, kontrol ve sonuçların baz alınarak değer verildiği açılış sayfası potansiyel müşteri çekme, marka bilinirliğini arttırma, ürün veya hizmeti tam olarak vurgulamak için önem arz eder. Ürün veya hizmet için dönüşüm oranını arttırır. SEO çalışması yapılan web sitelerinin açılış sayfası ve alaka düzeyi reklam sıralamalarında etki gösterir. 

Landing Page Nasıl Olmalıdır?

Landing page yani açılış sayfasının tek bir sayfa içerisinde bütünü ve istenilen konuyu kullanıcıyı tam olarak vermesi gerekmektedir. Landing page değeri yüksek olan sayfanın kullanıcı deneyimi tasarımı, site içi SEO çalışmaları, görsel optimizasyonu, meta etiketleri gibi çalışmalarının eksiksiz olması gerekmektedir. İşlenilen konunun birkaç farklı başlık ve açıklaması olabilir, hepsinin tek bir sayfa içerisinde işlenmesi landing page değerini arttırır.

 

Landing Page Nedir?

Landing page, ziyaretçilerin özel olarak bir web sitesine yönlendirilerek, web sitesi içerisinde özelleştirilmiş bir tek sayfa olarak tasarlanmış bir web sayfasıdır. Landing page, bir web sitesinin bağlamının özetlenmesi ve organizasyonun sağlanması için kullanılan bir tür sayfadır. Genellikle bir web sitesinin ana sayfası olarak adlandırılır ve tüm ziyaretçilerin ilk gördükleri sayfadır. İlk olarak, ziyaretçilerin, müşteri hizmetleri ve satış destekleri gibi önemli bilgileri bulmasını sağlamak için tasarlanan ziyaretçileri potansiyel müşteriye çevirmek için genellikle landing page sayfası kullanılır. 

Landing Page Nasıl Yönetilir?

Landing page, web sitesi içerisinde içerik yönetimi, hesap yönetimi, ürün yönetimi ve diğer tüm yönetimler gibi genel web sitesi yönetiminin ötesinde özel olarak tasarlanır.  Landing page’ler, basitçe bir hedefe sahip sayfalardır. Bir markaya, ürüne, ücretsiz deneme, satış veya kampanya gibi özel bir konuya yoğunlaşırlar. Bir markaya bilinirliğini artırmak ve müşterileri çekmek için kullanılan açılış sayfasını temsil eder. Bazı özellikleri; Landing page sayfasının açılış hızının optimize edilmiş olup, ana hedef olarak ziyaretçilerin kullanımını kolaylaştırmak ürün kullanarak hedef kitle ile iletişimin sağlanması gibi özelliklerin temel olarak alındığı sayfayı kapsar. İnsanların landing sayfasına ulaşmak için aşamasından sağlam bir başlangıç sağlamak için spektrumun tamamını kapsayacak şekilde disiplinli ve özgün bir tasarımı bulunur. Genellikle açıklamalar ve özetler de içeren bir üstbilgi eşlik eder. 

Landing Page'in Amacı Nedir?

Landing page'in genel amacı, web sitesi ziyaretçilerinin belirli bir hedefe ulaşmak için bir aracı olarak kullanılmasıdır. Örneğin, ürün satışı, e-posta listesi kaydedilmesi vb. Landing page en iyi şekilde bir marka ürününün veya hizmetinin ziyaretçilere sunulması üzerine tasarlanmış sayfadır. Yani, bir landing page, müşterilere öneriyi sunarken verimli ve etkili bir şekilde pazarlama stratejisi sunar. Internet üzerinde reklam ve kampanya konularında hedef kitlelerle ilişkilerin oluşturulmasını ve çağrı toplayıcı çalışmaların gerçekleştirilmesini sağlamak için büyük önem kazanmıştır. Ayrıca, bir landing page üzerinden sosyal medyada çok daha pozitif bir etki almak mümkündür. Landing Page sayfasının amacı ürün veya hizmet dallarına ait web sitelerinin ziyaretçilerini potansiyel müşteriye çevirip, ziyaretçiyi satın alma yolunda ilerletmektir. 

Landing Page'in Etkisi Nedir?

Landing page, bir web sitesi için üretkenlik ve etkinlik açısından ciddi avantajlar getirir. Kullanıcı deneyimini geliştirmek, dönüşüm oranlarını arttırmak ve web sitesi trafiğinin artmasını teşvik etmek gibi birçok etkisi olabilir. Landing page etkileri için, web sitenizde ziyaretçilere sunulan ilk sayfadır. Bu sayfa, ziyaretçileri ürün veya hizmetlerinize karar vermeye ikna etmek için tasarlanmıştır. Konuşma veya görüşme olmadan, bu ilk sayfa, müşterilerinizin sizinle iş yapmak isteyip istemediğini karar vermesini sağlayacaktır. Landing page, web sitenizdeki giriş sayfanızın yerini alır. Bu sayfa, müşterilerinizi ürün veya hizmetleriniz hakkında bilgilendirmek veya satın alma yapmaya ikna etmek için tasarlanmıştır. Landing page etkileri, web sitenize ziyaret edenlerin ne kadar kaliteli ve ne kadar kolay bir şekilde görebilmesini ve ne kadar hızlı bir şekilde karar vermelerini sağlar. Landing page, ziyaretçilerinize satın alma yapmaya ikna etmek için tasarlanmıştır. Bu nedenle, landing page etkilerini sağlamak için, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi anlatmak için iyi bir tasarım ve düzenlemeye ihtiyacınız vardır. Landing pageiniz, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi temsili görseller, videolar veya animasyonlar ile destekleyerek, ziyaretçilerinizin daha çabuk karar vermesini sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda, landing pageiniz için anahtar kelimeler veya arama terimlerini kullanarak, ziyaretçilerinizin web sitenize daha kolay ulaşmasını sağlamanız gerekir.

Bir Landing Page Oluşturmak İçin Ne Gerekir?

Bir landing page oluşturmak için, hedef kitleye uygun ve tasarımı yapılmış bir web sitesinde özelleştirilmiş bir sayfa oluşturmak için kullanılan birçok araç gerekli olacaktır. Bunlar arasında içerik yönetimi, grafik tasarımı, arama motoru optimizasyonu (SEO), e-posta pazarlama ve web sitenizi etkin bir şekilde dönüştürmeyi teşvik eden diğer araçlar bulunuyor.

İlginizi Çekecek Diğer İçerikler

  1. E-Ticaret Siteleri İçin Blog İçerik Strajesi Nasıl Oluşturulur?
  2. E - Marketing Pazarlama Nedir?
  3. Dijital Markalaşma Nedir? Neden Önemlidir?
  4. Dijital İçerik Üretirken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
  5. Landing Page Nedir? Nasıl Kullanılır?
  6. Yurt Dışı Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?
  7. Google Analytics Nedir? Ne İşe Yarar?
  8. İçerik Pazarlama Ajansı Nedir?
  9. Dijital Pazarlama Hizmetleri Nelerdir?
  10. E-ticarette Zarar Kar Hesaplama

Soru Sor

Security Code

*Lütfen zorunlu alanları doldur...

BENZER İÇERİKLER