Tiktok'ta Reklam Nasıl Verilir - TikTok Reklam Verme

Tiktok'ta Reklam Nasıl Verilir - TikTok Reklam Verme

Tiktok’ta reklam verme; TikTok son yılların en çok kullanılan popüler video paylaşım uygulamasıdır.

İOS ve Android sistemli akıllı telefonlar üzerinde müzik, kısa videolar ve fotoğraf paylaşımı yapılmaktadır. Uygulamada ilginç filtrelerle, müzik ve efektlerle 15 saniyelik videolar paylaşılmaktadır. Video kayıtları 60 saniye kadarda olabiliyor. TikTok ilk olarak 2019 yılında Beta sürüm olarak ortaya çıkmıştı. Günümüzde ise yaklaşık olarak 800 milyondan fazla kullanıcısı bulunuyor. Bu yüzden şirketler ve marka sahipleri TikTok üzerinden ürünlerini tanıtma fırsatı da buluyor. Yüksek derecede pazarlama etkilerine sahip bir platform.

TikTok’a reklam verebilmeniz için öncelikle reklam hesabına sahip olmanız gerekiyor. TikTok Ads sayfasında sizden istenen bilgileri doldurarak hesap açabilirsiniz. Böylece uygulama bu şekilde markaların hedef kullanıcılarının demografik özelliklerine göre çeşitli reklam seçenekleri sunuyor.

 

tiktokta nasıl reklam verilir

 
  • In-Feed Video yani Yayın İçi Videolar: For You sayfasında videolar arasında geçiş yaparken çıkan reklamladır.
  • Brand Takeover Marka Devralma: Kullanıcılar uygulamaya açtıkları zaman, videolara geçmeden önce gördükleri reklamlardır.
  • Hastag Reklamları: Keşif sayfasından yer alan reklamlardır.
  • Markalı AR İçeriği: Markaların etiket altında şarkı, skeç veya özel dans olarak yaptıkları reklamladır.
  • Infliencer Reklamları: TikTok kullanıcıları tarafından yapılan sponsorlu reklamlardır.

TikTok’a reklam vermeden önce hedef kitlenizi belirlemeniz önemlidir. Bunun nedeni ise TikTok kullananların %66 ‘sının 30 yaşından küçük olmasıdır. sosyal medya platformlarında Z kuşağı denilen jenerasyonun en çok kullandığı platformdur. Bu yüzden 30 yaş ve üzerindeki grupların ilgi gösterdiği bir uygulama değildir. Günümüzde yazılı içerikler kadar video içeriklerde sosyal medyada aktif olarak kullanılmaktadır. Yapılan istatistiklerde ise video pazarlamasının yüksek performans ve geri dönüş sağladığını ortaya koyuyor. Video içeriklerinin %83 arttığı belirtiliyor.

TikTok Reklam Vermenin Avantajları Nelerdir?

  • İşletmeler veya markaların %81’i video içerikleri pazarlama aracı olarak kullanıyor.
  • Video içeriklerin %82’sinden fazlasının kapsayacağı belirtiliyor.
  • 10 kişiden 6’sı ise televizyon yerine video içeriklere ilgi gösteriyor
  • %78’i her hafta ve %55 ise her gün online video izliyor
  • YouTube ise Google’dan sonra en popüler ikinci web adresi
  • Kullanıcılar Youtube üzerinden her gün yaklaşık olarak 1 milyar saatten fazla video izliyor
  • Yöneticilerin %59 ise metin okumak yerine video izlemeyi tercih ediyor.
  • %75’i videoları mobil cihazlardan izliyor.
  • %72’si ürün veya hizmeti video yoluyla tanımayı tercih ediyor.
  • %92’si mobil cihazından izledikleri videoları başkalarıyla paylaşıyor.

Bu araştırmalara göre videoların, fotoğraf ve metin paylaşımlarının önüne geçtiğini ve kullanıcıların video izlemeyi daha çok sevdiği ortaya çıkıyor. Bu nedenle TikTok’a reklam vermek çok daha önemli hale geliyor. AppStore ve GooglePlay üzerinden en çok indirilen uygulamalar ise; Whatsapp, TikTok, Facebook, Messenger ve Instagram.

TikTok’a Reklam Vermek İçin Yapılması Gerkenler

TikTok reklam hesabı başlatmanız gerekiyor. Bunun için “bir reklam oluştur”a tıklamalısınız. TikTok reklamları aracılığıyla kullanıcı hesabı oluşturun. Daha sonra size sunulan hizmet şartlarını kabul edin ardından bir reklam kampanyası oluşturabilirsiniz.Tiktok’un reklamlarına kaydolduktan sonra hesap altında altı bölümden oluşan işletme bilgileri bölümündeki bilgileri doldurun.

İşletme adı, adres, posta kodu…vb. Bu bölümdeki veri bilgileriyle ödeme bilgileri doğru bir şekilde doldurmanız gerekiyor. Daha sonra farkındalık, dönüşüm ve düşünme gibi üç hedef üzerinden seçim yapmanız gerekiyor. Farkındalık demek yeni markaların bilinirliliği konusunda geliştirmelere yer verecektir. Düşünmek ise, köklü markaların kullanıcıları için daha fazla bilgi arayamaya ve markaya trafik çekmek için kurulmuştur. Dönüşüm ise kullanıcıların reklamları kullanarak markaya dikkat çekmelerine ve yönlendirmeye yardımcı olması için hedeflenmiştir. Reklam kampanyası için belirli bir bütçe hazırlamanız gerekmektedir. Günlük ve yaşam boyu bütçe olarak ikiye ayırabilirsiniz. Bu iki bütçe maksimum kullanacağınız bütçe tutarları gösterir.

 

Hedef kitle belirlerken markanıza veya hizmetinize uygun jenerasyon seçmenizde fayda var. Yaş, dil, konum ve cinsiyet önemlidir. Reklam verirken kitlelerin kullandıkları cihazlara ve ilgili alanlarına dikkat etmeniz gerekiyor. sosyal medya platformlarından en çok TikTok’a ilgi olduğu için buraya reklam verebilirsiniz. Bunlardan biri yayın içi diğeri ise banner reklamlarıdır. Yayın içi reklam, web sitenize doğrudan bağlantı vererek kendisinde görünmesini sağlayan reklam türüdür. Bunun yanı sıra uygulamayı açtığınız zaman banner reklamlar görünür. Kullanıcı gördüğü anda reklama tıklar ve sizinle iletişime geçer. Reklamın kullanımı toplam görüntüleme sayısı, gösterim sayısı, video görüntüleme süresi, video görüntüleme süresi izlenebilir.

TikTok Reklam Hesabı Nasıl Açılır?

TikTok’un reklam hesabı açmak, birden fazla geçişim yaparak zahmetli ve uzun bir süreç olarak düşünülüyor. Ancak, bu süreci doğru bir şekilde yürütmek ve hedeflerinize ulaşmak için, kısa sürede doğru adımlar atmak şart. Tıpkı diğer online reklam platformları gibi, TikTok’un reklam hesabı açmak her bir işletme için farklı bir aşama olacak ve bireysel hedeflere hizmet edecek yükümlülükler içerisindedir.

  • İşletmenizin Dijital Pazarlama ve medya stratejisi oluşturulmalıdır. İşletmenizin müşteri nişi, pazarlama hedefi, ekonomik hedefleri ve örnek hedef müşteri profilleri açıkça belirlenmelidir.
  • Anlaşmanızı bitirmek için TikTok’la bağlantı kurmalısınız. TikTok Reklam Yönetim Platformu’nu (TMAP) kullanarak reklam hesabınızı başlatın ve reklam hedeflerinizi tanımlayın. 
  • Reklam ve fiyatlandırma stratejisini oluşturmak için bir yer seçin. Reklam kampanınızın kullanacağı öğelerin dikkatlice seçiminden geçmek için markanızın hedef müşteri nişi ve öngörülen tepkiye göre uygun teklifler belirlemelisiniz.
  • Reklam Kampanyanızın başlatılmasına hazırlık sağlayıp reklam kampanyanızın içeriğini, paylaşım oranlarını ve diğer ayrıntıları seçip ayarlayın.
  • İzleme kodlarınızı aktifleştirin. Bu, izleme kodlarının her bir farklı reklam kampanyanızdaki sonuçları izlemek için kullanılabileceği anlamına gelir.
  • Kampanyalarınızı başlatın. Kullanıcılara fayda sağlayacak etkili reklam yayınlarınızı oluşturmak için birinci sınıf video, resim veya hikaye içeriği seçtiyseniz, belirli bir tarih ve saat kullanarak tek tek reklamlarınızı başlatın.

TikTok, geniş kitlelerin erişebileceği ve kullanıcıların bunların faydalarından yararlanabileceği kullanıcıya dost bir platformdur. İşletmeler, bu reklam platformunda kendi ürün ve hizmetlerini yaygınlaştırmak, markalarını geliştirmek ve karlılıklarını artırmak için nefes kesici reklamlar yayımlayabilirler. Şimdi, çalışmaya başlayıp reklamlarınızın potansiyel kullanıcılarla buluşmasına izin verin ve hedeflerinize ulaşın!

TikTok Reklam Modelleri Nelerdir?

TikTok Top View Reklam Modeli: TikTok ilk açıldığı zaman görüntülü olarak karşımıza çıkan ilk reklam modelidir.

TikTok Brand Takeover Reklam Modeli; TikTok ilk açıldığı zaman karşımıza çıkan tüm ekranı kaplayan 5 saniyede geçilemeyen yayın içi reklam modelidir. 

TikTok One Day Max Reklam Modeli: TikTok'ta yayın içi geçilemeyen ekrana düşen 60 sn lik reklam modelidir. Bu reklam modeli ile görüntülenme ve gösterim payı odaklı çalışmaları Dijital Pazarlama mecraları içerisinde olan TikTok'ta ürün veya hizmet pazarlaması için kullanabilirsiniz. 

TikTok Brand Premium Reklam Modeli; E-ticaret siteleri için yüksek performasta dönüşüm sağlayan reklam modelidir. Bin Gösterim Başına Maliyer (CPM) maliyet hesaplamasına göre baz alınarak oluşturulur.

TikTok In-Feed Conversion Reklam Modeli; Ürün veya hizmet dalları için en çok E-ticaret sitelerinde yüksek performans ve makine öğrenimine dayalı veri toplayarak dönüşüm sağlayan reklam modeli

TikTok Hashtag Challange Reklam Modeli; Tiktok hikaye veya gönderilerinizde hashtag yani etiketlerde kullanıcıların etiket ve video çekimlerini salayan, marka etkileşimi sağlayacak, marka bilinriliği oluşturmak için öne çıkan etkili reklam modelleri içerisindedir.
 

TikTok’ta Reklam Vermek Mantıklı mı?

Tik Tok günümüzde en çok izlenen, hızla büyüyen topluma hitap eden, geniş kullanıcı gruplarının bulunduğu, etkileşim oranı yüksek dönüşümlerin sağlanacağı dijital pazarlama platformudur. Kısa ve özgün videoların ön plana çıkıp, sonrasında insanların kendine göre özgünleştirdiği veya benimsediği videolar Tik Tok ta trend olanlar içerisindedir.

TikTok Video Tanıtımı Nasıl Yapılır?

Gittikçe popüler olan ssoyal medya platformları içerisinde olan TikTok uygulamasında video tanıtımı yapmak için uygulamayı açınız. Giriş yaptıktan sonra profilinize gitmek için sağ alt köşedeki profil bölümünü tıklatıyınız. Profil sekmesinde ayarlar kısmına gitmek için profilin altındaki 3 satırlı simgeye basınız. Önce içerik üreticisi araçları kısmına tıklayıp, ardından tanıt seçeneğine tıklayarak video tanımını kolay bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. 

 

İlginizi Çekecek Diğer İçerikler

  1. Influencer Marketing Nedir? Neler Yapar?
  2. Tiktok'ta Reklam Nasıl Verilir - TikTok Reklam Verme
  3. Sosyal Medya Ajansı Ne Yapar?
  4. Instagram’da Mağaza Açmak İçin 10 Neden
  5. Facebook Ticaret Yöneticisi İstatistikleri Nedir?
  6. TikTok'ta Satış Yapmanız İçin İhtiyacınız Olan İpuçları
  7. Sosyal Medya Hesap Yönetimi Yapmanız İçin Bilmeniz Gerekenler
  8. Sosyal Medya Yönetimi Nedir?
  9. İnstagram'da Mağaza Nasıl Açılır?
  10. Sosyal Medya Hesapları Meta Business Kurulumu

Soru Sor

Security Code

*Lütfen zorunlu alanları doldur...

BENZER İÇERİKLER