Stratejik Google SEO Planı Nasıl Yapılır

Stratejik Google SEO Planı Nasıl Yapılır
Stratejik Google SEO Planı Nasıl Yapılır

Elif YILMAZ,
Editör

2022-07-29
1Okunma

İyi bir Google SEO stratejisi oluşturmak ve uygulamak için, öncelikle hedef kitlenizin tespitini yapmalısınız. Hedef kitlenize ulaştırmak istediğiniz içerikle ilgili en doğru anahtar kelimeleri bulup bir liste hazırlamak en önemli ilk adımlardan biri olacaktır.

Önemli aramaları ve anahtar kelimeleri bulmak için Google Ads anahtar kelime araştırma aracını kullanabilirsiniz, linki buraya bırakıyorum. https://ads.google.com/intl/tr_tr/home/tools/keyword-planner/ Bir Gmail hesabına sahipseniz, kolayca bir Google Ads hesabı açabilirsiniz, reklam vermek zorunda değilsiniz. Google'ın anahtar kelime planlayıcısı ile ilgili içeriği oluşturmak için işletmeniz ve hedef kitlenizle alakalı arama sorguları bulabilirsiniz. Yalnızca ürününüzle veya hizmetin izle doğrudan ilgili en belirgin anahtar kelimeyi bilmeniz yeterli olacaktır.

Araştırmalarında, insanlar genellikle genel konular ve ipuçları için ilk olarak Google'da arattıkları kelimeler üzerindeki sonuçları tıklarlar. Google anahtar kelime planlayıcı kullanarak doğru anahtar kelimeleri seçin Doğru anahtar kelimeler sizi kitlenize doğrudan ulaşmanızı sağlayacaktır. Anahtar kelime araştırmada Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcısı size en etkili şekilde yardımcı olacak araçtır. 

Bu adımı geçtikten sonra, SEO ve Site analiz araçlarını kullanarak web sitenizin arama motorları kriterlerine uygunluğunu kontrol edip, iyi bir analiz raporu çıkararak, siteniz üzerinde yapmanız gereken teknik düzenlemeleri yapmalısınız.

Sonrasında, çıkarmış olduğunuz hedef anahtar kelimeler için özgün ve SEO uyumlu içeriklerinizi hazırlayarak Site içi SEO’ya başlayabilirsiniz. Sayfa başlığında, meta açıklamasında ve içeriğinde önemli anahtar kelimeler kullanın Google'in içeriğinizi taramasını kolaylaştırmak için aşağıdaki ögelerde en önemli anahtar kelimeleri kullanmalısınız.

 

stratejik seo nedir

  • Kaliteli SEO uyumlu meta oluşturma
  • Sayfa başlığında anahtar kelimeye yer verilmeli
  • Açıklamada anahtar kelimeye yer verilmeli
  • Spotlarda anahtar kelimeye yer verilmeli
  • İçerikte anahtar kelimeye yer verilmeli
  • Metnin ilk paragrafında anahtar kelimeleri geçirmeye özen gösterin.
  • Yüksek kaliteli içerik oluşturmak ve içeriği sınıflandırmak veya kalitesini artırmak için aşağıdaki başlıklar sizin için yol gösterici olacaktır:

Bu makaledeki bilgilere güvenir misiniz?
Makale, konuyu iyi anlamış aşına olmuş biri tarafından yazılmış mı?, sonrasından SEO uyumlu olarak bir SEO uzmanı tarafından kontrol edilmiş mi? Yoksa oluşturulan içerik oldukça standart ve farklı bir şekilde yazılmamış mi?

Web sitesinde, bu konulara benzer, yalnızca çok az farklılık gösteren, yakın anahtar kelime varyasyonlarına sahip yinelenen, gereksiz veya çok örtüşen makaleler var mı?

Web siteniz kullanıcılar tarafından güvenilir gözüküyor mu?

İçeriğinde yazım yanlışları, üslup veya teknik hatalar mevcut mu?

Oluşturulan makaleler, konuyu gerçekçi bir şekilde anlatılıyor mu? yoksa sadece bazı anahtar kelimelerin daha kolay bulunması için mi oluşturuldu?

Makale orijinal, kendi yarattığınız içerik, kendi raporlarınız, kendi yaptığınız testler veya toplanan analizleri içeriyor mu?

Makale, ilk arama sonuçları sayfasında bulunabilecek rakip içeriklere oranla kullanıcı için önemli bir katma değer barındırıyor mu?

Makalenin uzunluğu 700-800 kelimeden uzun mu, yazdığın makalede atıfta bulunulmuş mu? sitende bulunan diğer makalelere bağlantı kurabileceğin kelimeleri içeriyor mu ?
Web sitesi bu kendi içeriği alanında tanınan bir otorite mi?
Web sitesi içeriği, dış kaynak vs. (çok sayıda farklı yazar) öneriyor mu? Yani link çıkışı var mı eğer ki varsa “Nofollow” tekniği kullanılmakta mı.

Makale konunun tam veya kapsamlı bir açıklamasını sağlıyor mu?

Bu makale, konuyla ilgili bariz olanın ötesine geçen anlayışlı analizler veya ilginç bilgiler içeriyor mu?

Bu makaleye yer işareti koymamız, arkadaşlarınıza paylaşın veya başkalarına önermesin için buna değer mi?

Bu makalenin bir gazetede, bir ansiklopedide (örneğin Wikipedia) veya bir kitapta yayınlanmasını bekliyor muydunuz veya hayal edebiliyor musunuz?

Web sitesindeki makaleler (çok) kısa mı, anlamsız mı veya içeriği okuyucu için özel kılabilecek faydalı bilgiler içeriyor mu?

Web sitesindeki makaleler büyük bir özenle ve detaylara dikkat edilerek mi oluşturuldu?

 

stratejik SEO planlaması

 

Arama motoru optimizasyonu tetikleme çalışmalarında tutarlı olun
Google'ın web sitenizdeki en önemli anahtar kelimeyi, en alakalı içeriği belirlemesini kolaylaştırmak için yardımcı olun. Aynı anahtar kelimeyi kısa makalelerde çok fazla girmekten kaçının. Ardından, bir çok birbirine benzer içerik var mı? kullanıcılarına bu farklı içerikleri sunmasının mantıklı olup olmadığını düşünün.

Değilse, bunları tek bir makale ile birleştirin veya eski veya alakasız içeriği kaldırın. İçeriği dahili ve harici olarak bağlıyken aynı veya benzer bağlantı metinlerini kullanın ve her durumda tutarsız bağlantı metinlerinden kaçının. Bir anahtar kelimeyi birkaç URL'ye değil, her zaman aynı URL'ye bağlantı verin.

İçeriğinize dikkat çekin
İçeriğinizi örneğin sosyal medya, e-posta tanıtımı. aracılığıyla dağıtın veya kullanıcıların bunu yapmasını kolaylaştırın. Bunu web sitenizde blog veya haberler gibi bir menü oluşturup haber nitelikli içerikler üretebilirsiniz, bu sizin şansınızı yükseltecektir, bunlar haberciler, blogcular, yazarlar gibi içerik dağıtım ağları kullanarak dağıtımını sağlayabilirsiniz. Basın bültenleri yayınlayarak marka isminizin hacmini büyütebilirsiniz.

Arama motoru snippet'lerini optimize edin
Arama motoru snippet'leri, içeriğinizin Google / arama motorlarındaki vitrinidir. Alakalı sayfa başlıkları, meta açıklamalar ve zengin snippet'ler için işaretleme kullanımıyla onları sık hale getirin. 

Arama motoru optimizasyonunda arama sorgusunun arama amacını karşılayın

İçerik planlarken, tasarlarken ve oluştururken içeriğin amacının anahtar kelimenin arama amacı ile eşleştiğinden emin olun. 

Arama motoru optimizasyonunda yapılacaklar
SEO Uzmanının görevleri, tarama ve indekslemeyi iyileştirmek  için  teknik optimizasyon, kullanıcı davranışının (kullanıcı deneyimi) iyileştirilmesi, içerik optimizasyonu  ve site içi bağlantı kurma, ve site dışı SEO teknikleri ile bağlantı kazanmak, backlink inşaası etmek gibi SEO tekniklerinin profesyonel bir strateji ile uygulanması.

BENZER İÇERİKLER