Sosyal Medya Hesap Yönetimi Yapmanız İçin Bilmeniz Gerekenler


Elif Yılmaz, Yazdı
09.02.2023
1Okunma
- Sosyal medya hesap yönetimi yapmanız için bilmeniz gerekenler; sosyal medya yönetiminde bilinmesi gereken bazı hususlar vardır. Bunlar;
- Uygulamalardan yararlanın;
- Sosyal Medya Hesap Yöneticiliği Nasıl Yapılır?
- Sosyal Medya Yönetiminde Takım Çalışması Nasıl Olmalıdır?
- Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi Nedir?
Sosyal medya hesap yönetimi yapmanız için bilmeniz gerekenler; sosyal medya platformları günümüzde hem kişisel hem de kurumsal olarak insanların yoğun ilgi gösterdiği dijital ortamlardır.
Günümüzde kısa sürede popüler olmak isteyen ve ticari anlamda kar elde etmek isteyen kişilerin yoğun olarak kullandığı hesaplardır. Özellikle E-ticaret işleriyle ilgilenen kişilerin ürünlerinin veya markalarının satışını arttırmak için sosyal medya uzmanlarıyla birlikte çalıştıkları bilinmektedir. Bu uzmanlar aracılığıyla sosyal medya yönetimini gerçekleştirmektedirler. Sosyal medya hesap yönetimi yapmanız için bilmeniz gerekenler; Sosyal Medya Yönetimi ve uzmanlığı dijital medya ve pazarlama şirketlerinin bünyesinde gerçekleştirilen faaliyetlerdir.
Günümüzde Sosyal Medya Yönetimi ise çok önemli ve popüler bir meslek haline geldi diyebiliriz. Hedef kitleyi belirlemek ve potansiyel müşterilere ulaşmak, bağımlılığı arttırmak, marka bilinirliliğini sağlamak, müşteri memnuniyeti açısından çok önemli bir pazarlama aracıdır. Bu pazarlama aracını çok iyi bir şekilde kullanmak ve markanızı nasıl başarıya taşıyabileceğinizi belirlemektedir. Bunun yanı bu mecrayı kötü bir şekilde kullanırsanız veya hiç kullanmamakta başarısızlığa götürecektir. Bu nedenle Dijital Pazarlama ekibinde mutlaka bir sosyal medya hesap yönetimini yapan uzman bir kişinin görev alması gerekmektedir.
Sosyal medya hesap yönetimi yapmanız için bilmeniz gerekenler; sosyal medya yönetiminde bilinmesi gereken bazı hususlar vardır. Bunlar;
Özgün ve etkili içerikler üreterek algı yönetimi yapmak; Markayla, ürün veya hizmetle ilgili olarak potansiyel müşteriler üzerinde olumlu bir algı oluşturmak için arama motorlarında markanızın mutlaka üst sıralarda olması gerekmektedir. Bunu yapabilmek içinde etkili ve özgün içeriklerin üretilmesi gerekmektedir. Bu içerikler markanızı en iyi şekilde tanıtan reklam formatında içerikler olmalıdır. Markanızın tanıtımı için sosyal medya hesapları önemli dijital alanlardır.
Bu hesapları işletme bünyesinde profesyonel kişiler tarafından yönetilmesi gerekmektedir. Bu yönetimi yapacak olan sosyal medya ajanslarından veya Dijital Pazarlama şirketlerinden yardım alabilirsiniz. İletişim kurarak marka bağımlılığını yaratmak; sosyal medya müşterilerle sürekli iletişim halinde olmanın yolunu açar. Müşteri ilişkilerinin yerini iletişim yönetimi almaktadır. Sosyal medya yönetimi ile hedef kitleden takipçilere doğrudan geri dönüş alınabilir ve bu dönüşlere göre tespitler yapılır. Onların ihtiyaçlarına ve beklentilerine göre adımlar atılarak müşteri sadakati veya bağımlılığı oluşturulur. Reklam yönetimi yapmak; İşletmeler için en önemli konulardan biri de reklam yönetimidir. Doğru bir reklam yönetimiyle internet üzerinden milyarlarca kişiye kısa sürede ulaşmanız mümkün olacaktır. Videolardan ve görsellerden yararlanarak kısa süreli ve etkili reklamlar yaratabilirsiniz. Dijital platformlar üzerinden sürekli reklam yapmak iyi fikir değildir. Sürekli reklam yayınlamak kullanıcıları sıkabilir ve bıktırır. Bu yüzden günde en az 2 adet reklam doğru bir adım olacaktır. Sosyal medya yönetimi yaparken dikkat etmeniz gereken unsurlardan biri de elde ettiğiniz verilerin iyi bir şekilde analizini yapmalısınız ve bu analiz sonuçlarına göre strateji değerlendirilmesi yapılmalıdır.
Uygulamalardan yararlanın;
Sosyal medya yönetimi yaparken bazı uygulamaları düzenli olarak kullanmalısınız. Bu uygulamalar Do Share, Buffer, Hootsuite, Frineds Me, Sprout Social… gibi uygulamaları kullanarak içeriklerin hangi gün ve saatlerde hangi sosyal medya hesabında paylaşılması gerekliğini belirleyerek sıralamasını yapmalısınız. Bunun yanı sıra Anlytics raporlarını görüntüleyebilirsiniz. Buna göre analiz ve planlama yapabilirsiniz. Böylece hem zamandan hem de emekten tasarruf etmiş olursunuz.
Paylaşım saatlerini doğru seçmek; sosyal medyada sadece etkili ve özgün içerikler üretmek yeterli değildir. Bu içeriklerin doğru zamanda paylaşılmasına dikkat edilmelidir. Doğru zamanlama hedef kitleye ve de sektöre göre farklılık göstermektedir. Firmanız için doğru zamanlamayı ayarlamalısınız. Gerçek, orijinal fotoğraflar kullanın; Fotoğraflı sosyal medya içeriklerinin, fotoğrafsızlara göre çok daha fazla ilgi görmektedir. Bu yüzden içeriklerinizi paylaşırken fotoğraf kullanın.
Bu fotoğraflar ekranda yer kaplayacak şekilde büyük ve dikkat çekici olmalıdır. Bunun yanı sıra düzenli olarak kısa videolar ve giflerden de yararlanabilirsiniz. Hesapları tek platformdan yönetmeyin; tüm hesaplarınızı tek bir platformdan yönetmeyin. Birden fazla hesabınız varsa bu hesaplarınızı aynı sayfa üzerinden yönetebileceğiniz uygulamalar bulunmaktadır. Ancak bu uygulamaların da dezavantajlarının olduğunu bilmenizde fayda var. Bunun nedeni ise içeriğinizin bazı sosyal medya hesapları için uygun olmayabilir. Her sosyal medya platformunun içeriklerle ilgili kriterleri vardır fotoğraf ölçüleri bunlardan biridir. Bu yüzden ayrı ayrı olacak şekilde içeriklerinizi paylaşmalısınız. Hashtag; içeriğinizle ilgili paylaşım yaparken az ve öz hashtag kullanmalısınız. Böylece sayfanızın kalitesini arttırabilirsiniz. Bu hashtagler sizi keşfet alanına düşürecek ve takipçi sayınızın artmasını sağlayacaktır.
Sosyal Medya Hesap Yöneticiliği Nasıl Yapılır?
Hesapların yönetiminde ekibe ve bireylere ilişkin politikalar belirlenmesi gerekmektedir. Politikalar, ekibin çalışma prensiplerini, gruplar ve kullanıcılar arasındaki iletişimi, ürün tanıtımını, kullanıcı deneyimini, konuşma kurallarını, stratejik hedefleri ve yayın yapmayı nasıl yapılacağı gibi düşünülecek birçok konuya ilişkin olabilir. Sosyal medya hesap yönetiminde mutlaka sosyal medya uzmanı ve graki tasarım uzmanı, Art Direktör gibi mesleki yeterlilikleri bulunan uzmanların görev alması çalıştığınız markayı başarıya götürecek ilk adımlar içerisindedir.
Sosyal Medya Yönetiminde Takım Çalışması Nasıl Olmalıdır?
Takım çalışması, sosyal medya yönetimindeki herhangi bir projenin başarısı için anahtar bir husustur. Sosyal medya yönetimi konusunda hedefler belirlenerek ayrı yetenek ve görevleri olan çalışanlar arasındaki iletişim sağlamalı, yönetim stratejilerinin geliştirilmesi için kreatif bir çalışma ortamı sağlanmalı ve belirli sorumluluklar atanmalıdır. Sosyal medya yönetimini gerçekleştirecek olan uzman veya uzmanların belirli plan veya organizasyona uyması müşteri memnuniyeti içinde önemli kriterler içerisindedir.
Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi Nedir?
Profesyonel sosyal medya yönetimi, mesajınızın doğru hedef kitle ile paylaşılmasını, markanızın farkındalığını arttırmayı ve potansiyel müşterileri kazanmayı amaçlayan bir çözümdür. Profesyonel sosyal medya yönetimi; marka bilinirliği, satışlar, lenf oluşturma ve müşteri yönetimi gibi düşük maliyetli çözümler sunar. Sosyal medya mecraları gün geçtikçe çoğalıyor ve kullanıcıların dikkatini dağıtma potansiyellerini artırıyor. Bu nedenle, profesyonel sosyal medya yönetimi, çeşitli kamu ve özel kuruluşların, üreticilerin, tüketicilerin ve diğerek alıcıların, satıcıların ve tedarikçilerin arasında kurulan ve geliştirilen iletişim kanallarının etkinliğini ve verimliliğini maksimum seviyeye çıkarmak için kullanılır.
Profesyonel sosyal medya yönetimi, hedeflerinize ulaşmanızı sağlamanın gerekli adımlarını içerir. Hedef kitlenizi belirlemeniz, ona mesajınızı iletmeniz ve ardından bunları takip etmeniz gerekmektedir. Profesyonel sosyal medya yönetimi, sosyal medyada kişisel hesaplar, sayfalar ve gruplar üzerinden düzenli olarak çalışmalar yürütmek anlamına gelmektedir. En temel anlamda, bu tür bir yönetim, marka veya ürün pazarlaması amacıyla aktiviteler yürütmek için stratejik bir yaklaşım gerektirir. Günümüzde, büyük şirketler veya küçük işletmeler dahil pek çok işletme, sosyal medya için bir formattadır.
Profesyonel sosyal medya yönetimi, tüketicilerle etkileşimin arttırılmasını, ürün ve hizmetlerin satışını arttırmak için planlı bir yöntem içerebilir. Düzenli olarak içerikler üretmek, yayınlamak, ölçümlemek ve analiz etmek ve gelişmeye yönelik yapılan değişiklikleri takip etmek, profesyonel bir sosyal medya stratejisinin temelidir. Profesyonel sosyal medya yönetimi, sadece tüketicilerle etkileşim kurmaya ve pazarlamaya odaklanan bir süreç değildir. Birçok işletme, sosyal medya aracılığıyla, tüketici desteği vermek, cevaplar almak ve marka sadakati oluşturmak için çalışır. Bu, tüketicilere kaliteli destek sağlamanın ve onların sorularını cevaplamak için geçerli bir yöntem olduğu anlamına gelir.
Ayrıca, toplu ileti gönderme, özel etkinlikler düzenleme ve kampanyalar başlatma gibi çeşitli etkinlikleri organize etmek için de profesyonel sosyal medya yönetimi kullanılabilir. Uygun olan içerik paylaşımı, düzenli olarak çekici görseller ve videolar paylaşımı, testleri tanıtmak ve çevrimiçi ödüller dağıtmak, reklamcılık ve pazarlama amaçlı kullanılabilir. Bu gibi etkinlikleri titizlikle planlamak ve düzenlemek, sosyal medyada kimliğinizi geliştirme sürecinin önemli bir parçasıdır. Bunun yanı sıra, marka tutarlılığı sağlama, tüketici ilişkilerini geliştirme ve değer katma da önemli roller oynayan diğer unsurlardır. Rekabetçi zorluklara karşılanabilmesi, sosyal medya mecraları üzerinde neşeli bir varlık oluşturulması ve tüketici ilişkileri güçlendirilmesi konusunda, bu şekilde bir strateji, büyük ölçüde faydalı olacaktır.
İlginizi Çekecek Diğer İçerikler
- Influencer Marketing Nedir? Neler Yapar?
- Tiktok'ta Reklam Nasıl Verilir - TikTok Reklam Verme
- Sosyal Medya Ajansı Ne Yapar?
- Instagram’da Mağaza Açmak İçin 10 Neden
- Facebook Ticaret Yöneticisi İstatistikleri Nedir?
- TikTok'ta Satış Yapmanız İçin İhtiyacınız Olan İpuçları
- Sosyal Medya Hesap Yönetimi Yapmanız İçin Bilmeniz Gerekenler
- Sosyal Medya Yönetimi Nedir?
- İnstagram'da Mağaza Nasıl Açılır?
- Sosyal Medya Hesapları Meta Business Kurulumu
Soru Sor
BENZER İÇERİKLER

Influencer Marketing Nedir? Neler Yapar?

Tiktok'ta Reklam Nasıl Verilir - TikTok Reklam Verme

Sosyal Medya Ajansı Ne Yapar?

Instagram’da Mağaza Açmak İçin 10 Neden

Facebook Ticaret Yöneticisi İstatistikleri Nedir?

TikTok'ta Satış Yapmanız İçin İhtiyacınız Olan İpuçları

Sosyal Medya Hesap Yönetimi Yapmanız İçin Bilmeniz Gerekenler

Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

İnstagram'da Mağaza Nasıl Açılır?

Sosyal Medya Hesapları Meta Business Kurulumu