Yurt Dışı Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?

Yurt Dışı Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?

Yurt dışı pazar araştırması nasıl yapılır? sorusu özellikle e-ticaret siteleri ve işletmelerin ürünlerini ve markalarını yurtdışına da tanıtıp satışını yapmaları için üzerinde durdukları konulardan biridir.

Günümüzde işletmeler ürünlerini satmak için uygun pazar yeri ararlar. Bunun için pazar araştırması yapmak, bu ürünlerin hangi pazarda en fazla gelir elde edebileceğini önceden tahmin etmenize yardımcı olacaktır. Bunu yapmak için bazı stratejiler belirlemenizde işinize yarayacaktır. Böylece dış pazarda ürünlerinizin satışını arttırmanıza yardımcı olacaktır. Yurt dışı pazarına çıkmanız demek aynı zamanda döviz üzerinde de gelir elde edeceğiniz anlamına gelmektedir. E ihracat ve global pazarda doğru ürün çeşitlerini satarak Türkiye pazarındaki gelirinizi üst sıralara taşıyabilirsiniz.

Yurt dışından gelir elde etmek istiyorsanız doğru bir şekilde pazar araştırması yapmanız gerekmektedir. Bunun için doğru, düzgün bir iş planı oluşturmalısınız. Hedef kitlenizi belirleyin ve satışınızı yapmaya başlayın. Ancak yurt dışında bazı beklenmedik durumlarla karşı karşıya kalabilirsiniz. Demografik yapı, fiziki çevre, ekonomik durum, politik ortam ve sosyal-kültürel çevre ürününüzün pazar durumunu ve potansiyeli gibi durumlar araştırılarak pazar araştırmasını yapmalısınız.

E-ihracat ile yurt dışı pazarında ürün satarak marka bilinirliğinizi global olarak tanıtma imkanına sahip olursunuz. Bunun yanı sıra e-ihracat ile ürün satışı yapacağınız için ülkenin kullandığı para birimi kuru mağazanızdaki ürünler için de geçerlidir. Her ülkenin satıcı şartları farklıdır. Önemli olan doğru ürünü bulup, yurt dışı pazarındaki hedef kitleyi belirlemektir.

Yurt Dışı Pazar Araştırması Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Satış yapmak istediğiniz ülkenin nüfusu
  • Hedef kitlenizin yaş aralığı ve nüfusun içinde yeterli düzeyde olup olmadığı belirlenmelidir.
  • Araştırma yaparken nüfusun banliyö, kırsal veya kentli olarak ikamet dağılımı yapılmalıdır.
  • Satmak istediğiniz ürünün satmayı planladığınız ülkenin iklim ve koşullarına uygun olup olmadığı
  • Ürününüzün nakliye ücreti hesaplaması
  • Hedef Pazar içindeki ulaşım ve haberleşme durumları ve kalitesi
  • Nakliye ağı, ambalaj işlemleri ve yerel dağıtım ağları
  • Ülke yönetiminin özel sektöre verdiği destek
  • Ülke politikasının özel sektörle iş bağlantılarına ne kadar ilgili olduğu
  • Politik sistem düzenli mi yoksa zayıf mı?  Bunları gözlemleyin
  • Devlet kotaları, gümrük vergileri ve diğer ticari zorlukları iyi bilmelisiniz.

Yurtdışına açılmak istiyorsanız eğer, ülkenizin ihraç pazarları yaratılması ve pazar payının arttırılması için düzenledikleri yurtdışı pazar araştırması gezilerine destekleri bulunmaktadır. Böylece firmalar bu gezilere katılarak gerçekleştirmek istedikleri hedef pazarlar hakkında bilgi alabilecek ve deneyimlerini artırabilecektir.

 

pazar yeri araştırması nasıl yapılır?

 

Bu gezilere komantit, kollektif, anonim, kooperatif şirketler, limitet gibi şirketler bulundukları şehrin T.C. Ticaret Bakanlığı Bölge Müdürlükleri’ne başvurabilirler. Bununla birlikte Rapor Satın Alma Desteği, E-ticaret Sitelerine Üyelik Desteği, Rapor Desteği, Sektörel Ticaret ve Alım Heyetleri Desteği gibi destekler bulunmaktadır.

Yurt Dışında Satış Yapabileceğiniz E-ticaret Siteleri

  • Cdiscount
  • Gmarket
  • Otto
  • Ozon.ru
  • Rakuten
  • Tmall
  • Zalando
  • Amazon
  • Etsy
  • eBay
  • AliExpress
  • Allegro
  • Bol.com

 

Yurt dışında hedef kitleye sahip olmak ve açılmak için yapmanız gerekenler şunlardır; Web sitesi, sosyal medya hesapları, blog, B2B siteleri, SEO çalışmaları (Google’da üst sıralarda yer almak için buraya üye olabilirsiniz), internet reklamları, fuar ve etkinlikler, ticaret müşavirlikleriyle iletişim kurmak. Yurt dışına yatırım yapmak istiyorsanız eğer, gelişmekte olan ülkeleri baz alabilirsiniz.

Ürünlerinizi satmak istediğiniz ülkedeki ticari müşavirliklerle iletişim kurabilir ve onlardan bilgi isteyebilirsiniz. Bunun yanı sıra yaşadığınız yerdeki yabancı ülke müşavirlikleriyle de iletişime geçerek kendinizi tanıtabilirsiniz. Bunun için her şeyden önce ne istediğiniz ve ne yapmak istediğinizi doğru bir şekilde anlatmalısınız.

Yurt Dışında En Çok Satan Ürünler Listesi 

  • Antika Biblo
  • El Yapımı Dekoratif Ürünler
  • Kişiye Özel Vintage Ürünler
  • Halı, Kilim, Paspas
  • Altın ve İnci Takılar
  • Kişiye Özel Mumluk ve Hediye Setleri
  • Değerli Taş
  • Gıda Ürünleri
  • Yöresel Mevsimlik Yiyecekler
  • Doğal Zeytinyağı
  • Tekstil ve Giyim Ürünleri
  • Petshop Ürünleri
  • Ev Dekor Moda Ürünleri

Günümüzde yurtdışına açılmak isteyen e-ticaret siteleri internet üzerinden bazı uygulamaları kullanarak hedef kitlelerini ve bunun için gerekli olan kriterleri rahatlıkla belirleyebilirler. Öncelikle ürünlerinizin global bazda kullanılabilen herkesin ilgi gösterip kullanabileceği mevsimsel etkilerin söz konusu olmadığı bir ürünün bulunması gerekmektedir. Eğer, yağmurluk satmak istiyorsanız bunun için Afrika ülkeleri uygun olmayabilir. Ancak İngiltere, İskoçya, Avustralya, Latin Amerika, ABD…vb. ülkelerde ilgi görebileceğini söyleyebiliriz. Bu anlamda ürününüze uygun yurt dışı pazar araştırması yapmalısınız.

 

Yurt Dışı Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?

Yurt dışı pazar araştırması, bir ürün ya da hizmetin yabancı pazarlarda satılıp satılamayacağını anlamak için çeşitli araştırmaları içeren stratejik bir süreçtir. Bu süreç; pazarın tanımlanması, arz ve talebin ölçümü, rekabetçi ortamındeğerlendirilmesi ve müşteriye uygun fiyat belirlenmesi gibi aşamaları içerir.  Yurt dışı pazar araştırması, ürün ve hizmetlerin uluslararası pazarlarda başarılı bir şekilde pazarlanmasını sağlamak için gerçekleştirilen çalışmalardır. Pazarlama stratejisinin geliştirilmesi için önemli bir araştırmadır. Bu araştırmalar, belirli bir ülkede pazar oluşturmak için gerekli bilgileri sağlayarak, pazarlama stratejisinin yürütülmesinde ve ürünlerin müşterilerin ihtiyaçlarına uygun şekilde sunulmasında yardımcı olur.

Yurt Dışı Pazar Araştırmasının Amacı Nedir? 

Yurt dışı pazar araştırmasının temel amacı, ülkelerdeki pazarlara ve taleplerine karşı ürün ve hizmetlerin uyarlanmasını ve başarıyla satılmasını sağlamaktır. Yurt dışı pazar araştırması, bir ürünün veya hizmetin satış potansiyelini değerlendirmek için yapılan bir araştırma türüdür. Bu araştırma, işletmelerin ürünlerini ve hizmetlerini yurtdışında başarılı bir şekilde pazarlayabilmeleri için gerekli verileri sağlamak için yapılmaktadır. Yurt dışı pazar araştırması, işletmelerin ürünlerinin ve hizmetlerinin yurtdışında başarılı bir şekilde pazarlanmasını sağlamak için gerekli olan pazara ilişkin verileri toplamaya yardımcı olur.

Yurt Dışı Pazar Araştırmasında Hangi Yöntemler Kullanılır ? 

Yurt dışı pazar araştırmalarında, en çok kullanılan metodolojiler saha araştırması, müşteri anketleri ve dokümantasyon çalışmalarıdır.  Yurt dışı pazar araştırmasında en sık tercih edilen yöntemlerden bir diğeri ise e-ticaret siteleridir. Dünya'nın neresinde olursanız olun birçok e-ticaret sitesi pazar yeri kurulumları ve ürün satışları ile hedef kitlenize hitap edebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tek şey yurt dışı pazar yerlerini detaylı ve dikkatli bir şekilde araştırıp, yurt dışı araştırmasını hangi ürün yönetmeliği için yapıyorsanız, satacağının ürünün yurt dışı pazarında hedef kitlesi, satış oranı, kargo durumu, gönderim seçenekleri, ödemeler, kargo gibi şartlarını araştırmaktan geçer. Bunlar için en doğru araştırma adresi internettir. İnterner yardımı ile yurt dışı pazar yerlerini araştırıp, ürünlerinizi tüm dünyaya satmanın mutluluğunu yaşayabilirsiniz. 

Yurt Dışı Pazar Araştırması Neye Dayanır? 

Yurt dışı pazar araştırmaları, dokümantasyon çalışmaları, müşteri anketleri ve arama motoru optimizasyonu vb. temel bilgi toplama tekniklerine dayanır. E-ticaret pazar yeri, çevrimiçi bir alışveriş ve satış ortamıdır. E-ticaret pazar yeri, çevrimiçi alıcılar ve satıcılar arasında kolaylıkla etkileşim sağlayan, genellikle ücretli üyelik veya abonelikler aracılığıyla kullanılan şirket sahibi olma yükümlülükleri ile mağaza açabileceğiniz platformlardan oluşur. E-ticaret pazar yerleri, satıcıların özel ürünleri veya hizmetleri satmalarını ve bunların alıcılara sunulmasını sağlar. Yurt dışı pazar araştırması ve e-ticaret pazar yerleri ile potansiyel müşterilere erişebilir, marka bilinirliği oluşturabilirsiniz. 

Yurt Dışı Pazar Araştırmaları Sonucunda Neler Elde Edilir? 

Yurt dışı pazar araştırması, ürün ve hizmetlerinin ülkelerde satılabileceğini gösteren pazar potansiyelinin, rekabetçi ortamın ve müşteri beklentilerinin belirlenmesine yardımcı olmak için, dikkat çekici sonuçlar elde edilir. Yurt dışı pazar araştırmaları, ülkeler arası ticari ilişkilerin geliştirilmesi ve ülkelerin ekonomik büyümesi için önemli bir araçtır. Yurt dışı pazar araştırmaları, ülkelerin ekonomik, sosyal ve politik durumlarının anlaşılmasına ve uygun pazarların keşfedilmesine yardımcı olur. Bu tür araştırmalar, pazarın büyüklüğünün, farklı ülkelerdeki tüketici taleplerinin ve ürünlerin kalitesinin belirlenmesine ve ülkeler arasında ticaretin geliştirilmesine yardımcı olur.

İlginizi Çekecek Diğer İçerikler

  1. E-Ticaret Siteleri İçin Blog İçerik Strajesi Nasıl Oluşturulur?
  2. E - Marketing Pazarlama Nedir?
  3. Dijital Markalaşma Nedir? Neden Önemlidir?
  4. Dijital İçerik Üretirken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
  5. Landing Page Nedir? Nasıl Kullanılır?
  6. Yurt Dışı Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?
  7. Google Analytics Nedir? Ne İşe Yarar?
  8. İçerik Pazarlama Ajansı Nedir?
  9. Dijital Pazarlama Hizmetleri Nelerdir?
  10. E-ticarette Zarar Kar Hesaplama

Soru Sor

Security Code

*Lütfen zorunlu alanları doldur...

BENZER İÇERİKLER