Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

Sosyal medya yönetimi nedir? sorusu dijital pazarlama alanının en önemli konularındandır. Sosyal medya hesaplarını yöneten kişiye sosyal medya yönetici denilmektedir. Bu kişiler sosyal medya yönetimiyle ilgili çalışmalar yaparlar.

Markayla veya hizmetle ilgili bilgiler hazırlayıp görsel ve içerikler paylaşırlar. Şirketin markayla ilgili stratejileri doğrultusunda çalışma planı hazırlarlar. Organizasyonun tüm aşamalarının çok iyi bir şekilde yönetilmesini sağlarlar.

Sosyal medya yöneticilerinin görevleri şunlardır;

  • Çalıştığı şirketin sosyal ağlardaki hesaplarını yönetirler.
  • Markayla ilgili sosyal medya hesaplarında yaratıcı içerikler ve görseller paylaşırlar.
  • Sosyal medya için yapılan yatırımları kullanarak aktif bir şekilde kullanırlar.
  • Sosyal medyada kampanya, promosyon gibi etkinlikler yaparak raporlama ve değerlendirme bu anlamda ortaya çıkan veriler doğrultusunda strateji oluştururlar.
  • Sosyal medyadaki işleyici daha da geliştirmek ve ilerletmek için rakiplerin çalışmalarını araştırıp, analiz yaparlar buna göre yeni trendler üzerinde çalışırlar.
  • Sosyal medya platformlarından bütün araçların işleyişini öğrenirler ve şirkete fayda sağlayacak yeniliklerin kullanırlar.
  • Yeni planlar ve stratejiler oluştururlar.

Özellikle ülkemizde kitap okuma oranının düşük olduğunu düşünürsek eğer web sitelerinde yer alan uzun yazıları okumaktansa E-ticaret ve sosyal medya hesaplarındaki slogan niteliğindeki kısa ve öz olarak yazılan görsel içerikleri okumayı tercih etmektedir. Sosyal medyaya ilgilinin en büyük nedeni içeriklerin kısa ve öz olması daha çok görsele dayalı olmasıdır.

 

sosyal medya yönetimi

 
 

Sosyal Medya Yönetiminde Ne Yapılır?

Sosyal medya yönetimi nedir? Sosyal medya uzmanları bu hesapları yönetirken nasıl bir yöntem uygulanması gerektiğini bilirler. Sosyal medya platformlarının ürünlerin veya markaların pazarlanmasında güçlü bir etkisi vardır. Bu nedenle sosyal medya çok önemli bir pazarlama tekniğidir. Hedef kitle pazarlamanın önemli bir konudur. Cinsiyet, yaş aralığı, ilgi alanları kısacası kitle profilinin çok iyi bir şekilde belirlenmelidir.

Sosyal medya yönetimi, Dijital Pazarlama alanında ön planda olan, web siteleri ve marka blinirliği ile ilgili yapılan çalışmalarda popüler olan platformlar içerisindedir. Sosyal Medya Yönetimi ile Dijital Pazarlama araçları birbiri ile bağlantılı işleyiş içerisindedir. Herhangi bir web sitesinin dijital pazarlama çalışmalarında Sosyal Medya Yönetimi olmazsa olmaz araçlara eşlik etmektedir.

Kısacası markaya ilgi duyacak hedef kitle belirlendikten sonra satış ve pazarlama istikrarlı bir şekilde gerçekleşir. Arama motorlarında şirketin hesabının en üst sıralarda çıkmasını sosyal medya yönetiminin aracılığıyla yapılmaktadır. Bunun yanı sıra içerik yönetimi sosyal medya yönetimi için çok önemlidir.

Markalara uyumlu olarak kaliteli içerikler üretildiğinde hedef kitlenin ulaşması da kolay olacaktır. Günümüzde bütün şirketler, markalar reklamlarını daha çok internet ortamında yapmaktadırlar. Arama motorları üzerinden reklam yapmak yetersiz olduğu için sosyal medya hesapları üzerinde reklam yapmayı tercih etmektedir. Böylece markalarını daha fazla kişiye tanıtma fırsatı sunmaktadır.

Sosyal medya yönetiminin birçok yararı bulunmaktadır bunlar;

  • Yapılan reklamlar sayesinde markaların kısa sürede tanınmasını sağlar
  • Kısa sürede milyonlarca kişiye ulaşır
  • Doğru içeriklerle sayfalar çekici ve kaliteli hale gelir
  • Kitle çoğaldıkça kazançta artar.

Web sayfaları üzerinden satış yapan E-ticaret siteleri için sosyal medya yönetiminin çok iyi olması gerekmektedir. Kısa sürede büyük isteyen işletmeler bu yöntemi kullanabilirler. Sosyal medya yönetimi sosyal medya platformlarının kriterlerini çok iyi bilmelidir. Görsellerin ölçüleri, videoların gösterim süresi…vb. konularda bilgi sahibi olmalıdır. Sosyal medya yönetimin en önemli aşamaları hedef kitle, rakipleri analiz etme, içerikleri yönetme, reklam kullanımıdır.

İşletmeler sosyal medya yönetimi için belirli bir bütçe ayırmak zorundadır. Markalarının bilinirliliğini arttırmak için e-ticaret hacmini yükseltmeleri gerekmektedir. Instagram, Facebook, Youtube gibi çok sık kullanılan sosyal medya platformları üzerinden marka ve hizmetlerini tanıtmaları, satışı gibi kullanılan kanallardır.

 

Sosyal Medya Yönetimi Neleri Kapsar?

Sosyal medya yönetimi, firmalara, markalara veya kurumlara sosyal medya planlaması, içerik yönetimi ve strateji geliştirme, etkileşim ve etkileşim, müşteri ilişki yönetimi, kullanıcı çözümleri oluşturma, arama motoru optimizasyonu, analitikler, marka ziyaretçi kaydı ve halkla ilişkiler sağlamanın bir yoludur. Sosyal medya yönetimi, bir organizasyon için sosyal medyada yapılan yayınların planlanması, teşvik edilmesi, yönetilmesi ve ölçülmesidir. Sosyal medya yönetimi çoğu zaman içerik tasarımı, kullanıcı deneyimi, ortamın niteliğini kurgulama, arama motoru optimizasyonu ve Marka Yönetimi gibi alanlarda çalışan uzmanlar ve alanda profesyonel sosyal medya uzmanları tarafından bir veya birden çok hesap yönetimi gerçekleştirilir.

Sosyal Medya Yönetimi Neleri Gerektirir?

Sosyal medya yönetimi, sosyal medya platformlarının üretim ve izleme becerileri gibi birden fazla medya aracından yararlanmak için bir strateji geliştirmenizi gerektirebilir. İçerik tasarımı, arama motoru optimizasyonu ve marka yönetiminden sorumlu sosyal medya uzmanlarını içerebilir. Yöneticiler de platformların analitiklerini ve raporlamasını işleyebilir, sosyal medyayı kullanan müşteriler için çözümler oluşturabilir ve bireysel mesajları yanıtlayabilir. Sosyal medya yönetimi için en doğru starateji sosyal medya uzmanları tarafından yürütülür. Burada yapılan iş yükünde soayal medya tasarımları, tasarım yapılacak olan web sitesinin hedef kitlesi, sosyal medya videoları, reklam zaman planlasması gibi her şey sosyal medya yönetimi içerisindedir. 

Sosyal Medya Yönetiminin Avantajları Nelerdir?

  • Sosyal medya yönetimi bir markaya sosyal mecralarda marka bilinirliği ve popülaritesi oluşturur.
  • Sosyal medya yönetimi müşteri sadakatini arttırarak aradaki güven bağlarını geliştirir.
  • Sosyal medyadan para kazanmak/pazarlama, müşteri sorularını yanıtlamak
  • Organizasyon görüşlerini ölçmek ve kazanmak
  • Müşteri soruşturmalarına cevap vermek ve aynı zamanda markanız hakkında pozitif geribildirim oluşturmak 
     
 

 

İlginizi Çekecek Diğer İçerikler

  1. Influencer Marketing Nedir? Neler Yapar?
  2. Tiktok'ta Reklam Nasıl Verilir - TikTok Reklam Verme
  3. Sosyal Medya Ajansı Ne Yapar?
  4. Instagram’da Mağaza Açmak İçin 10 Neden
  5. Facebook Ticaret Yöneticisi İstatistikleri Nedir?
  6. TikTok'ta Satış Yapmanız İçin İhtiyacınız Olan İpuçları
  7. Sosyal Medya Hesap Yönetimi Yapmanız İçin Bilmeniz Gerekenler
  8. Sosyal Medya Yönetimi Nedir?
  9. İnstagram'da Mağaza Nasıl Açılır?
  10. Sosyal Medya Hesapları Meta Business Kurulumu

Soru Sor

Security Code

*Lütfen zorunlu alanları doldur...

BENZER İÇERİKLER