Sosyal Medya Hesap Yönetimi Yapmanız İçin Bilmeniz Gerekenler

Sosyal Medya Hesap Yönetimi Yapmanız İçin Bilmeniz Gerekenler
Sosyal Medya Hesap Yönetimi Yapmanız İçin Bilmeniz Gerekenler

Elif YILMAZ,
Editör

2022-08-15
1Okunma

Sosyal medya hesap yönetimi yapmanız için bilmeniz gerekenler; sosyal medya platformları günümüzde hem kişisel hem de kurumsal olarak insanların yoğun ilgi gösterdiği dijital ortamlardır.

Günümüzde kısa sürede popüler olmak isteyen ve ticari anlamda kar elde etmek isteyen kişilerin yoğun olarak kullandığı hesaplardır. Özellikle e-ticaret işleriyle ilgilenen kişilerin ürünlerinin veya markalarının satışını arttırmak için sosyal medya uzmanlarıyla birlikte çalıştıkları bilinmektedir. Bu uzmanlar aracılığıyla sosyal medya yönetimini gerçekleştirmektedirler.  Sosyal medya hesap yönetimi yapmanız için bilmeniz gerekenler; Sosyal medya yönetimi ve uzmanlığı dijital medya ve pazarlama şirketlerinin bünyesinde gerçekleştirilen faaliyetlerdir.

Günümüzde sosyal medya yönetimi ise çok önemli ve popüler bir meslek haline geldi diyebiliriz. Hedef kitleyi belirlemek ve potansiyel müşterilere ulaşmak, bağımlılığı arttırmak, marka bilinirliliğini sağlamak, müşteri memnuniyeti açısından çok önemli bir pazarlama aracıdır. Bu pazarlama aracını çok iyi bir şekilde kullanmak ve markanızı nasıl başarıya taşıyabileceğinizi belirlemektedir. Bunun yanı bu mecrayı kötü bir şekilde kullanırsanız veya hiç kullanmamakta başarısızlığa götürecektir. Bu nedenle dijital pazarlama ekibinde mutlaka bir sosyal medya hesap yönetimini yapan uzman bir kişinin görev alması gerekmektedir.

Sosyal medya hesap yönetimi yapmanız için bilmeniz gerekenler; sosyal medya yönetiminde bilinmesi gereken bazı hususlar vardır. Bunlar;

Özgün ve etkili içerikler üreterek algı yönetimi yapmak; Markayla, ürün veya hizmetle ilgili olarak potansiyel müşteriler üzerinde olumlu bir algı oluşturmak için arama motorlarında markanızın mutlaka üst sıralarda olması gerekmektedir.  Bunu yapabilmek içinde etkili ve özgün içeriklerin üretilmesi gerekmektedir. Bu içerikler markanızı en iyi şekilde tanıtan reklam formatında içerikler olmalıdır. Markanızın tanıtımı için sosyal medya hesapları önemli dijital alanlardır.

Bu hesapları işletme bünyesinde profesyonel kişiler tarafından yönetilmesi gerekmektedir. Bu yönetimi yapacak olan sosyal medya ajanslarından veya dijital pazarlama şirketlerinden yardım alabilirsiniz.  İletişim kurarak marka bağımlılığını yaratmak; sosyal medya müşterilerle sürekli iletişim halinde olmanın yolunu açar. Müşteri ilişkilerinin yerini iletişim yönetimi almaktadır. Sosyal medya yönetimi ile hedef kitleden takipçilere doğrudan geri dönüş alınabilir ve bu dönüşlere göre tespitler yapılır. Onların ihtiyaçlarına ve beklentilerine göre adımlar atılarak müşteri sadakati veya bağımlılığı oluşturulur.SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ

Reklam yönetimi yapmak; İşletmeler için en önemli konulardan biri de reklam yönetimidir. Doğru bir reklam yönetimiyle internet üzerinden milyarlarca kişiye kısa sürede ulaşmanız mümkün olacaktır. Videolardan ve görsellerden yararlanarak kısa süreli ve etkili reklamlar yaratabilirsiniz. Dijital platformlar üzerinden sürekli reklam yapmak iyi fikir değildir. Sürekli reklam yayınlamak kullanıcıları sıkabilir ve bıktırır. Bu yüzden günde en az 2 adet reklam doğru bir adım olacaktır. Sosyal medya yönetimi yaparken dikkat etmeniz gereken unsurlardan biri de elde ettiğiniz verilerin iyi bir şekilde analizini yapmalısınız ve bu analiz sonuçlarına göre strateji değerlendirilmesi yapılmalıdır.  Uygulamalardan yararlanın;

Sosyal medya yönetimi yaparken bazı uygulamaları düzenli olarak kullanmalısınız. Bu uygulamalar Do Share, Buffer, Hootsuite, Frineds Me, Sprout Social… gibi uygulamaları kullanarak içeriklerin hangi gün ve saatlerde hangi sosyal medya hesabında paylaşılması gerekliğini belirleyerek sıralamasını yapmalısınız. Bunun yanı sıra Anlytics raporlarını görüntüleyebilirsiniz. Buna göre analiz ve planlama yapabilirsiniz. Böylece hem zamandan hem de emekten tasarruf etmiş olursunuz.sosyal medya yönetimi nelerden oluşur

Paylaşım saatlerini doğru seçmek; sosyal medyada sadece etkili ve özgün içerikler üretmek yeterli değildir. Bu içeriklerin doğru zamanda paylaşılmasına dikkat edilmelidir. Doğru zamanlama hedef kitleye ve de sektöre göre farklılık göstermektedir. Firmanız için doğru zamanlamayı ayarlamalısınız.  Gerçek, orijinal fotoğraflar kullanın; Fotoğraflı sosyal medya içeriklerinin, fotoğrafsızlara göre çok daha fazla ilgi görmektedir. Bu yüzden içeriklerinizi paylaşırken fotoğraf kullanın.

Bu fotoğraflar ekranda yer kaplayacak şekilde büyük ve dikkat çekici olmalıdır. Bunun yanı sıra düzenli olarak kısa videolar ve giflerden de yararlanabilirsiniz.  Hesapları tek platformdan yönetmeyin; tüm hesaplarınızı tek bir platformdan yönetmeyin. Birden fazla hesabınız varsa bu hesaplarınızı aynı sayfa üzerinden yönetebileceğiniz uygulamalar bulunmaktadır. Ancak bu uygulamaların da dezavantajlarının olduğunu bilmenizde fayda var. Bunun nedeni ise içeriğinizin bazı sosyal medya hesapları için uygun olmayabilir. Her sosyal medya platformunun içeriklerle ilgili kriterleri vardır fotoğraf ölçüleri bunlardan biridir. Bu yüzden ayrı ayrı olacak şekilde içeriklerinizi paylaşmalısınız.  Hashtag; içeriğinizle ilgili paylaşım yaparken az ve öz hashtag kullanmalısınız. Böylece sayfanızın kalitesini arttırabilirsiniz. Bu hashtagler sizi keşfet alanına düşürecek ve takipçi sayınızın artmasını sağlayacaktır

BENZER İÇERİKLER