Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

Sosyal Medya Yönetimi Nedir?
Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

Elif YILMAZ,
Editör

2022-08-11
1Okunma

Sosyal medya yönetimi nedir? sorusu dijital pazarlama alanının en önemli konularındandır. Sosyal medya hesaplarını yöneten kişiye sosyal medya yönetici denilmektedir. Bu kişiler sosyal medya yönetimiyle ilgili çalışmalar yaparlar.

Markayla veya hizmetle ilgili bilgiler hazırlayıp görsel ve içerikler paylaşırlar. Şirketin markayla ilgili stratejileri doğrultusunda çalışma planı hazırlarlar. Organizasyonun tüm aşamalarının çok iyi bir şekilde yönetilmesini sağlarlar.

Sosyal medya yöneticilerinin görevleri şunlardır;

  • Çalıştığı şirketin sosyal ağlardaki hesaplarını yönetirler.
  • Markayla ilgili sosyal medya hesaplarında yaratıcı içerikler ve görseller paylaşırlar.
  • Sosyal medya için yapılan yatırımları kullanarak aktif bir şekilde kullanırlar.
  • Sosyal medyada kampanya, promosyon gibi etkinlikler yaparak raporlama ve değerlendirme bu anlamda ortaya çıkan veriler doğrultusunda strateji oluştururlar.
  • Sosyal medyadaki işleyici daha da geliştirmek ve ilerletmek için rakiplerin çalışmalarını araştırıp, analiz yaparlar buna göre yeni trendler üzerinde çalışırlar.
  • Sosyal medya platformlarından bütün araçların işleyişini öğrenirler ve şirkete fayda sağlayacak yeniliklerin kullanırlar.
  • Yeni planlar ve stratejiler oluştururlar.

Sosyal medya yönetimi nedir? Sosyal medya yönetimini yapan uzmanların bu platformlardaki hesapların nasıl etkin bir şekilde kullanılması gerektiğini çok iyi bilmek zorundadır. Bunun için yeni yöntemler ve yollar geliştirmelidirler. Sosyal medya yönetimi en iyi pazarlama tekniklerinden biridir. Bu nedenle günümüzde herkes tarafından yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Bunun nedeni daha çok görselliğe dayalı olmasıdır.

Özellikle ülkemizde kitap okuma oranının düşük olduğunu düşünürsek eğer web sitelerinde yer alan uzun yazıları okumaktansa e-ticaret ve sosyal medya hesaplarındaki slogan niteliğindeki kısa ve öz olarak yazılan görsel içerikleri okumayı tercih etmektedir. Sosyal medyaya ilgilinin en büyük nedeni içeriklerin kısa ve öz olması daha çok görsele dayalı olmasıdır.

 

sosyal medya yönetimi nedir

 

Sosyal medya yönetimi nedir? Sosyal medya uzmanları bu hesapları yönetirken nasıl bir yöntem uygulanması gerektiğini bilirler. Sosyal medya platformlarının ürünlerin veya markaların pazarlanmasında güçlü bir etkisi vardır. Bu nedenle sosyal medya çok önemli bir pazarlama tekniğidir. Hedef kitle pazarlamanın önemli bir konudur. Cinsiyet, yaş aralığı, ilgi alanları kısacası kitle profilinin çok iyi bir şekilde belirlenmelidir.

Sosyal medya yönetimi, dijital pazarlama alanında ön planda olan, web siteleri ve marka blinirliği ile ilgili yapılan çalışmalarda popüler olan platformlar içerisindedir. Sosyal medya yönetimi ile dijital pazarlama araçları birbiri ile bağlantılı işleyiş içerisindedir. Herhangi bir web sitesinin dijital pazarlama çalışmalarında sosyal medya yönetimi olmazsa olmaz araçlara eşlik etmektedir. 

Kısacası markaya ilgi duyacak hedef kitle belirlendikten sonra satış ve pazarlama istikrarlı bir şekilde gerçekleşir. Arama motorlarında şirketin hesabının en üst sıralarda çıkmasını sosyal medya yönetiminin aracılığıyla yapılmaktadır. Bunun yanı sıra içerik yönetimi sosyal medya yönetimi için çok önemlidir.

Markalara uyumlu olarak kaliteli içerikler üretildiğinde hedef kitlenin ulaşması da kolay olacaktır. Günümüzde bütün şirketler, markalar reklamlarını daha çok internet ortamında yapmaktadırlar. Arama motorları üzerinden reklam yapmak yetersiz olduğu için sosyal medya hesapları üzerinde reklam yapmayı tercih etmektedir. Böylece markalarını daha fazla kişiye tanıtma fırsatı sunmaktadır.

Sosyal medya yönetiminin birçok yararı bulunmaktadır bunlar;

  • Yapılan reklamlar sayesinde markaların kısa sürede tanınmasını sağlar
  • Kısa sürede milyonlarca kişiye ulaşır
  • Doğru içeriklerle sayfalar çekici ve kaliteli hale gelir
  • Kitle çoğaldıkça kazançta artar.

Web sayfaları üzerinden satış yapan e-ticaret siteleri için sosyal medya yönetiminin çok iyi olması gerekmektedir. Kısa sürede büyük isteyen işletmeler bu yöntemi kullanabilirler. Sosyal medya yönetimi sosyal medya platformlarının kriterlerini çok iyi bilmelidir. Görsellerin ölçüleri, videoların gösterim süresi…vb. konularda bilgi sahibi olmalıdır. Sosyal medya yönetimin en önemli aşamaları hedef kitle, rakipleri analiz etme, içerikleri yönetme, reklam kullanımıdır.

İşletmeler sosyal medya yönetimi için belirli bir bütçe ayırmak zorundadır. Markalarının bilinirliliğini arttırmak için e-ticaret hacmini yükseltmeleri gerekmektedir. Instagram, Facebook, Youtube gibi çok sık kullanılan sosyal medya platformları üzerinden marka ve hizmetlerini tanıtmaları, satışı gibi kullanılan kanallardır.

BENZER İÇERİKLER