Sosyal Medya Ajansı Ne Yapar?

Sosyal Medya Ajansı Ne Yapar?
Sosyal Medya Ajansı Ne Yapar?

Elif YILMAZ,
Editör

2022-08-22
1Okunma

Sosyal medya ajansı, internete bağlı olarak kullanıcıların sohbet etmesini, bilgi paylaşmasını, içerik oluşturmasını sağlayan sosyal medya platformlarıyla ilgili bütün dijital teknik uygulamaları yönetir.

Dünya üzerinde 5 milyar kadar sosyal medya kullanıcısı vardır. Sosyal medya platformlarına fotoğraf, video, içerik, bloglar ve podcastler gibi her şey dahildir.  En çok kullanılan sosyal medya platformları ise TikTok, Instagram, YouTube, Facebook ve Twitter’dır. Bu platformlar bilgiye çok hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlar. Özellikle e-ticaret sitelerinin en çok kullandığını alanlardır. Şirketler ve kullanıcılar marka bilinirliliğini arttırmak ve markalarına bağlılığı kazandırmak için sosyal medya ajanslarıyla ortak bir şekilde çalışırlar.

Böylece tanıtımlarını ve marka bilinirliliğini bu şekilde sağlamış olurlar. Sosyal medya ajansları iş yükü hizmetleri arasında Sosyal medya danışmanlığı, Google Ads danışmanlığı, SEO Danışmanlığı, E-ticaret Danışmanlığı gibi uzmanlık gerektiren dallarda müşteri odaklı hizmet verilmektedir. Dijital pazarlamada sosyal medya ajansları son yıllarda popülerlik kazanmış olup, özellikle Instagram ve Tiktok uygulamalarında rekabetin büyüdüğü gözlenmektedir.

Sosyal medya platformları çok fazla kullanıldığı için bilgilerin hızlı bir şekilde milyarlarca kişiye erişmesini sağlarlar. Sosyal medya birçok web sitesini ve uygulamalarını kapsamaktadır. Birçok türde web sitesi bulunmaktadır. Bu sitelere göre de araçların kullanımı değişebilmektedir. Örneğin Twitter bağlantıları ve yazılı mesaj paylaşımı konusunda çok aktif şekilde kullanılmaktadır. Instagram daha çok fotoğraf, TikTok ise video paylaşımı konusunda optimize edilmiştir.

Sosyal medya günümüzde hem kişisel hem de kurumsal olarak kullanılmaktadır. Kişiler burada sosyal çevre edinerek onlarla iletişim kurabilmektedir. Beğendikleri bir ürün hakkında hemen bilgi sahibi olup o ürünü satın alabilmektedir. Bunun yanı sıra profesyonel olarak da sektörde yer alan diğer kurumlarla bağ kurmak ve ağı genişletmek için kullanılmaktadır. Şirket düzeyindeki sosyal medya, hedef kitlenizle sohbet etmenizi, müşteri geri bildirimi almanızı ve markanızın tanınırlığını yükseltmenizi sağlamaktadır.  Sosyal medya ajansı ve sosyal medya hesap yönetim kurumları; müşterileri sosyal medya platformlarında buluşturarak onların ürün veya hizmetlerden kısa sürede bilgi alıp görseller ile vurgu yaparak faydalanmasını sağlarlar. Here sosyal medya platformunun kullanım amacı ve teknik kriterleri birbirinden farklıdır.sosyal medya danışmanlığı

Sosyal medya platformlarını kullanmanın yararları şunlardır;

  • Geniş kitlelere ulaşırsınız
  • Sosyal ilişkiler kurarsınız
  • Sosyal çevreyle bağlantı halinde olursunuz
  • Gündeme dair gelişmelerden bilgi sahibi olursunuz
  • Orijinal içerikler üretebilirsiniz
  • İşletmeleri büyütürsünüz

Kullanıcılar sosyal medya platformlarına akıllı telefon, bilgisayar ve tabletler aracılığıyla etkileşime geçerler. Buraya giriş yaparak hesap profili oluştururlar. Bilgiler doğrulandıktan sonra platformun teknik kriterlerini uygulayarak kullanmaya başlarlar. Kullanıcılar içerik oluşturmanın yanı sıra sosyal ağlarda iletişim kurmak istedikleri kişilere rahatlıkla ulaşabilirler.  Bunu direkt mesaj yoluyla veya içeriğin altında bulunan yorumlar bölümünden iletişime geçerler. Kullanıcılar burada birbirlerini takip ederler.

Sosyal medya ajansları marka bilinirliliğini arttırmak için kaliteli ve özgün içerikler üreterek kurumaların takipçi sayısını da arttırmaya yönelik teknik ve de stratejik çalışmalar yaparlar. Günümüzde birçok marka, şirket sahibi sosyal medya ajanslarıyla çalışarak ürünlerini yüksek satış seviyelerine ulaştırmışlardır. İçerik paylaşımlarını ise sosyal medya ajanslarında çalışan sosyal medya uzmanları aracılığıyla yapmaktadırlar. Bu uzmanlar sosyal medya stratejisini planlar ve uygularlar ve sosyal medya platformlarında içerikler paylaşarak kullanıcılarla iletişime geçerler. Sosyal medya her platformda ölçümleri ve öngörüleri takibe alarak sonuçların ölçülmesini sağlar. Böylece web sitesi trafiği ve müşteri katılımıyla gelir elde edilmiş olur.profesyonel sosyal medya destegi,

Sosyal medya ajansı Twitter, Facebook, YouTube, Instagram, TikTok gibi bütün sosyal medya platformlarından sorumludur. Bu ajanslar kişi veya kurumların hedef kitlesini büyütür, marka bilinirliliğini sağlar ve bu şekilde satış oranlarını arttırırlar. Bunu yaparken site ölçümlerini de denetler ve kullanıcılarla iletişime geçer ve paylaşımlardan, tasarımlardan sorumlu olur. Sosyal medya ajansları sosyal medya platformlarının kriterlerini ve nasıl çalıştıklarını çok iyi bilmelidir. Bunun yanı sıra hazırlayacakları içeriğin bu kanallara nasıl dahil olması olabileceğini de ve nasıl optimize edileceğini çok iyi bilmelidir. Sosyal medya ajansı dijital pazarlamada aktif rol oynayan dijital pazarlama sektöründeki birçok farklı dalı yöneten, uzman ve bilir kişilerin hizmet veya ürün yönetmeliklerini yaptığı çalışmalardır.

BENZER İÇERİKLER