Site Dışı SEO


Elif Yılmaz, Yazdı
17.02.2023
1Okunma
- Site dışı SEO Neden Önemlidir?
- Bağlantılar ve site dışı SEO
- Bağlantıyla İlgili Olmayan Site Dışı SEO Nedir?
- Site Dışı Seo Çalışması
- Yerel Site dışı SEO hakkında bir not:
- Site Dışı SEO Nasıl Yapılır?
- Site Dışı SEO Nedir?
- Site dışı SEO Faaliyetleri Nelerdir?
- SEO ile site dışı SEO Arasındaki Farklar Nelerdir?
- Site dışı SEO Çalışmalarımı Nasıl Optimize Edebilirim?
- Site dışı SEO Çalışmaları İle Zamanla Ne Gibi Sonuçlar Elde Edebilirim?
"Site Dışı SEO" ingilizce olarak ("Off-Page SEO" olarak da adlandırılır), arama motoru sonuçlarındaki sayfalarda (SERP Özelliği) sıralamanızı yükseltmek için kendi web sitenizin dışında gerçekleştirilen eylemleri ifade eder.
Site içi SEO ile birlikte uygulandığında, bir sitenin sıralamasına yardımcı olan en etkili temel SEO faktörlerinden birkaçını içermektedir. Site Dışı SEO ile sıralama faktörleri için optimizasyon şunları ifade eder, bir sitenin popülerliği, kullanıcı deneyimi, alaka düzeyi, güvenilirliği ve yetkisine ilişkin arama motorlarının ve kullanıcı algısının iyileştirilmesini içerir. Internet'teki popüler ve güvenilir, hesaplar (sayfalar, sosyal ağlar, siteler, kişiler, vb.) tarafından web sitenize bağlantı veren veya web sitenizi tanıtan ve içeriğinizin kalitesi için etkin bir şekilde "referans olan" bağlantılarla popülerliğiniz artacaktır.
Site dışı SEO Neden Önemlidir?
Arama algoritmaları ve sıralama faktörleri sürekli değişirken, SEO topluluğu içindeki genel fikir birliği, Site Dışı SEO'nun bir web sitesine sağladığı alaka düzeyi, güvenilirlik ve otoritenin bir sayfanın sıralama yeteneğinde hala önemli bir rol oynadığı kanıtlanmıştır. Google'ın içeriği sıralamak için kullandığı algoritmayı uzun yıllardır takip ederek araştırmalarımız sonucu olarak, Arama Motoru Sıralama Faktörleri çalışmamızdan elde edilen veriler doğrultusunda, Site Dışı SEO ile ilgili faktörlerin sıralamadaki önem ağırlığının %50'sinden daha fazlasını taşıdığını göstermektedir.
Bağlantılar ve site dışı SEO
Geri bağlantı oluşturmak, Site dışı SEO'nun kalbinde yer alır. Arama motorları, bağlantılı içeriğin kalitesinin göstergeleri olarak geri bağlantıları kullanır, bu nedenle çok sayıda yüksek değerli geri bağlantıya sahip bir site, genellikle daha az geri bağlantıya sahip, ama Site içi SEO’da eşit bir siteden daha iyi sıralama konumuna sahip olur. Üç ana bağlantı türü vardır : doğal bağlantılar, manuel olarak oluşturulmuş bağlantılar veya kendi kendine oluşturulan bağlantılar. Doğal bağlantılar, bir sayfa sahibi tarafından herhangi bir işlem yapılmadan editöryal olarak verilir.
Örneğin, bir gönderiye en sevdikleri ürünü kitlesine işaret eden bir bağlantı ekleyen bir blog sahibi tarafından verilmesi, doğal bir bağlantıdır. Manuel olarak oluşturulmuş bağlantılar, bilinci olarak bağlantı oluşturma faaliyetleri yoluyla elde edilir. Bu, müşterilerin web sitenize bağlanmasını sağlamak veya site ve/veya sayfa sahiplerinden içeriğinizi paylaşmalarını istemek gibi bir konudur.
Kendi kendine oluşturulan bağlantılar , çevrimiçi bir dizine, foruma, blog yorum imzasına veya optimize edilmiş bağlantı metni içeren bir basın bültenine geri bağlantı ekleme gibi uygulamalarla oluşturulur. Kendi oluşturduğunuz bazı bağlantı kurma taktikleri, siyah şapka SEO'ya yönelir ve arama motorları kaşlarını çatar, bu yüzden burada çok dikkatle ilerlemeniz önemlidir. Bağlantıların nasıl elde edildiğine bakılmaksızın, SEO çalışmasına en büyük katkıyı sunanlar genellikle en kaliteli bağlantı portföyü olandır. Dış bağlantılarda olumlu katkıda bulunan birçok sinyal vardır, örneğin:
- Bağlantı veren sitenin popülerliği
- Bağlantı veren sitenin konusunun, bağlantı verilen siteyle ne kadar ilgili olduğu çok önemlidir.
- Bağlantının "güncelliği"
- ağlantı veren sitede kullanılan bağlantı metni
- Bağlantı veren sitenin güvenilirliği
- Bağlantı sayfasındaki diğer bağlantıların sayısı
- Bağlantı alan adının ve sayfanın puanı
- Stratejik olarak bağlantılar oluşturun
Bağlantıyla İlgili Olmayan Site Dışı SEO Nedir?
- Harici web sitelerinden bağlantı kazanmak en yaygın olarak uygulanan Site Dışı SEO stratejisi olsa da, a) kendi web sitenizin dışında gerçekleşen ve b) arama sıralama konumunuzu iyileştirmeye yardımcı olan hemen hemen tüm etkinlikler "Site Dışı SEO" olarak düşünülebilir. "
- Site dışı SEO içeriği:
- Sosyal medya pazarlamacı
- Blog yazıları
- Bağlantılı ve bağlantısız marka paylaşımları
- İçerik pazarlama
- Ads Reklamları
- Basın bülteni dağıtımı
- PR Çalışması
Bunlarla birlikte, bu etkinliklerin her birinin etkili olacağını, internet’te herhangi bir yerde, marka isminizin geçmesi arama motorları gözünde marka isminizin önemini yükseltmektedir - bir platformda, markanız veya web sitenizden bahsedilmesi veya bir içerikte markanızın geçmesi çok önemli olacaktır. Bu nedenle, gerçekten "bağlantıyla ilgili olmayan" site dışı SEO kavramı vardır, sıralama etki oranı düşük olsada uygulanması faydalı olacaktır!
Site Dışı Seo Çalışması
Site dışı SEO çalışması, sitenin sıralamasını iyileştirmek için bir web sitesinin dışında uygulanan SEO taktiklerini ifade etmektedir. Bu taktikler genellikle bağlantı kurma, misafir gönderme, sosyal medya pazarlaması ve daha fazlasını içermektedir. Site dışı SEO'nun amacı, arama motorlarının (ve kullanıcıların) sitenizi daha güvenilir ve yetkili olarak görmesini sağlamaktır. Başarılı bir SEO stratejisinin temel parçalarından biridir. Sayfa dışı SEO'yu sitenizin itibarını oluştururur. Ve son derece itibarlı web siteleri, arama motorlarının daha fazla Uzmanlık, Yetkililik ve Güvenilirliğe sahip olduklarını düşündükleri için daha iyi sıralanma eğilimindedir. Siteyi üst sıralarda göstermenin en iyi yollarından biri, geri bağlantılar, incelemeler ve öneriler gibi sayfa dışı SEO faktörleridir. Sayfa dışı SEO yalnızca önemli değil, sitenizin sıralama yeteneğinde de önemli bir rol oynamaktadır. Günümüzde yer alan ve popüler konular içerisinde olan site dışı SEO çalışmaları SEO uzmanları ve SEO ajansları tarafından yürütülen profesyonel teknik çalışmaları içerir. Web sitelerinin güncel durumu ve Google 'daki değerine göre site dışı SEO çalışmaları dikkatli ve düzen içerisinde yürütülmelidir.
Yerel Site dışı SEO hakkında bir not:
Site Dışı SEO Nasıl Yapılır?
Yüksek düzeyde, bir web sitesinin "Site Dışı SEO'sunu" geliştirmek, arama motorunu ve bir sitenin kalitesine ilişkin kullanıcı algısını iyileştirmeyi içerir. Bu, diğer sitelerden (özellikle saygın ve güvenilir olanlardan ), bağlantılı ve bağlantısız olarak markanızdan bahsedilmesi, içeriğinizin paylaşımları ve kendi web sitenizin dışındaki kaynaklardan "güven oyları" alınmasıyla gerçekleşir.
Site Dışı SEO Nedir?
Site dışı SEO, web sitenize ziyaretçiler çekmek için yapacağınız faaliyetlerin toplamıdır. Sitenizi arama motoru sonuçlarında listelemek için optimize etmenin haricinde, web siteniz için dış kaynaklar aracılığıyla ziyaretçi çekmek için tasarlanmıştır.
Site dışı SEO, arama motorları ve ziyaretçiler tarafından web sitelerinin daha iyi tanınmasını arama sonuçlarında daha iyi sıralanmasını sağlamak için özel olarak tasarlanmış çeşitli SEO tekniklerden oluşan bir kavramdır. Bu teknikler arasında yönlendirme, sosyal medya paylaşımı, arama motoru optimizasyonu, trafik ve blog yazıları site dışı SEO çalışmalarını kapsamaktadır. Site dışı SEO, arama motoru optimizasyonu ile güçlendirilir.Arama motoru optimizasyonu, web sitelerinin arama motorlarında daha yüksek sıralarda görünmesi için çeşitli içerik ve teknikler kullanılarak yapılandırılmasıdır. Bu optimizasyon, arama motorlarının web sitelerinin içeriğini çok iyi anlayabilmesini ve arama sorgularına cevap verecek şekilde arama sonuçlarında daha iyi sıralamalar elde edebilmesini sağlar.
Site dışı SEO Faaliyetleri Nelerdir?
Site dışı SEO faaliyetleri, bağlantı oluşturmak, sosyal medyadan ses getirmek, SEO'ya yardımcı olacak içerikler oluşturmak, sosyal medya alışverişi yapmak, arama motorlarından ses getirmek ve marka tanıtımı gibi faaliyetleri içerir. Site dışı SEO, web sitelerinin arama motoru sıralamalarını arttırmak için çeşitli teknikler kullanmaktan oluşur. Aşağıda site dışı SEO için kullanılan bazı teknikler bulunmaktadır:
Backlink: Yönlendirme, arama motorlarına web sitelerine daha kolay ulaşılmasını sağlamak ve arama sonuçlarının daha iyi sıralanmasını sağlamak için kullanılan bir tekniktir. Yönlendirme, web sitelerinden başka web sitelerine güvenilir bağlantılar oluşturmak için kullanılır.
Sosyal medya paylaşımı: Sosyal medya, arama motorları tarafından düzenli olarak tarandığından ve arama sonuçlarında web sitelerinin üst sıralarda görünmesini sağlayabilecek arama sorgularının üretilmesine yardımcı olabilecek önemli bir tekniktir.
Arama motoru optimizasyonu: Arama motoru optimizasyonu, web sitelerinin arama motorları tarafından daha iyi anlaşılmasını ve arama sorgularına cevap verecek şekilde arama sonuçlarında daha iyi sıralamalar elde edebilmesini sağlamak için kullanılan bir tekniktir.
Trafik: Web sitesine trafik çekme işlemleri, arama motorları tarafından çok iyi anlaşılmak ve arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için çok önemlidir. Web sitesi trafiği, metinlerden, geri bağlantılardan, resimlerden, sosyal medya paylaşımlarından forum sitelerinden banner görselleri gibi birçok dijital içerik topluluğundan ana site için sağlanabilir kaliteli bağlantılardan oluşmalıdır.
Blog Yazıları: Blog yazıları ile süt sıralara taşımak istediğiniz herhangi bir web sitesine, web sitesi içeriği ile uyuşan blog içerikleri ile bağlantı sağlayıp, ana sitenize trafik çekebilirsiniz.
SEO ile site dışı SEO Arasındaki Farklar Nelerdir?
SEO, web sitenizi arama motoru sonuçlarında listelemek için optimize etmeyi içerirken, dışı SEO web siteniz için ziyaretçi çekmek için tasarlanmış faaliyetlerdir. Dışı SEO, web sitenizi arama motoru sonuçlarında daha yüksek listeleme sağlamanızı sağlamak için çok önemlidir, ancak aynı zamanda trafiğinizi artırmak için de yardımcı olur.
Site dışı SEO Çalışmalarımı Nasıl Optimize Edebilirim?
Site dışı SEO çalışmalarını optimize etmek için, öncelikle kaçınılması gereken hataları anlamanız gerekir. Bununla birlikte, bağlantılarınızın etkili bir şekilde dağıtılması, web sitenize kaliteli içerikler oluşturmak, sosyal medya ile etkili bir şekilde iletişim kurmak, SEO'ya uygun olarak etkili anahtar kelimeler kullanmak ve markanızı tanıtmak da çalışmalarınızı optimize edebilirsiniz.
Site dışı SEO Çalışmaları İle Zamanla Ne Gibi Sonuçlar Elde Edebilirim?
Site dışı SEO çalışmalarınızın sonuçlarını görmek için, en kısa zamanda belli aralıklarla ziyaretçi istatistiklerini ve arama motoru sıralamalarını takip etmelisiniz. Genellikle, çalışmalarınızın başarılı olması durumunda, sitenizin arama motorlarından gelen trafik miktarı ve toplam trafik miktarı artacaktır.
İlginizi Çekecek Diğer İçerikler
- SEO'da SWOT Analizi Nedir?
- Kurumsal SEO Nedir Nasıl Yapılır?
- SEO Ajansı Nedir? SEO Çalışmasında Neler Yapar
- 2023 SEO Trendleri
- E-E-A-T İle Google'da Sitenizi Daha Kaliteli Hale Getirin
- Query Deserves Freshness Algoritması (QDF) Nedir?
- SEO Analizi Nedir Nasıl Yapılır?
- SEO Uyumlu Pagination Yapısı Oluşturma
- En İyi SEO Araçları Nedir? SEO Uzmanlarının Kullandığı Popüler SEO Araçları
- Google’ın Yeni Faydalı İçerik Güncellemesi Kaliteli içerikleri Hedefliyor
Soru Sor
BENZER İÇERİKLER

SEO'da SWOT Analizi Nedir?

Kurumsal SEO Nedir Nasıl Yapılır?

SEO Ajansı Nedir? SEO Çalışmasında Neler Yapar

2023 SEO Trendleri

E-E-A-T İle Google'da Sitenizi Daha Kaliteli Hale Getirin

Query Deserves Freshness Algoritması (QDF) Nedir?

SEO Analizi Nedir Nasıl Yapılır?

SEO Uyumlu Pagination Yapısı Oluşturma

En İyi SEO Araçları Nedir? SEO Uzmanlarının Kullandığı Popüler SEO Araçları

Google’ın Yeni Faydalı İçerik Güncellemesi Kaliteli içerikleri Hedefliyor