SEO Bittimi?

SEO Bittimi?
SEO Bittimi?

Elif YILMAZ,
Editör

2022-07-29
1Okunma

Her yıl birileri SEO'nun bittiğini ilan ediyor gibi gözüküyor. 2021'de Söylenenlere inanıyorsanız, tekrar düşünmeniz gerekiyor...

Gelişen teknoloji ile, Yapay zeka, arama motorlarında sesli arama, sosyal medya, ve dahası… Her yıl SEO'nun dahada etkili ama zor olmaya başladığı görülüyor. 20 yılı aşkın bir geçmişe sahip olan arama motorlarının Devi’ Google, daha gelişmiş alternatiflerle bir algoritma ile karşımızda.

Peki, 2021'de SEO bitti mi? bir kez daha cevap hayır. Bu makale, merkezi İstanbul'da bulunan ve Türkiye geneli, SEO danışmanlığı hizmetleri sunan bir SEO ajansı olan PR Bilgi Teknolojileri şirketinin SEO uzmanı, Erol Kanbur tarafından yazılmıştır. Erol Kanbur, birçok önde gelen uluslararası markayla, uzun yıllara dayanan deneyime sahip Türkiye’nin ilk SEO uzmanları arasında en popüler olanıdır.

 

seo ve sem

SEO 2021-2022'de hala geçerli olacak mı?

Evet tabi ki. Geçmişte etkili olan bazı SEO teknikleri iş görmeyi bıraksada SEO gelişmeye devam ediyor. Kullanıcıların amacına daha iyi ulaşmasını sağlamak, SEO’nun başlıca kuralıdır. Kendini sürekli olarak yenileyen arama motorları, daha iyi sonuçlar sunmak için spam içeriklerden kurtulmak adına, eskiden etkili olan SEO tekniklerini filtreleye alıp yapay zeka ile gelişmeye devam ediyor. Aslında buda akla SEO bitti düşüncesini getiriyor. Çünkü Artık gelişmelere ayak uyduramayan SEO uzmanları bir bir dökülerek sıralamalarını kaybedecektir.

SEO Şirketi ve SEO Danışmanı gibi sorgular için Google Trends'e bir göz atmak, dikkate değer bir yükseliş olduğunu gözler önüne sermektedir. Bu, SEO'nun bitmekte olan bir sektör olmadığı, hatta dahada etkisi yüksek olacağı anlamına gelir. Google Trends’in gösterdiği yükseliş grafiği ile, SEO Şirketi ve SEO danışmanı hizmetlerine olan ilgi tüm geçmiş zamanların en yüksek seviyesine ulaştığını, Google vermiş olduğu yükseliş grafiği ile, resmen belgelendirmiş oldu. 

SEO yükselişinin en büyük etkenlerden biri olan Pandemi; ‘evet pandemi döneminde Dünya genelinde yaşanan kapanmalar neticesinde, ‘şirketlerin e-ticarete yönelmesi ile e-ticaretin çığır atladığı bir dönemde, internetin gücüne tam olarak hakim olmayan markaları bile, satışlarını internet üzerinden sürdürmek için web sitelerine yatırım yapmalarına zorladı. Peki; Dijital dünyada etkili bir şekilde bulunabilirliği artırmanın, SEO stratejisinden daha iyi bir yolu var mı?
 

SEO neden bitmedi, ve/veya kimler için bitti?

Birçok sektörde olduğu gibi, SEO hakkında da birçok yanlış anlaşılmalar mevcuttur. Etkisiz ajanslar tarafından “hayal kırıklığına uğratılan” veya en yoğun sorguları bile gülünç fiyatlarla vaat ederek, ilk sıralarda listeleneceğini garanti eden, ballandırılarak atılan e-postalarının kurbanı olan işletmeler, örneğin, SEO'yu yetersiz veya boşa harcanan para olarak görmeleri gayet normal bir sonuç olmuştur.

Doğru seçilmiş bir SEO şirketi, iyi düşünülmüş bir SEO stratejisi ile, herhangi bir dijital pazarlama bütçesi için hala en etkili ve en uygun maliyetli yatırımlardan biridir. SEO sizi kitlenizi anlamanız için zorlar.

 

seo ve sem nedri nasıl çalışır

SEO, PPC ve Pazarlama, PPC Nedir? için (Pay Per Click) linki ziyaret edebilirsiniz. SEO, PPC ve Pazarlama harcamalarınızdan elde edilen dönüşümü ölçmeniz çok kolay ve basittir. Her dijital pazarlama bütçesinin dönüşümünü ölçümlendirmeniz, Google search console ve Google analytics raporları ile mümkündür.

Her anahtar kelime araştırmasında ve eşlemesinde yer alan kapsamlı kullanıcı raporları, markanızın kitlenizi ve çevrimiçi etkinliklerinin doğasını anlamasına yardımcı olacaktır.. Bilgilendirici, işlemsel veya pazarlama amaçlı olsun. Anahtar kelimeleri açılış sayfasında yer vermek, Google Ads'in kalite puanını artırarak daha iyi yerleşim ve daha düşük TBM'ler ödemenizi sağlayacaktır.

Otoriterlik ve özgünlük

Tıklama başına ödeme ve sosyal medya sponsorlukları marka bilinirliğini artırmak için harika araçlar olsa da, organik içerik size araçların daha ticari doğası nedeniyle hem PPC hem de sosyal açıdan farklı olan bir şey sunar: otorite ve özgünlük. İnternet kullanıcıları, tanıtım amaçlı olan veya ücretli reklam içeriklerinden hoşlanmayabilir, oysa iyi SEO ile otorite içeriği, kitlenizle sunmanız kitlenizle aynı dili konuşacak, ve kendini sponsorlu bir bağlantı ile karşılaştığında kullandığı “genemi” tabirini kullanmayıp müdahaleci hissine kapılmayacaklardır.

Kitlenizin güvenini kazanmak ve otoritenizi iletmek, ve doğal içerikler sunmak, SEO gibi insanların bilgiye kendi rızası ile ulaştığı organik kanallarla daha kolay.

İyi SEO, daha iyi bir kullanıcı deneyimine yol açar

Harika içerik, kullanıcınızı daha iyi anlamak ve marka bilinirliği üzerinde olumlu bir etki, bir SEO stratejisi benimsemenin en çekici faydalarından bazılarıdır. Ancak, mükemmel bir SEO stratejisinin en göze çarpan noktalarından biri, web sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirmektir.

2021'de web siteniz sanal mağazanız olacak ve fiziksel mağazanız kadar iyi görünmesi ve güven hissettirmesi gerekmektedir. Google'ın bir sıralama faktörü olarak ‘Core Web Vitals, yanı sayfa deneyimi güncellemesini başlatması ile birlikte “sayfa deneyimi’ , işletmenizin çevrimiçi başarısını belirlemede somut bir faktör haline geldi. Sayfa deneyimi, “Core Web Vitals” hakkında detaylı bir makaleye daha sonra yer vereceğimi bilmenizi isterim. 

Evet Arkadaşlar Özetlemek Gerekirse, SEO asla bitmez.

SEO sürekli iyileştirme gerektiren, tamamen yenilikler üzerine odaklanmış bir sistemdir. Kusursuz bir web sitesi veya keşfedilmemiş fırsatları olmayan bir web sitesi diye bir şey yoktur. SEO odaklı olmak, web sitenizin ve markanızın çevrimiçi potansiyel kitlenizden en iyi şekilde yararlanmaya çalışmak anlamına gelir. SEO iyileştirme süreçleri, yenilik arayışı ve takibi, yeni özgün içerikler sunma, ve en önemli konulardan biride dijital PR yoluyla hiç bitmeyen yeni bağlantılar elde etme çabasını içerir.

 

SEO Bittimi

2021 ve 2022’de Çok yönlü bir SEO stratejisine sahip olmak hiç bu kadar önemli olmamıştı. Yerel SEO, görsel arama, AMP, Schema kod işaretleme, gibi gelişmelerden sonra, SEO'nun bir kaç yıl öncesini göz önünüze getirdiğinizde değişimlerin inanılmaz ötesi olduğunu görmek kaçınılmaz. AMP Nedir, Rich Snippets (zengin Snippet) Nedir? , Schema kod işaretleme nedir, bunlarada bir sonraki makalelerde yer vereceğim.

SEO hiç bitecek mi?

SEO ile mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini, zamanında ve etkili yazılmış içeriği sağlamanın varlığı sona erecek mi? Bir kez daha tüm deneyimimle bahse girerim, SEO bitiyor şüphelerini geride bırakacaktır. Gelişen algoritmalar ise kendini SEO uzmanı sanan bir çok kişiyi geride bırakarak, her zamankinden “daha güçlü, daha etkili’ , bir şekilde yoluna devam edecektir. Ve yine de tüm markaların dijital pazarlama bütçelerinin merkezi olmayı sürdürecektir. Google'ın Arama sorumlusu John Mueller'e göre, arama motorları SEO'nun gerekli olmadığı bir noktaya asla gelmeyecektir.

BENZER İÇERİKLER